Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 3483 • Stránka 167 z 233 • 1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 233
  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Tom.Vrabec » 31 bře 2020, 23:55

Díkes kluci, a slibuju svatosvatě, že příště to bude lepší [-o<

Peťo s tou seslou na kšandě bych si ale nebyl tak jistý a určitě bych kvůli tomu géčko nemasil. Jestli neva, odložím sem pro další generace junkersofilů, co jsem teďka chvilu bádal - ty fotky na šesté straně jsou podle všeho z Německého technického muzea v Berlíně (velké N bo název instituce), Ju-88 G-1:

Ju-88 G1 W.Nr. 714628.JPG

Bacha ale, mašina v muzeu (a tedy fotky na straně 6) jsou dost možná hybrid G-1 a C-4, cituji:

714628 was built in 1944 and was assigned to 7/NJG 6 (Luftflotte 4 East) at Wiener/Neustadt. Sent on a “day-time” mission to attack Russian ground targets in the vicinity of the Lake Balaton,Hungary, 714628 was attacked by Russian fighters and finally shot down over the lake near the village of Balatonföldvar on the night of 4/5th December 1944] killing all 3 crew. The crew were never found and are still classified as missing. The heavily damaged remains were discovered by Hungarian divers in the summer of 1995 and later salvaged on the 12th July 1996. In 1997 the remains were sold to the Deutsches Technik Museum with reconstruction beginning in 2005. With so many parts missing or damaged beyond repair the reconstruction was performed in cooperation with the Norwegian Air Force Museum at Gardemoen and Bodo. Substantial parts of WNr. 0797 4d+HA of KG30, a Ju 88 C4 which was recovered in 2001 in Norway, were used in the reconstruction. The rear fuselage was taken from the WNr. 0797 and parts of the tail unit from 714628. The wings and engines will follow on. 714628 is the only surviving Junkers Ju 88 G nightfighter in the world.

V hrubém překladu ala já: "714628 byl postaven v roce 1944 a přiřazen 7/NJG 6 (Luftflotte 4 East) na Wiener/Neustadt. Byl vyslán na denní útok proti sovětským pozemním cílů v okolí jezera Balaton (Maďarsko), přičemž byl napaden sovětskými stíhači a sestřelen nad jezerem poblíž vesnice Balatonföldvar, to vše v noci mezi 4. a 5. prosincem 1944 (trochu protimluv denní/noční, ale chápu). Všichni tři členové posádky zahynuli, ale nebyli nikdy nalezeni a dodnes jsou vedeni jako nezvěstní. Těžce poškozené zbytky byly nalezeny maďarskými potápěči v létě 1995 a později vyzvednuty 12. července 1996. V roce 1997 byly pozůstaky prodány do Německého technického muzea, kde začala v roce 2005 rekonstrukce. S tolika chybějícími či neopravitelně poškozenými částmi byla rekonstrukce provedena ve spolupráci s Norským leteckým muzeem v Gardemoen a Bodo. Při rekonstrukci byly využity podstatné části WNr. 0797 4d+HA z KG30, Ju-88 C-4, který byl v roce 2001 objeven v Norsku. Zadní trup byl použit z WNr. 0797 a části ocasu z 714628 (taky trochu zvláštní). Křídla a motory budou následovat. 714628 je jediný přeživší noční stihač Ju-88 G na světě."

Pro zájemce přidávám i odkaz na zdroj (samozřejmě neručím za správnost, ale nevidím důvod tomu nevěřit):
http://plane-crazy.k-hosting.co.uk/Airc ... 8/ju88.htm

Takže já si myslím, že ta boční sklopná sedačka je právě vykuchaná z toho céčka (možná je to celý pit, musíme tam holt zajet :lol: ), které ji mělo podobnou s bombardovacíma áčkama. Řekl bych, že restaurátoři měli podstatně důležitější úkoly než sochat novou sedačku, tak prostě použili, co měli. Radarové vybavení nejspíš přidali (přijde mi oproti stavebnici i některým fotkám moc vzadu a dole za palubní deskou). Jelikož C-2 a C-4 nemělo roští a související vybavení, tak ta sklopná sedačka má logiku, stačilo se tan přece jenom dostat ke kanonu v podlaze a kulometům v nose (nevím, jestli se přebíjely automaticky, počítám ručně). Tohle podporují i nákresy z Ju-88 Aero Detail:

Aero Detail C.JPG
Verze C-2 má viditelně sklopnou sedačku jako A, předpokládám že i C-4 ji měla...C-5 už to má zas trochu jinak

Aero Detail G.JPG
Tady G-1 kokpit (předpokládám mašinu s kanony v nose, jako měl Semrau) a jasně viditelná sedačka vedle pilota, jako to má dragon. Nepředpokládám, že by se G-1 a G-6 v takových věcech lišily.

Podle nákresu by dragon mohl tu sedačku posunout trochu víc dozadu, ale není to žádná hrůza. Její vzhled či tvar ale nadále zůstávají opředeny tajemstvím...a včil dumejte, já idu konečně spat :?: :sleep:
Tomáš "Vrabec / Nádražák" Kosič
Uživatelský avatar
Tom.Vrabec
 
Příspěvky: 1685
Registrován: 07 led 2009, 14:08
Bydliště: Dobré Pole
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod petr21 » 01 dub 2020, 06:31

Dobra detektivni prace. Ze je to az takovy hybrid jsem nevedel. Vcera jsem skoro dokoncil oleje na spodku G-1. Snad se k nim dnes vecer dostanu a rovnou je i zkusim nafotit.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Ivan Gruncl » 04 dub 2020, 19:23

Tak kluci, po delší odmlce se zase vracím do matšina lůna, tzn. zase k vám do skupinky junkersáků. Mám na stole Ju 88 G6 se všemi sehnatelnými doplňky, resinové a lepty včetně masek od Montexu.
Začal jsem klasicky trupem, který je třeba celý vytmelit a přerýt, protože linky nenavazují a tmelením se zničí.
Také mám hotové kryty na motory a vytmelená těla motorů.... Tak se budu těšit na vaše přírůstky.
Přílohy
P4040201.JPG
P4040200.JPG
P4040199.JPG
P4040198.JPG
Ivan Gruncl
 
Příspěvky: 1450
Registrován: 24 zář 2007, 10:32
Bydliště: Na Výsluní 402, Svojetice 251 62
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod petr21 » 04 dub 2020, 20:26

Rád tě tu zase vítám. Už máš vybranou kamufláž? Jak vlastně dopadla ta 388? Já posledních několik dní strávil prací na zahradě a ani večer jsem už na modely neměl sílu. Snad zítra trochu.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Ivan Gruncl » 04 dub 2020, 20:31

Makám taky na zahradě, ale na modely si udělám vždy čas. U 388 chybí podvozkové kryt a antény, ale už se to blíží...
Ivan Gruncl
 
Příspěvky: 1450
Registrován: 24 zář 2007, 10:32
Bydliště: Na Výsluní 402, Svojetice 251 62
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Tom.Vrabec » 07 dub 2020, 21:50

Čarmítá skupino :hurray: Ivane vítej zpět, teda pěkně jsi nastartoval.. =D> To jsou exter lepty 48682 od Edy...? Škoda, že už nejdou moc sehnat...teda občas na Ebay, ale ne za moc rozumnou cenu #-o

Já dneska zase trochu (na mě ale dost významně) pokročil...spojil jsem konečně trup i s kokpitem...dopřál junkersu lepidlovou trojkombinaci loctite gel - contacta - tamiya extra thin...a na závěr trochu bondáže elektrickou páskou:

IMG_20200407_220556.jpg

IMG_20200407_220918.jpg

IMG_20200407_220739.jpg

IMG_20200407_220805.jpg

Samozřejmě to nesedělo až tak, jak jsme zvyklí u některých soudobých stavebnic...ale to jsme věděli předem, tmelu je v šupleti dost a zrovna v mém případě vím, že víc je to mýma stavebníma chybama. Nenafotil jsem ještě záměrně ostruhu a její šachtu, pač je to zatím celkem eklhaft - mám tam nohu danou jenom na volno, už tak jsem nad tím musel dumat jak Jindra Hojer na ježkem. Vám všem, kteří socháte a upravujete ostruhovou šachtu, doporučuju konstrukci rovnat průběžně s nohou ostruhového kolečka, protože třeba já budu muset dost stlačit potrubí vypouštění paliva na stranu šachty, abych to tam dostal...snad to vteřiňák podrží.
Tak držím palce ostatním ;-I (nechám tohle nějaký den vytvrdnout a vrhnu se na chvilku zase na tygra :-#)
Tomáš "Vrabec / Nádražák" Kosič
Uživatelský avatar
Tom.Vrabec
 
Příspěvky: 1685
Registrován: 07 led 2009, 14:08
Bydliště: Dobré Pole
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod JiříVránek » 08 dub 2020, 20:10

nemyslete si, že nic nedělám, neřkuli, že kašlu na MF ale jak je venku hezky, nedokážu být doma...
No, nicméně sem neska skončil v rachotě dřív, a sedl si k práci, Výsledkem je onýtovaný křídla, sestavený a slepený k trupu a v mezičase sem ještě nanýtoval výškovky.
Přílohy
92844898_233326871204321_7238677373179133952_n.jpg
92620419_3069718016394538_866067193027100672_n.jpg
Uživatelský avatar
JiříVránek
 
Příspěvky: 2488
Registrován: 01 bře 2017, 20:54
Bydliště: Mokrá u Brna
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod JiříVránek » 08 dub 2020, 20:23

sem moc rád, že sme tu zase v jakš takš původní zakladatelské sestavě, hned mám novej vítr v plachtách ;-I
Uživatelský avatar
JiříVránek
 
Příspěvky: 2488
Registrován: 01 bře 2017, 20:54
Bydliště: Mokrá u Brna
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod JiříVránek » 08 dub 2020, 20:31

ted mě náš ředitel fabale taktně naznačil, že křídla byly nýtovaný dvojmo,,, takže budu přidávat další řadu nýtů. Na světě je tááááák krásně ! 8-[
Uživatelský avatar
JiříVránek
 
Příspěvky: 2488
Registrován: 01 bře 2017, 20:54
Bydliště: Mokrá u Brna
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Draken152 » 09 dub 2020, 08:23

To Tom: výborná ako písal Petr výborná deteknívna práca s tým sedadlom operátora radaru.
Tak pomaly postupujem základňa kokpitu vytlačená, teraz pracujem na zadnej prepážke, potom pravý a možno aj ľavý bočný panel. Ten pit zo stavebnice je ciste scifi....
Přílohy
MyCockpit3.jpg
sedalá sú len položené pre predstavu
MyCockpit2.jpg
MyCockpit1.jpg
Fw190D-9 cockpit 1:1 - sen splnený https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=131256
Uživatelský avatar
Draken152
 
Příspěvky: 321
Registrován: 12 led 2008, 02:32
Bydliště: Šurany
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Karel Pilát » 09 dub 2020, 12:06

=D>
rozestavěno: 7 kousků
mezi nimi: Do23 (Planet Models), Ju290A-7 (Revell), Ju88S-3 a Mistel 1 (Hasegawa)
2022: Fw190G-3 (konverze z Eduardu), Ar232A-10 (konverze z Mach2)
2023: He 219 V9, pilot W. Streib (Dragon), Bf110B-1 (Eduard + AML konverzní set)
2024: Heinkel He111H-8 (konverze z Revellu), Ar232B-05 (Mach2)
Uživatelský avatar
Karel Pilát
 
Příspěvky: 9985
Registrován: 31 srp 2005, 16:56
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Morituri » 09 dub 2020, 16:58

Kluci máte to všichni moc pěkný. Jen bych měl malý námět k zamyšlení. Nešlo by ke každému příspěvku, kde je reprezentována stavba s fotkama dát popisek co je to za model a měřítko? Docela by mě zajímalo, jak se co staví a takhle mi to nic neřekne.
Hotovo: Fw-190 F-8 (Tamiya) Fw-190D-12/R14 (Hobbyboss) Fw-190A8/R2 (Eduard) Zlín Z-181/C6 (Special Hobby) Kayaba Ka-1 (AZmodel)
Morituri
 
Příspěvky: 612
Registrován: 25 úno 2007, 08:53
Bydliště: Nové Město nad Metují
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Tom.Vrabec » 09 dub 2020, 18:41

Draken díky, ten tvůj kokpit vypadá zatím fakt super...moc se mi líbí to vybrání pro posuvné páky, to by mohli výrobci dávat na plastové pulty či panely standardně. Rozhodně bych ale nechtěl sedět za pilotem, přijde mi tam strašně málo místa na nohy...
Jirko, budeš teda řady přidávat všude (krom křidélek a klapek), jak psal komandér? Trochu mě to děsí...ačkoliv dvojité kolečko naštěstí mám taky :?
Tomáš "Vrabec / Nádražák" Kosič
Uživatelský avatar
Tom.Vrabec
 
Příspěvky: 1685
Registrován: 07 led 2009, 14:08
Bydliště: Dobré Pole
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Draken152 » 09 dub 2020, 18:47

Tome to sedadlo za pilotom je v polohe do ktorej sa zasúvalo aby sa dal otvorit poklop. Za letu sa vysúvalo do boku. Vo verziach L a K ho pouzival bombometčik/operátor fotoaparátov u J sa asi nepouživalo vôbec pretože aj v schéme kokpitu (str166) čo som sem dal je označené ako sedadlo štvrtého muža. :).
Fw190D-9 cockpit 1:1 - sen splnený https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=131256
Uživatelský avatar
Draken152
 
Příspěvky: 321
Registrován: 12 led 2008, 02:32
Bydliště: Šurany
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Draken152 » 10 dub 2020, 07:40

Tu sú k tomu ešte vysvetlujúce obrázky zo stavby na ktorú som sem predtým dával odkazy (iba vďaka tomu som aj ja pochopil ako to bolo s tými sedadlami):
Přílohy
4mannseat_2.jpg
4mannseat.jpg
Fw190D-9 cockpit 1:1 - sen splnený https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=131256
Uživatelský avatar
Draken152
 
Příspěvky: 321
Registrován: 12 led 2008, 02:32
Bydliště: Šurany
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 3483 • Stránka 167 z 233 • 1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 233

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kutil TIM a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY