Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 3483 • Stránka 158 z 233 • 1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161 ... 233
  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod karel.hawk » 30 led 2020, 19:50

kansas1 píše:Byl bych zavázán, šlo by to? Víc pře SZ. Díky předem.

Poslal jsem SZ.
Rozestavěno 1:72: Ju 287 V1 (Huma), Spitfire Mk.VC (Airfix), He 111 H-5 (Airfix), 2x Fw 190 (Eduard), MiG-3 (HobbyBoss).
Čekatelé 1:72: B-25 G konverze (Airfix+CMK), Ju 288 (Huma), Do 17 Z (Airfix).
Hybernace 1:72: Ju 388 J-3 V14-2 FuG 218 (R.V.Resin).
https://Hawk.zonerama.com Fotky z modelářských soutěží 2012-2025
Uživatelský avatar
karel.hawk
 
Příspěvky: 1743
Registrován: 17 dub 2015, 06:47
Bydliště: Dobrovice a Mělnicko
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Radim Špůrek » 01 úno 2020, 23:13

Tom.Vrabec píše:Snad to někomu pomůže, kdyby nebylo něco jasné, ptejte se.


Takže ještě jednou moc děkuju za přepážky. Pomohly parádně.

Konečně jsem se dostal po troše půstu do dílny a i když mám mnoho rozdělaného vrhnul jsem se na svého Dragon-Revella.

nejdříve jsem si slepil půlky trupu. nevím u koho a le vyčetl jsem že si tak líp pohlídám vnější povrch abych nemusel moc brousit a vypadá to dobře, taky jsem dolepil vnější koncové opblouky křídel, taky samostatně do polovin (ale ty jsem nefotil).

No a pak jsem se vrhl na trup. zaslepil jsem prolis křídla v kabině (destičkou 0,2 mm plast) na pak se vrhl na přepážky a vyztužení... Zatím mám všechny trupové a vyztužení po celé délce trupu.. Taky jsem připravil prostor pro ostruhu a zítra bych ji chtěl dodělat abych se mohl vrhnout na kokpit... jo a taky jsem zatmelil díry po vyhazovácích,,,

Ju_88C-6_r0004.JPG
První přepážka a zaslepení prolisu křídla v kabině levá strana

Ju_88C-6_r0002.JPG
celý výsledek dnešní práce na trupu

Ju_88C-6_r0001.JPG
přepážky i vyztužení

Uživatelský avatar
Radim Špůrek
 
Příspěvky: 837
Registrován: 16 črc 2004, 11:43
Bydliště: Unhošť
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Tom.Vrabec » 02 úno 2020, 03:35

Super Radime, to jsem rád...já jenom v rychlosti nahodím, co jsem teď v noci dělal:
- na Petrovu radu jsem doplnil přepážku do trupu, tedy nad centroplán, mezi první a druhou
- zabrousil jsem kolíky VOP, aby netrčely do šachty a šachtu jsem prolepil papírem na vteřinovém lepidle (to jsou ty divné mapy na fotkách)
- doplnil jsem zatím další plastové profily na pozice 5 a 6

IMG_20200202_030730.jpg

IMG_20200202_030512.jpg

Zítra či další den bych si chtěl nastříhat měděné drátky na potřebnou délku, promáznout ten papír Herkulesem naředěným vodou a do toho postupně lepit jednotlivé drátky jako podélnou konstrukci. Tohle snad až moc komplikované řešení proto, abych měl čas je správně usadit a srovnat. Pak ještě snad nějak naznačit ty příčné nosníky a ostatní detaily a fouknu to RLM02.
Tomáš "Vrabec / Nádražák" Kosič
Uživatelský avatar
Tom.Vrabec
 
Příspěvky: 1685
Registrován: 07 led 2009, 14:08
Bydliště: Dobré Pole
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod hans dlouhán » 02 úno 2020, 08:06

Ty jo, zajímavej postup. To budeš lepit měděný drátky Herkulesem? Bude to držet? Tady v tom sem trochu pesimista.
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
Uživatelský avatar
hans dlouhán
 
Příspěvky: 9542
Registrován: 17 lis 2008, 19:34
Bydliště: Rakousko, kousek od Linze
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod kansas1 » 02 úno 2020, 09:53

Držím palce, nebude to snadné :-)))
Přílohy
post-5311-1249076908.jpg
A že těch podélníků tam je.
Klub plastikových modelářů Uherské Hradiště
Rozpracováno, 1/48: X-15 Special Hobby, Su-22M4 KP, MiG-23ML Edu
Uživatelský avatar
kansas1
 
Příspěvky: 1742
Registrován: 17 lis 2015, 12:13
Bydliště: Uherské Hradiště
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod petr21 » 02 úno 2020, 10:56

Pěkně jste si to vyztužili. Dost vám to usnadní práci.
Radime budeš zbytek trupu ještě vyztužovat podélným páskem a zaslepovat kulatý otvory pro antény?
Tome zvážil bych použití vteřiňáku nebo dvusložky. Kdysi sem měl ty podélné profily spočítané a mělo jich být snad 26 ovšem přesně si to nepamatuju.

Já mám doladěný rytí na polovinách křídla a můžu dodělat vstup vzduchu na jeho levé polovině a onýtovat motorovou gondolu. Na trupu potřebuju nastavit vložku za kokpit. Ta je o 0,3mm nižší, takže dostane kousek destičky, nástřik z vnitřní strany a nalepím to k trupu. Pak trup dostane kontrolní surf a v ideálním případě začnu i ten nýtovat.
Složitější situace bude s 388. Tu jsem zkusil přiložit k výkresu z modeláře zvětšeného do měřítka. To byla velká chyba. Trup je o 1cm kratší. Jeho pravá polovina je smrštěná i v kokpitu, kde se to bude nastavovat špatně. Čekám až mi dorazí ještě jedny výkresy, podle kterých to chci taky zkusit porovnat a pak se rozhodnu kde a jak budu řezat a nastavovat. Fotky dodám časem.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod petr21 » 02 úno 2020, 18:41

Trup G-1 je připravený na první várku surfu, v levé polovině křídla dodělávám sání ohřívacího zařízení náběžné hrany a povedlo se mi i zkompletovat motory. Když bude surf v pořádku, tak rovnou začnu nýtovat.
DSC_3045.jpg

Na Ju 388 jsem si vyměřil místa řezů a tloušťku destiček, kterýma budu trup nastavovat. Dopředu vím, že to bude dlouhá a nepříjemná činnost, ale tohle je moc hezký letadlo na to a zatím nejdražší stavebnice v kitníku na to abych chyby nechal bez povšimnutí.
DSC_3047.jpg

Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Draken152 » 02 úno 2020, 19:24

Ta Ju388 to je masaker...Mal Jiři Vranek tiež trup tak mimo alebo je to záležitosť iba tvojej stavebnice??? Neskúšal si priložiť polovicu trupu k trupu Ju-88 od ICM ako vyzerá toto porovnanie, iba pre istotu že je výkres OK....
Fw190D-9 cockpit 1:1 - sen splnený https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=131256
Uživatelský avatar
Draken152
 
Příspěvky: 321
Registrován: 12 led 2008, 02:32
Bydliště: Šurany
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod hans dlouhán » 02 úno 2020, 19:26

Hůůůůůůů, tak to bude hukot, todlencto. :shock: :shock:
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
Uživatelský avatar
hans dlouhán
 
Příspěvky: 9542
Registrován: 17 lis 2008, 19:34
Bydliště: Rakousko, kousek od Linze
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod petr21 » 02 úno 2020, 19:45

výkresem to není. Porovnával jsem to se dvěma výkresy a pro jistotu jsem si na nich přeměřoval délku trupu a přepočítal délku originálu. Jestli někdo jiný délku trupu ze stavebnice měřil nevím. Jirka měřil tloušťku trupu před kabinou, která mi taky nesedí a tu měl v pořádku.
Hansi hukot to bude. Jsem zvědavý jak jsou na tom tvoje odlitky.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Jozeff66 » 02 úno 2020, 20:38

Petr21,neuvažoval si nad stavbou Ju-388 ale s motormi Jumo 213? Ta mašina vyzerá poriadne nabuchana, existujú na neho 4 celkom schopné fotky. Ja sa tou myšlienkou zaoberám už nejaký čas ale nechce sa mi do tak náročnej konverzie.
Fw-190D-11: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83173
Ta-152E: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83080
Ta-152C: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=90127
Fw-190D-9: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=98252
Fw190D-15 viewtopic.php?f=6&t=119977
Uživatelský avatar
Jozeff66
 
Příspěvky: 9503
Registrován: 30 dub 2011, 15:30
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Tom.Vrabec » 02 úno 2020, 21:52

Jozef, jsou ty fotky ke zveřejnění, že bys je hodil sem? Díky, rád bych mrknul...
Tomáš "Vrabec / Nádražák" Kosič
Uživatelský avatar
Tom.Vrabec
 
Příspěvky: 1685
Registrován: 07 led 2009, 14:08
Bydliště: Dobré Pole
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod petr21 » 02 úno 2020, 22:04

Joži ona to zas tak složitá konverze není. Stačí vzít standardní 388, k ní motory jumo 213 a předělat na ní čelní chladiče. Původně sem nad ní neuvažoval ale když se mi 388 podaří sehnat za dobrou cenu, tak by to mohlo být zajímavé.
Tome zítra ti je vyfotím.
První řez je hotový a nabodovaný vteříňákem. Až budou všechny řezy hotový, tak to proleju pryskyřicí od HPH.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Draken152 » 03 úno 2020, 10:04

Fotky s Jumo213 sú aj tu https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=503&t=83992. Hlavne si treba všimnúť že kvôli použitiu Jumo213E sú chladiče inej konštrukcie ako na JU-88G-6 (ako na ta152H nie ako na FW190D), toto má myslým zle aj Planet Model na ich J-3 a aj väčšina konverzií Ju-88G-7 čo som na nete videl... Predpokladám že to petr21 myslel tým
předělat na ní čelní chladiče

Přílohy
nose.JPG
Tu je ten rozdiel zobrazený na Ta152/Fw190....
Fw190D-9 cockpit 1:1 - sen splnený https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=131256
Uživatelský avatar
Draken152
 
Příspěvky: 321
Registrován: 12 led 2008, 02:32
Bydliště: Šurany
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Jozeff66 » 03 úno 2020, 10:14

Nebojim sa napojit Jumo na 388 ale odkial vziat dobry model Ju-388?V chladicoch problem nevidim,skor v absencii modelu. :( :(
Přílohy
Ju-388L-0 V31 DW+ZB, W.Nr.30029.png
Komentár 2020-02-03 100617.png
Komentár 2020-02-03 100701.png
Ju-388 L-0 V31 DW+ZB,W.Nr.300294 d.jpg
Naposledy upravil Jozeff66 dne 03 úno 2020, 10:26, celkově upraveno 4
Fw-190D-11: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83173
Ta-152E: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83080
Ta-152C: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=90127
Fw-190D-9: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=98252
Fw190D-15 viewtopic.php?f=6&t=119977
Uživatelský avatar
Jozeff66
 
Příspěvky: 9503
Registrován: 30 dub 2011, 15:30
Bydliště: Košice
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 3483 • Stránka 158 z 233 • 1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161 ... 233

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: iFero a 10 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY