Nemůžu najít delší čas, který bych věnoval malování nýťáku. A protože Eduardí Kobra je ve stádiu čekání na nýtky, tak jsem postupně po chvilkách u odpolední kávy a tak, zařízl do jednoho RSka. Když jsem si ji kdysi koupil a donesl domů, tak mě bohužel po bližším prozkoumání zklamali výfuky. Byly z PURu se spoustou nezatmelitelných ďour. Naštěstí jsem na jedné výstavě sehnal Airesácký řešení a bylo rozhodnuto. Ten motor je myslím na Academku, ale docela se dal napasovat i na tohle RSko.
Martin Černý 'Černoch' píše:Nýťák na Cobru existuje.
no jenže to je právě to, že tenhle výkres nadělá víc škody než užitku, jak už bylo probíráno dříve. A to nemám na mysli to, že na kobře ty nýty nebyly na skutečném stroji skoro patrné. Tady ten výkres nesedí jako celek.
To se omlouvám Franto, neměl jsem tušení že je až tak špatně. Existuje nějaký jiný, použitelný bez nutnosti nakreslit si vlastní? Viditelnost/neviditelnost nýtů, to není pro mě až tak důležité, na letadle byly tak co.
No, já bych to tak striktně jako Franta nenapsal Martine, ale je pravda, že je na tom výkresu (podle toho, co je možné vidět na Walaroundech) vše tak trochu jinak. Já se o to teď trochu zajímám a narazil jsem, hned ze začátku na jiný problém. Nevím jaký základní výkres je správně, abych do něj ty nýty, které jsou patrné na různých fotkách zakreslil. Chtěl jsem porovnat modely a vzal jsem si Eduard, RS, Academku a HB a každá stavebnice má ztvárněny linky paneláže trochu jinak a různé inspekční krytky mají každá stavebnice úplně jinak. To si pak člověk říká, jak tomu může pomoct velmi přesný nýťák... No, to posouzení nechám na každém. Já se pokusím něco udělat, ale kdy se k tomu dostanu nevím a jestli to bude použitelné pro každou stavebnici, to pochybuju
Každá snaha se cení Radku....budu držet palce. Vím že to není sranda. Nakreslil jsem čtyři amatérské nýťáky a u každého ztrávil hodiny nad fotkami. Pokud se dílo zadaří, rád tvůj nýták využiji. Základní výkres si namaluji podle něčeho co beru jako nejvěrehodnější podklad , zeptám se odborníků na nejpřesnější dostupný výkres...a pak porovnávám jednotlivé pasáže výkresu s fotkami a případně upravuji polohu krytek , rytí atd. Následně nebo součaně s těmito úpravami do výkresu vmalovávám nýty.
Já budu muset jít nejprve na papír a teprve poté to nakreslit do nějakých křivek. Nejsem grafik a tak by to byl pro mě dvojí zmatek naráz. Uvidím, ale i když mám pocit, že ten plán musí být přesnější, tak to stejně asi bude podle známého hesla - tak aby se Kobra nažrala a vlk zůstal celej
Tenhle výkres fakt stojí za starou bačkoru, vrať ho na dno šuplíku kam patří. Problém je už základní obrysová přesnost. Kdybych si já měl vybrat něco jako základní výkres pro nýťák, tak bych asi zvolil plánek z Hasegawy. Jejich kobra je jednoznačně nejvěrnější své předloze a to o míle před všemi ostatními výrobci. S těmi nýty nevim no. Chce to k nim u tohoto letadla přistupovat hodně s citem. Nýty byly velice hustě vedle sebe a téměř nebyly vidět. Většinou bylo potřeba správné nasvícení sluníčkem aby díky stínům ty nepatrné prohlubně kolem nýtů byly patrné. Za sebe bych si dokázal představit že je možné tyto jemné a hustě aplikované nýty věrohodně ztvárnit na modelu dvaatřicetiny. Čtvrtka je podle mě hodně, ale opravdu hodně na hraně, ale v 1/72 je to podle mě už zcela neproveditelné i při zachování jen náznaku hustoty nýtů.
Naposledy upravil Franta Šrédl dne 01 lis 2019, 15:17, celkově upraveno 1
Přátelé, nenajde někdo fotku spodku křídla Airacobry, na kterém by byly vidět nýty. Boční nýty velice dobře zrekonstruoval Franta Šrédl, já už přemaloval (na model použitelnou) část nýtů na povrchu křídla a výškovkách a tak mi chybí jen spodní část křídla. Našel jsem docela dost fotek na spodek křídla, ale ani na jedné nejsou nýty vůbec vidět
Naposledy upravil JimiX dne 04 lis 2019, 06:19, celkově upraveno 1
Pěkně jedete, sleduji vás....úplně mám chuť se přidat, ale mám rozdělané jiné projekty. Radku dokumentuj tu RS Airacobru jak to pasuje, mám ji také. Dík.