Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby - HOTOVO !

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 271 • Stránka 11 z 19 • 1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19
  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod Jakub Vilingr » 20 bře 2014, 15:07

Vždy je lepší se držet fotografií skutečných strojů, nežli nějakých malůvek. Vyšel bych z toho, zda byla Aircobra opatřena nějakou základovkou (třeba zinc chromate yellow primer) a pokud ano, tak to pak chce projít fotky, jak se povrch vypálil. Až na kov bych to ale nejspíše nedělal. Skusil bych provrstvit různé barvy. Také je dobré sledovat, kam se stopy po spalinách stáčely vlivem poroudu od vrtule.

Stopy po vypálení bych realizoval až po dokončení povrchovky celého modelu (kamufláže, washů, laků a šejdingů). Rozhodně bych přiznal rozdíl mezi povrchem modelu a opálenou částí. Vše bych realizoval hodně naředěnými barvami (ideální jsou barvy Tamiya ředěné isopropylalkoholem, nebo 60 - 80% lékařským lihem kvůli rychlejšímu odpařování). Nejdříve bych nastříkal základ pískovým odstínem a kolem něho bych využil mlhu černých a černošedýh odstínů. Nemál bych se místně doplnit vybledlopu olivovkou. Chce to experimentovat a nebát se zkombiovat více postupů.
Kubrt
Modelplac
Instagram
Facebook
Průvodce světem plastikového modeláře
Průvodce světem plastikového modeláře 2
Uživatelský avatar
Jakub Vilingr
 
Příspěvky: 16946
Registrován: 16 črc 2004, 09:49
Bydliště: Líně
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 20 bře 2014, 15:17

Martin Černý 'Černoch' píše:Viz třeba tak nějak foto. černých stop po oleji tam moc nevidím, toho bych tam dal minimum.

No sem-tam niečo vidno. Napr. aj tu
Летчики истребители 3-й эскадрильи 39-го гвардейского авиаполка..jpg

Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 20 bře 2014, 15:24

Jakub Vilingr píše:Vždy je lepší se držet fotografií skutečných strojů, nežli nějakých malůvek. Vyšel bych z toho, zda byla Aircobra opatřena nějakou základovkou (třeba zinc chromate yellow primer) a pokud ano, tak to pak chce projít fotky, jak se povrch vypálil. Až na kov bych to ale nejspíše nedělal. Skusil bych provrstvit různé barvy. Také je dobré sledovat, kam se stopy po spalinách stáčely vlivem poroudu od vrtule.

Stopy po vypálení bych realizoval až po dokončení povrchovky celého modelu (kamufláže, washů, laků a šejdingů). Rozhodně bych přiznal rozdíl mezi povrchem modelu a opálenou částí. Vše bych realizoval hodně naředěnými barvami (ideální jsou barvy Tamiya ředěné isopropylalkoholem, nebo 60 - 80% lékařským lihem kvůli rychlejšímu odpařování). Nejdříve bych nastříkal základ pískovým odstínem a kolem něho bych využil mlhu černých a černošedýh odstínů. Nemál bych se místně doplnit vybledlopu olivovkou. Chce to experimentovat a nebát se zkombiovat více postupů.

Díky za rady, Jakub. V každom prípade stopy po vypálení som mienil robiť až na záver. Len som chcel skôr získať nejaké info, aby som to urobil čo možno najvernejšie.
Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod Martinicky Vladimir » 20 bře 2014, 15:46

Aero, vidim ze moj prispevok, ohladne spalin od motoru, inicioval ine videnie tohto "problemu" od dvoch panov...ja este pridavam relevantne foto skutocnej P-39 D-1, podla ktoreho som nakreslil tu moju ""maluvku"" :lol: :wink: ...treba sa riadit konkretnymi fotkami! Inak na vzhlad, intenzitu a velkost stop spalin malo vplyv vela faktorov...napr. kvalita pohonnych hmot, mot. oleja, opotrebenie motoru, prostredie kde masiny sluzili, a samo ze hlavne udrzba motoru a pod...
00 35th FS Pilot Phil Rasmussen Milne Bay-002.jpg
P1040777.JPG

Martinicky Vladimir
 
Příspěvky: 9101
Registrován: 02 kvě 2007, 09:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod Jarda Rankl » 20 bře 2014, 16:33

Já si myslím, že kromě fotek, tam kde nejsou, je třeba řídit se citem. Tady máš pár fotek s očouzeným povrchem. A není pravidlem, že čím olétanější stroj, tím je víc začouzenej. Máš námět k přemýšlení.
Přílohy
P-39.22a.jpg
P-39D.12a.jpg
P-39D.12i.jpg
P-39D.18.jpg
P-39Q.6.jpg
P-39Q.10a.jpg
Je lehké házet bomby na lidi, kteří se nemohou bránit, ale něco jiného je takový výlet, když je ve vzduchu ještě někdo, kdo má proti tomu námitky.
Uživatelský avatar
Jarda Rankl
 
Příspěvky: 2816
Registrován: 16 črc 2004, 11:38
Bydliště: Louny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod 66misos » 20 bře 2014, 16:37

Ahoj Aero13,
k olietaniu Ruskych Kobier by som mal par poznamok.
1.) Najpodstatnejsie bolo vyblednutie Olive Drab. Ta vplyvom prostredia pomerne rychlo menila odtien a matnela, cim bola este cistlivejsia na zaspinenie a zamastenie. Kobry vsak v sluzbe vydrzali zvycajne niekolko tyzdnov (leto 1943) az po niekolko mesiacov ku koncu vojny. Iba zriedka nejaka vydrzala v bojovej sluzbe vyse roka. Navyse, na juhu boli vozene rozmontovane v kontajneroch, montovali sa az na mieste, takze cestou k nejakemu zaspineniu a olietaniu moc neprislo.
Obrázek
Btw, vsimni si styl malovania ruskych hviezd, typicky pre "juzne" dodavky:
Obrázek

2.) Tie vyrazne biele stopy za vyfukmi na bokoch nebol opaleny plech, ale stopy po tetra-etylovom aditive, ktore sa pridavalo do paliva. Po pristati ich zvycajne umyvali. Tu na obrazku su cvicne stroje, kde o zjav moc nedbali:
Obrázek
Samozrejme, u "dlhovekych" Kobier mohlo byt aj opalenie, ale to zdaleka nebolo take vyrazne.

3.) Zadymene a zaolejovane lietadla boli hlavne na zaciatku vojny, ked nevedeli co skor. Ku koncu vojny uz bola ruska masineria s prevahou rozbehnuta, takze bolo dost casu na neustale cistenie lietadiel, hlavne lietadiel velitelov a roznych x-nasobnych hrdinov. A okrem ineho to zamestnavalo pozemny personal. Nejake vazne olejove cmuhy mohli byt maximalne hned po pristatii.
Obrázek
Vsimni, ako casto su na fotkach Kobier vidno odmontovane kryty zbrani a motora. Pri takej castej manipulacii mohli byt ochytane a zamastene, ale nie vazne zadymene.
Obrázek
Obrázek

4.) Specialne pred stylizovanym propagacnym fotenim boli lietadla cistene este intentivnejsie, ale to nie je specialita iba ruskych lietadiel z druhej vojny. Urcite poznas prihody o malovani travy na zeleno ;-)
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 20 bře 2014, 18:28

Ďakujem za perfektné fotky od Jarda Rankla a 66misos. Osobitné díky 66misos za super komentár.
Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 21 bře 2014, 13:33

Pokračoval som nástrekom striebornej, čo je môj experiment s prípravou na olietanie.
strieborná.jpg

*
Pokračoval som maskovaním pre ošťapanie a zvýraznenie paneláže. Potom slabá vrstva OD, na ktorú som aplikoval nejaké fľaky od oleja a špinu.
Ďaľším nástrekom OD som upravil sýtosť a krytie plochy. Ošľapanie a ďalšie prvky opotrebovania ešte treba dokončiť. Opäť sorry za kvalitu fotiek.
kam_03.jpg
kam_02.jpg
kam_01.jpg

Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod Jakub Vilingr » 21 bře 2014, 13:48

Tak to vypadá skvěle!
Kubrt
Modelplac
Instagram
Facebook
Průvodce světem plastikového modeláře
Průvodce světem plastikového modeláře 2
Uživatelský avatar
Jakub Vilingr
 
Příspěvky: 16946
Registrován: 16 črc 2004, 09:49
Bydliště: Líně
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod 66misos » 21 bře 2014, 16:15

Ahoj Aero13,
teda vyzera to dobre. =D> Na inom fore som riesil otazku, ze aku modru pouzivali na malovanie regimentoveho oznacenia.
Podla instrukcii "Polevoi Remont" pre L-L lietadla sa nitrocelulozove farby mali premalovavat nitro farbami a olejove farby sa mali premalovavat olejovymi farbami. Olejove sa dali malovat priamo na kov, nitro farby potrebovali podklad zo zakladovej farby. Neviem s urcitostou, do akej kategorie patrila originalna americka OD, ale na troskach a muzealnych kusoch nie je pod odreninami vidno zakladna farba, iba kov. Takze sa mi to javi na olejovu farbu.
Z roznych diskusii ako najpravdepodobnejsia sa javi bezne dostupna matna svetlomodra olejova A-28m pouzivana na natery spodnych ploch kovovych lietadiel, alebo pripadne, ak originalny OD nater budeme povazovat za zakladovu farbu, aj matna svetlomodra nitrocelulozova AMT-7, pozivana na natery spodnych ploch lietadiel zmiesanych kontrukcii.
Svetlomodra by zodpovedala aj pomerne svetlej farbe na foto:
Obrázek
aj ked "farebne" rozhodnutia podla c.b. fotiek su pomerne rizikove.
Samozrejme su aj ine moznosti, napr. leskla azurova A-10 (natery kyslikovej nadrze a rozvodov), leskla tmavomodra A-9 (natery hydrauliky), pripadne "custom-mixy" dostupne hlavne v specializovanch opravarenskych jednotkach. Na "bezne" opravy v bojovych jednotkach bola predsa len dostupnejsia svetlo modra A-28m, resp. AMT-7.
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod Martin Braun » 21 bře 2014, 18:29

Nádherná prácička, úplne príkladná čistota stavby :shock:
Forza!!! Marina Veneta

B-26 Marauder 1:48
P-47 Big Squaw 1:48
Bf 109G-10 Eduard 1:48
Bf 109G-2 MERSU Eduard 1:48
FW-190A4 Eduard 1:48
Uživatelský avatar
Martin Braun
 
Příspěvky: 4134
Registrován: 28 kvě 2007, 07:03
Bydliště: Šenkvice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 21 bře 2014, 18:33

Vďaka 66misos. Ak som Tvoje predchádzajúce pojednanie o farbách pochopil správne, Filatovov stroj by mal mať na vrtuľovom kuželi a špičke smerovky (oddelená od OD bielym pásikom) A-28m, resp. AMT-7.
Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod Martinicky Vladimir » 21 bře 2014, 18:48

Aero, velmi sa mi paci ten ton olivovky, co si "nahodil" na model ! Ta farba dost rychlo starla a hnedla, takze asi este budes kuzlit na tom povrchu?!
Martinicky Vladimir
 
Příspěvky: 9101
Registrován: 02 kvě 2007, 09:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 22 bře 2014, 17:30

Martinicky Vladimir píše:Aero, velmi sa mi paci ten ton olivovky, co si "nahodil" na model ! Ta farba dost rychlo starla a hnedla, takze asi este budes kuzlit na tom povrchu?!

Ahoj Vlado. No priznám sa, je to priamo Humbrol 155. Pri fotografovaní často býva odtieň farby skreslený. V každom prípade sa chystám ešte k nejakým lokálnym úpravám farby povrchu. Uvidím, ako sa mi to podarí ...
Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 23 bře 2014, 16:24

Poštudoval som najaké podklady ohľadom OD a zmien jej odtieňa v jednotlivých podmienkach a podľa toho som upravil povrch. Nešiel som do extrémov, napr. vyblednuté až do hneda alebo inej farby. S výsledkom som zatiaľ spokojný. Tiež som skúsil naznačiť opotrebovanie prevádzkou. Podstreknutie striebornou sa vyplatilo, lebo sa dajú vyznačiť aj jemné škrabance.
DSCN2661.jpg
DSCN2662.jpg
DSCN2666.jpg

inak nasvietené
DSCN2650.jpg

Naposledy upravil aero13 dne 24 bře 2014, 12:59, celkově upraveno 1
Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 271 • Stránka 11 z 19 • 1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 161 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY