Martine, děkuji! Zdá se, že moje stavba je pod Tvým trvalým dohledem. __________________________________________________________________
Dnes jen opravdu malý pokrok. V tom vedru se u toho dlouho sedět nedá.
Na Hindovi je pět světel pro let ve skupině. Na obou křídlech po jednom a tři na trupu. Na rezinových křídlech jsou světla již od výroby, takže jsem potřeboval jen ty tři na trup. Dvě jsou na sadě fotoleptů a jedno bude potřeba vyrobit. Ale aby byla světla na trupu stejná, udělal jsem nová všechna tři. Nebylo to zas tak složité. Na vrtáček jsem namotal tenký drát. Namotané závity drátu jsem ještě na vrtáku přeřízl a takto vytvořené kroužky jsem stáhl z vrtáku. Do kroužků jsem vlepil půlkulatou výseč z tenké plastové fólie a nová světla byla na světě.
Hotová světla jsem přilepil na trup.
Z plastové destičky, kousku plastové trubičky a jemné kovové síťoviny jsem vytvořil "bouli" na pravé straně trupu (před výfukem).
A jako poslední práci dnešního dne jsem si nechal proškrábnutí lamel vstupu vzduchu do startovacího agregátu. Na modelu byly takové nic moc.
... a další zase příště.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Vzhledem k panujícím teplotám jsem si dnes dal od modelařiny volno. Přesněji řečeno, nedělal jsem na modelu, ale projížděl jsem si podklady a připravoval se na další práci. Tou bude vybavení hlavní podvozkové šachty a výroba hlavního podvozku. Ten budu v podstatě dělat dělat nový. No a narazil jsem na problém. O celkovém tvaru podvozkových noh hlavního podvozku mám celkem představu, ale nevím, jaká byla jeho správná geometrie při pohledu zespodu (nebo shora). Jednotlivá ramena podvozkové nohy tvoří při pohledu zespodu trojúhelník. Problém je v tom, že z fotografií které mám k dispozici, nelze přesný tvar toho trojúhelníku jednoznačně určit. Při bočním pohledu kryje ramena kryt podvozkové šachty a kolo, při pohledech pod úhlem je zase tvar zkreslený perspektivou.
V podstatě se nabízí tři možnosti (viz nákres). Varianta "A" je možná, ale z hlediska použití mi přijde nepraktická - posouvá zbytečně kola podvozku dopředu, blíž k těžišti vrtulníku dopředu. Variantu "B" mám na výkresu v publikaci 4+ a v podstatě stejně má vyřešený podvozek i stavebnice Monogram A variantu "C" jsem našel u stavebnice od Zvezdy/Eduardu, o které se tvrdí, že je nejpřesnější. Osobně si myslím, že nejpravděpodobnější bude něco mezi "B" a "C", ale raději se zeptám místních znalců. Můžete mi poradit, jak to ve skutečnosti je? Dopředu děkuji za vaši pomoc.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Mám něco výkresů z Ruska..... Celé je to dost velké tak výřez..... Mi-24V zdola. Akorát tam není udáno, jestli je zatížený nebo nezatížený Obrázek je odtud: http://airwar.ru/other/draw/mi24-2.html
Přílohy
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Václave, díky za výkres i odkaz. Jsem to ale palice dubová. Když jsem ten "Tvůj" výkres uviděl, tak mi došlo, že ho mám v počítači taky. Jen ho mám uložený ve složce na Mi-24V. A já automaticky projížděl jen poklady ze složky na Mi-24D. A nějak mi nedocvaklo, že podvozek mají oba stejný.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
No vidíš, Ludvíku..... Mě zas vůbec nesepnulo, že stavíš D a vložil jsem výkres na V. Ale ty výkresy z Aviacija i Vremja by měly postihovat všechny verze.....
P.S. ta Tvoje stavba - vlastně NE ! ! Tvoje mazlení se s modelem je pro mě osobně neskutečně demotivující.... Máš To parádní, jako ostatně všechny Tvoje díla...
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
Václave, díky za poklonu. To že Tě moje mazlení s modelem, jak jsi to nazval, demotivuje mě mrzí, určitě to není důvod, proč to dělám. Jenom se snažím starou stavebnici přiblížit vzhledu skutečného stroje. A hlavně mě to sochání neskutečně baví. A to i přes to, že ne vždy se mi povede vše na 100%. Daní za to je, že k takovému způsobu stavby modelu potřebuji velké množství času. Pro někoho je to nevýhoda, mě to nevadí protože právě ta stavba je pro mě zábava. Takže když stavím déle, mám více zábavy. A taky ... mé vitríny mají omezený prostor a takhle ho tak rychle nezaplním.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Mě to Tvoje "mazlení s modelem" naopak fascinuje a dokonce Ti i rozumím (a proto také fandím). Čím více času s modelem strávíš, tím více zábavy si užiješ. To je pravda a je to i logické. Je zde však několik faktorů, které to ovlivňují. Tím nejzákladnějším je čas. Musíš ho mít dostatek. Pro mě je tento faktor zásadní, protože právě začaly prázdniny. Tím druhým faktorem je prostor. Jak na hotové modely - vitrína, tak na pořízené modely - kitník (tento problém nemám zatím také dořešený). Dále nesmíme zapomínat na neukojitelnou chuť pořizovat si stále nové a nové modely, které se nám líbí, a které si můžeme/nemůžeme dovolit na základě momentální ekonomické situace. Tím je myšleno, jestli na daný model mám/nemám dost peněz. Etc., etc.,... Dostat do souladu tyto výše uvedené faktory je mnohdy nad rámec modelářského snažení. Aspoň v mém případě.
Aby nedošlo k mýlce..... Tou demotivací myslím "znechucení sebou samým", neb snaživše se jakkoliv nejvíce, nikdy takových výsledků nedosáhnu. Stejnou měrou, jakou jsou Tvoje stavby Ludvíku pro mě demotivující, jsou mi zároveň velikánskou inspirací. Neb jest zjevno, že "to jde"..... A tím víc jsem sebou samým roztrpčen.... neb všecko, co se mě jakžtakž povedlo je v drtivé většině dílem spíš náhody - prostě jsem něco zmatlal a v konečném výsledku to vyšlo.... Jak káže staré přísloví : "Trp kozáče - budeš atamanem ! "
Václav Maděra - PantherG@seznam.cz Z blbce vola neuděláš..... Nebojte se dokonalosti..... Stejně jí nikdy nedosáhnete !
@ Dr. zvied Radku, já vím, že to každý máme jinak, bavili jsme se o tom i v Jihlavě. Samozřejmě i já si kupuji nové stavebnice kterým nejde odolat. Nedávno jsem si pořídil Mi-17 od Anetry a Mi-4A od Trumpety. Oboje samozřejmě ve čtvrce. Na oba vrtulníky jsem měl spadeno už hodně dlouho a jen jsem čekal, až je někdo udělá. Konečně mám všechny Mily, co u nás létaly: Mi-1, Mi-2, Mi-4, Mi-8/17, Mi-24. Teď je už jenom postavit. Tak mě napadlo, než postavím všechny své staré stavebnice, budou i ty nové staré. Tak to vypadá, že budu pořád stavět staré stavebnice.
@PantherG Václave, taky se říká, že kdo nic nedělá, nic nezkazí a že cvičení dělá mistra.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily