Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Správným SMĚRem

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 3564 • Stránka 191 z 238 • 1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 238
  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod KLuK » 13 pro 2021, 22:05

Já bych si spíš položil otázku, jak moc ta konstrukce bude po uzavření trupu vidět :-k . Ale v každým případě to máš pěkný ;-I
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2027
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod KLuK » 13 pro 2021, 22:36

IMG_3232.JPG
Práce na BH.9 a BH.11 sice pomalu, ale přece pokračují. Po vlepení hotových interiérů do trupů obou strojů a po vytmelení a vybroušení posledních spojů dostaly oba trupy první nástřik surfem.


IMG_3233.JPG
Surf barevně trupy barevně sjednotil, ale hlavně odhalil místa, kterým bude ještě potřeba věnovat pozornost.
IMG_3234.JPG



IMG_3236.JPG
v místech, kde nebyl na křídlech překližkový potah, jsem modelářským nožem se zakulacenou čepelí jak na horních ...


IMG_3237.JPG
... tak i na dolních stranách vyškrábal prověšení plátna mezi žebry. Škrábáním vzal za své vytmelený přechod mezi původním křídlem a destičkou vlepenou mezi poloviny křídel pro dosažení správné velikosti křídla v měřítku 1/48. Přesto jsem i křídla přestříkl surfem, abych při následném tmelení mohl rovnou opravit i jinak špatně viditelné drobné nedodělky.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2027
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod sedan1 » 14 pro 2021, 20:09

Mám rozestavěnou BH-3 (léta), kde jsem také začal zaškrabávat. Ale tak daleko jsem nedošel…
Takže =D>
Honza
Uživatelský avatar
sedan1
 
Příspěvky: 922
Registrován: 08 kvě 2011, 22:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod KLuK » 14 pro 2021, 23:02

Ani se Ti moc nedivím, to škrábání není zrovna zábavné... Jsem rád, že už ho mám alespoň na jedněch křídlech hotové.
Ale ještě si zaškrábu. :sculptor: Čekají mě ještě křídla pro druhou Avku a pro obě komplet ocasní plochy.

Bh.3 už mám nějaký čas postavenou. Dělal jsem ji ve čtvrtce jak scratch stavbu: Avia BH.3
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2027
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod sedan1 » 15 pro 2021, 10:09

Tvoji stavbu BH-3 jsem viděl a nejvíc mě zaujala plechová kapota motoru se vstupy vzduchu. To v 1:72 fakt nedám :shock:
Honza
Uživatelský avatar
sedan1
 
Příspěvky: 922
Registrován: 08 kvě 2011, 22:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod sedan1 » 15 pro 2021, 10:13

Usoudil jsem, že by to na vnitřku MS-230 mohlo stačit…
Obzvlášť doporučuji pozornosti knyply, které mají dole šedou plátěnou prachovku, navazuje hliníková trubka, kožené madlo (šev jsem vynechal) a plastová tvarovka na vrchu. Až to zavřu, už to nikdo nikdy neuvidí
:D
Přílohy
6BD5B6B2-BBA3-4D1D-9738-0D190CCDF992.jpeg
B2E665FF-8B1A-4F91-A26B-234336B4227A.jpeg
Honza
Uživatelský avatar
sedan1
 
Příspěvky: 922
Registrován: 08 kvě 2011, 22:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod Tchert » 15 pro 2021, 10:54

sedan1 píše:Obzvlášť doporučuji pozornosti knyply, které mají dole šedou plátěnou prachovku, navazuje hliníková trubka, kožené madlo (šev jsem vynechal) a plastová tvarovka na vrchu. :D


Pěknej hřebík :lol:
Tchert
 
Příspěvky: 1459
Registrován: 29 úno 2012, 18:36
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod sedan1 » 15 pro 2021, 11:58

Tchert píše:
sedan1 píše:Obzvlášť doporučuji pozornosti knyply, které mají dole šedou plátěnou prachovku, navazuje hliníková trubka, kožené madlo (šev jsem vynechal) a plastová tvarovka na vrchu. :D


Pěknej hřebík :lol:


No, pravda. Mohl jsem průměr toho vršku ještě trochu optimalizovat :-D
Honza
Uživatelský avatar
sedan1
 
Příspěvky: 922
Registrován: 08 kvě 2011, 22:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod vrazel » 16 pro 2021, 15:20

KLuK píše:Ani se Ti moc nedivím, to škrábání není zrovna zábavné... Jsem rád, že už ho mám alespoň na jedněch křídlech hotové.
Ale ještě si zaškrábu. :sculptor: Čekají mě ještě křídla pro druhou Avku a pro obě komplet ocasní plochy.

Bh.3 už mám nějaký čas postavenou. Dělal jsem ji ve čtvrtce jak scratch stavbu: Avia BH.3


Zrovna nedávno jsem bádal nad znázorněním plátěného potahu u BH-3, kterou stavím, a na fotkách této stíhačky prostě prověšení plátna není vidět.
Ono to má logiku - křídlo mělo až za horní oblouk profilu překližkový potah. Takže povrch je jak buben.
To samé je vidět na kusu Bk-11 ve Kbelích.
Takže já bych to škrábání prověsů úplně vynechal.
Na rozdíl od trupů, kde se ta tenká překližka bez zpevnění plátnem časem bortila.
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1082
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod vrazel » 16 pro 2021, 15:20

KLuK píše:Ani se Ti moc nedivím, to škrábání není zrovna zábavné... Jsem rád, že už ho mám alespoň na jedněch křídlech hotové.
Ale ještě si zaškrábu. :sculptor: Čekají mě ještě křídla pro druhou Avku a pro obě komplet ocasní plochy.

Bh.3 už mám nějaký čas postavenou. Dělal jsem ji ve čtvrtce jak scratch stavbu: Avia BH.3


Zrovna nedávno jsem bádal nad znázorněním plátěného potahu u BH-3, kterou stavím, a na fotkách této stíhačky prostě prověšení plátna není vidět.
Ono to má logiku - křídlo mělo až za horní oblouk profilu překližkový potah. Takže povrch je jak buben.
To samé je vidět na kusu Bk-11 ve Kbelích.
Takže já bych to škrábání prověsů úplně vynechal.
Na rozdíl od trupů, kde se ta tenká překližka bez zpevnění plátnem časem bortila.
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1082
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod KLuK » 16 pro 2021, 19:44

Pro Vrazela:

Svým příspěvkem jsi mě donutil pořádně prostudovat fotografie v mém archívu vztahující se k Aviím BH.3, BH.9, BH.10 a BH.11. Na Avii BH.3 moc fotek nemám. Ale k Bé Há devítce, desítce a jedenáctce jich mám celkem dost a ty kvalitnější fotografie ukazují, že prověšení plátna na částech křídel nepotažených překližkou bylo vidět.

Avia BH-11.jpg
Myslím, že na této fotografii Avie BH.9 se sklopenými křídly je mírné prověšení plátna mezi jednotlivými žebry vidět docela zřetelně. Zároveň je docela dobře vidět i hrana v místě, kde končí překližkový potah křídla a dále už pokračuje jenplátno.


Avia BH-11_NTM.jpg
Dokonce i na Avii BH.9 vystavené v NTM je mírné prověšení plátna viditelné, zejména v části mezi trupem a ukotvením křídelních vzpěr. I na této fotografii je dobře zřetelná hrana končícího překližkového potahu.

Z fotografií jsem vypozoroval, že nejvíce zřetelné je prověšení potahu v části křídla mezi trupem k netlustější části s ukotvením vzpěr. A na vnějších částech (od koce křídla k nejtlustější části) je prověšení jemněší. Na ocasních plochách je opradu mírné pronešení plátěného potahu zřetelnější na směrovce, na vodorovných ocasních plochách je opravdu velmi jemné.

Vzhledem k tomu, že BH trojka, devítka, desítka i jedenáctka měly prakticky stejnou konstrukci křídel, myslím si, že na všech těchto strojích bylo plátno v místech bez překližkového potahu mírně prověšené. Další věc, kterou je dobré vzít v potaz, že stroje v provozu byly vytaveny vlivu vzdušné vlkosti, díky které plátno (sice chráněné nátěrem) částečně povolilo. Na rodíl od strojů vystavených v muzejích, kde mají exponáty zajištěny optimální podmínky.

Zda prověšení plátna na svém modelu ztvárnit nebo ne, si každý zváží sám. U dvaasedmdesátin je to podle mě dost na hraně, u čtvrtek už to stojí alespoň za úvahu (:)
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2027
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod MariánSK » 17 pro 2021, 08:19

K tej BH-9 v NTM: Klamú ma oči, alebo je pravé krídlo kratšie o dve rebrá (odhadom 20-30 cm) ? Priznávam, že doteraz som si to nevšimol :shock:
MariánSK
 
Příspěvky: 256
Registrován: 17 lis 2012, 15:47
Bydliště: Banská Bystrica
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod Belo Húska » 17 pro 2021, 08:36

:grin: :lol: ..to krídlo pokračuje pod balkónom, či ako to nazvať, ktorý ho zakrýva.
Uživatelský avatar
Belo Húska
 
Příspěvky: 256
Registrován: 19 črc 2011, 11:25
Bydliště: Necpaly, MT
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod MariánSK » 17 pro 2021, 09:02

:grin: Mojich 6 dioptrií ma ospravedlňuje :lol:
MariánSK
 
Příspěvky: 256
Registrován: 17 lis 2012, 15:47
Bydliště: Banská Bystrica
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Správným SMĚRem

Příspěvekod KLuK » 17 pro 2021, 12:54

Jak již bylo napsáno kouse výše, křídlo je celé, jen je jeho konec schovaný pod ochozem galerie. Navíc hnědý konec křídla splývá s hnědou podlahou. Při zvětšení fotografie jsou hrany křídla viditelné.


Avia_BH-9.jpg
Z tohoto pohledu je vidět, že křídlo je opravdu kompletní.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2027
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 3564 • Stránka 191 z 238 • 1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 238

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Airman.1472 a 190 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY