Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1388 • Stránka 18 z 93 • 1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 93
  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod mrazík » 08 črc 2014, 07:49

Tak takovýhle tmelení mě vždycky štve, a ještě k tomu šestkrát :lol: Podle mě to budou nějaký vstupy ke chladičům, asi oleje? Nevim. :-k
Poslední dokončeno:
Messerschmitt bf 110 E
viewtopic.php?f=6&t=157286
Uživatelský avatar
mrazík
 
Příspěvky: 9001
Registrován: 09 led 2012, 18:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod Markus » 08 črc 2014, 13:15

to bol prívod vzduchu do turba + prívod vzduchu na pretlakovanie nádrží
Marek Mojžiš
INTRUDER / PROWLER hotovo:zásoba 13:18
Uživatelský avatar
Markus
 
Příspěvky: 1369
Registrován: 17 zář 2006, 18:42
Bydliště: Banská Bystrica SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod Jan_K » 08 črc 2014, 13:35

Tohle téma mi uniklo....pěkný, budu sledovat. :)
Hotovo:МиГ-3 ранний, 1/48, Trumpeter, Nieuport 11, 1/32, Special Hobby
Rozestavěno:Pfalz D.IIIa, 1/32, Wingnut Wings, P-47N, 1/32 Trumpeter
V plánu:Supermarine Spitfire 1/57
Uživatelský avatar
Jan_K
 
Příspěvky: 1486
Registrován: 24 dub 2008, 14:10
Bydliště: LKPL
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod misak58 » 08 črc 2014, 19:23

petr mikloš píše:Chlapi potřebuji poradit. V jednom ze starších témat se řešil problém s otvory na konci křídel. Téma jsem pročetl ale stejně s toho nejsem moudrej. Má to revell dobře?
Příloha DSCF4550.JPG je dlouhodobě nedostupná.


Ahoj. Celkem dobře ztvárněno. Projdi si tohle vlákno,,psal jsem tam o tom a jiní také, viewtopic.php?f=57&t=36342&start=75 . Pozdější B 17 F a B 17 G z první poloviny produkce měly dvojitý hranatý výstup odvětrání vnější části křídla Celou záležitost vymysleli mechanici v Itálii u 15th AF aby snížili riziko požáru nebo výbuchu křídla , naplněného benzinovými výpary vznikajícími různými netěsnostmi tam uložených nádrží. Tyto štěrbiny vysávaly zmíněné výpary z křídla podobně jako fixírka (proud vzduch který přes ně proudil vytvářel podtlak který vysával vnitřní prostor. Nevím od kterého výrobního bloku se tyto štěrbiny objevily v podobě (viz . foto) přímo ve výrobě. Zpočátku se dodávaly ty dvojité hranaté jako modifikační kit, později se objevily asi přímo ve výrobě, než byly nahrazeny typem na fotografii, který vypadá stejně , jako výstupy z chladičů za motory na horní straně křídla.
Přílohy
Wingtip air outlet.jpg
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod misak58 » 08 črc 2014, 19:47

petr mikloš píše:Díky mraziku. Tak a pokračujem na řadě jsou vstupy vzduchu v náběžné hraně. Do křídla se dolepuje pokračování vstupů takže se vytvoří pěkný pohled do hloubky ale je potřeba doladit slepený spoj. Dotaz na znalce. V každém křídle je šest vstupů k čemu všechny sloužily?
Příloha DSCF4812.JPG je dlouhodobě nedostupná.
Příloha DSCF4810.JPG je dlouhodobě nedostupná.
Příloha DSCF4834.JPG je dlouhodobě nedostupná.
Příloha DSCF4835.JPG je dlouhodobě nedostupná.


Vstupy na náběžné hraně křídla náležely ke každému motoru 3. Směrem od trupu je to 1. přívod studeného vzduchu do turba, 2. přívod studeného vzduchu do mezichladiče stlačeného vzduchu (stejná věc jako na našich současných autech s turbodieselem), 3.vstup vzduchu do olejového chladiče. Pro vnější motor platí totéž ale zrcadlově , od trupu 1.olejový chladič, 2.mezichladič stlač. vzduchu,3.vstup vzduchu do turba (chcete li, sání) . Přiložená schémata vše lépe ozřejmí.
Přílohy
Oil cooler.jpg
Supercharger.jpg
b17_169.jpg
b17_174.jpg
B17IntercoolerIPC,,.png
b17intercoolersystem.jpg
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod petr mikloš » 09 črc 2014, 19:40

Díky za vysvětlení hlavně misak58 to vzal od podlahy. Je vidět že máš B-17 parádně zmáklou =D> a proto Tě oficiálně jmenuji na hlavního poradce v tomto tématu. A teď znovu do práce. Upravil jsem štěrbiny na konci křídel nalepil motory, výfuky, klapky , kryty motorů a hodil to do surfu. Co se týká motorů tam jsem si užil jelikož jsem si díly všech motorů dal dohromady a pak jsem je zase pracně rozděloval. #-o
DSCF4821.JPG
DSCF4830.JPG
DSCF4866.JPG
upravené štěrbiny
DSCF4858.JPG

Uživatelský avatar
petr mikloš
 
Příspěvky: 589
Registrován: 01 zář 2012, 18:57
Bydliště: Olomouc
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod Hansi » 09 črc 2014, 19:45

Tie odvetrávacie štrbiny máš príliš veľké, pozri sa na fotku, zadná hrana štrbiny má končiť pred panelážou na krídle, nie ísť cez ňu.
Hansi
 
Příspěvky: 5695
Registrován: 04 zář 2005, 23:35
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod misak58 » 10 črc 2014, 16:47

Rád poradím , pokud vím. Do hrobu si to nevezmu :) Chlapci, věnujete se jedné štěrbině na konci křídla. Ale za pozornost stojí také ty 4 za každou motorovou gondolou. Na B17 E byly tyto štěrbiny hranaté , jak se říká jako kaslíky (viz letové foto B 17E) . Na B17 G se již vyskytují ty se zaoblenými vnitřními spodními kouty , jen takové prolisy. Pro super detailisty informace , že tyto štěrbiny mají nestejnou šířku v závislosti na prostoru mezi křídelními žebry. Když se podíváte na foto tak od trupu je jedna úzká a tři široké (za vnitřními motory) a jena široká, dvě úzké a jedna široká za vnějšími motory . U všech B 17 je to tak stejné, protože struktura křídla se neměnila. Prostudujte si pečlivě přiložené fotografie.
Přílohy
B 17 E.jpg
B 17 E , loose form..jpg
DSC_0433 B-17G N93012 Nine-O-Nine left wing ,,.jpg
R wing outboard..jpg
R wing inboard ..jpg
R wing eng.3.JPG
single prolis na konci křídla , stejně jako výdechy mezichladičů stlačeného vzduchu a olejových chladičů za motory . Pro detailisty , od trupu ,úzký,3 široké, široký, 2 úzké, široký..jpg
L wing ,.JPG
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod misak58 » 10 črc 2014, 17:06

Důležitá informace pro modeláře chystající se vytvořit na své B17 autentickou patinu. Z těchto výdechů na křídle proudil vždy a pouze teplý a čistý vzduch Jakékoliv šmouhy a očazení vycházející z těchto štěrbin je zcestné a hovoří o neznalosti problematiky. Na snímcích B 17 můžete vidět těžké zašpinění táhnoucí se z pod motorových krytů po celé délce křídla až k odtokové hraně , ale prostor bezprostředně za těmito výstupy je vždy čistý nebo téměř čistý. Ohřátý vzduch který z nich vycházel zvedal proud znečistěného vzduchu od motorů a proto je povrch křídla za nimi téměř čistý.
Přílohy
Známý champion 303BG , Knock Out Dropper.jpg
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod Markus » 10 črc 2014, 17:47

misak prečo mi to robíš. teraz musím upraviť svoju SB-17. teoreticky by sa to mohlo zašpiniť pri poruche motora -nie? ak prdnú zadné valce.
Marek Mojžiš
INTRUDER / PROWLER hotovo:zásoba 13:18
Uživatelský avatar
Markus
 
Příspěvky: 1369
Registrován: 17 zář 2006, 18:42
Bydliště: Banská Bystrica SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod petr mikloš » 10 črc 2014, 18:14

Tak štěrbiny na konci jsem trochu upravil teď už by to mohlo být ok ale za těma motorama to je blbé. Revell tam má otvory hranaté takže eFkaři se radují a Géčkaři mají dilema co s tím.
DSCF4878.JPG
upravení štěrbin č.2
DSCF4879.JPG
špatný tvar pro G jak píše misak58

Uživatelský avatar
petr mikloš
 
Příspěvky: 589
Registrován: 01 zář 2012, 18:57
Bydliště: Olomouc
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod mrazík » 10 črc 2014, 18:48

Ta úprava těch děr mi přijde taková hrubší :-k Nezkusíš to ještě nějak poladit?
Poslední dokončeno:
Messerschmitt bf 110 E
viewtopic.php?f=6&t=157286
Uživatelský avatar
mrazík
 
Příspěvky: 9001
Registrován: 09 led 2012, 18:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod misak58 » 10 črc 2014, 20:46

Markus píše:misak prečo mi to robíš. teraz musím upraviť svoju SB-17. teoreticky by sa to mohlo zašpiniť pri poruche motora -nie? ak prdnú zadné valce.


Promiň kámo,,,musíš sledovat dobové fotky, to je základní pravidlo, žádné warbirdy ze současnosti, ale reálné fotografie z války . Na fotce vidíte jak to vypadalo když prasklo něco od oleje. Horký olej (určitě 100 - 120°) se dostal spárami a mezerami na povrch , kde zase při -40°C rychle tuhl, ale proud vzduchu ho pomalu roztahoval dozadu. Za zmínku stojí také silná "čadivost" motoru č.3 za kterým je hutný pás zašpinění, naproti tomu motor č.2 kouří méně ale na náběžné hraně výškovky nechává silnou stopu. Dále je zajímavý omytý flek vně gondoly motoru č.1 kde z dvojice (asi drenážních) otvorů pravděpodobně unikal benzín, který plochu svým agresívním složením omyl a zanechal po okraji typickou špinavou mapu. Něco podobného bývá vidět na Corsairech okolo trupové nádrže před kabinou.
(appropo,,zadné valce neprdnů :) Wright R 1820 je jednohvězdicový devítiválec. sorry
Přílohy
fortress in trouble.jpg
Naposledy upravil misak58 dne 10 črc 2014, 21:16, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod misak58 » 10 črc 2014, 20:54

Jenom pro detailisty pár snímků výstupů . Mřížka mezi trupem a prvním výstupem kryla spolu s jednou menší nezávislé topení. To se vyskytuje na B 17 G přibližně v poslední třetině produkce.
Přílohy
Right wing.jpg
right outer.jpg
right inner.jpg
Naposledy upravil misak58 dne 10 črc 2014, 22:04, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA 5x

Příspěvekod Jarda_Kral » 10 črc 2014, 21:11

Perfektně popsané detaily. Díky :-)
https://www.dynamicscalemodeling.cz/

http://www.flyforfun.cz
http://www.new.museum119.cz
Uživatelský avatar
Jarda_Kral
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 23 bře 2010, 07:48
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1388 • Stránka 18 z 93 • 1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 93

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tomáš Chmelík a 17 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY