Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

1/48 MiG-21PF Eduard

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 85 • Stránka 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod cmiroslav » 25 dub 2015, 07:10

Přišlo mi pořád nějaké divné to uložení lana, tak jsem trochu zapátral.
První- úplně vlevo u špalku krabice se zabaleným padákem.
Druhá- otevřená dvířka správná poloha
Třetí- správné uložení lana, správně dlouhé spony, nedovolí prověšení lana za zámkem. Tak je to správne, tak to má byť.
A opět si nedovolím připomínku, vždy vychýlená směrovka v koncové poloze +- 25 stupňů.
Přílohy
img020.jpg
img105.jpg
img005.jpg
cmiroslav
 
Příspěvky: 336
Registrován: 12 dub 2011, 12:33
Bydliště: Praha 5
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod Martin Janoušek » 27 dub 2015, 16:24

Dobré poznámky k padáku. Takový padák, to je celá věda!
cmiroslav píše:A opět si nedovolím připomínku, vždy vychýlená směrovka v koncové poloze +- 25 stupňů.
A víš jak se to škaredě lepí ve vychýlené poloze, když si to nenachystáš dopředu... :-D
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5521
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod Jirka H. » 27 dub 2015, 19:46

Martin Janoušek píše:Dobré poznámky k padáku. Takový padák, to je celá věda!
cmiroslav píše:A opět si nedovolím připomínku, vždy vychýlená směrovka v koncové poloze +- 25 stupňů.
A víš jak se to škaredě lepí ve vychýlené poloze, když si to nenachystáš dopředu... :-D

...nebo když už to máš přilepený málo vychýlený a zkoušíš to opravit? :grin: Já to opravoval včera, úhloměr jsem teda v ruce neměl, ale už je to pravděpodobnější podoba než předtím.
Pánové, oběma vám děkuju za fotky. Vím, že je to asi oblast sci-fi, ale nenašla by se náhodou nějaká s detailem "nabitýho" padáku - teda s tou kladkou (omlouvám se za terminologii, jistě to má přesný technický název :-D ) a všema lanama? Já včera prohlížl obě publikace 4+, ale uspokojivou fotku jsem nenašel...
Přílohy
20150427_190242.jpg
Takhle teď vypadá směrovka, je to 25 stupňů? :-)
20150427_185945.jpg
Předpokládám, že tudy vedlo lano dovnitř schránky s padákem
KPM Střezimíř
Uživatelský avatar
Jirka H.
 
Příspěvky: 560
Registrován: 26 srp 2004, 14:30
Bydliště: Zliv
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod cmiroslav » 28 dub 2015, 07:55

To vypadá dobře, vychýlení i vyosení směrovky. A k padáku, dobrá třetí fotka od Martina, tam je vidět vše. Lana vychází od tam, jak máš naznačeno, pak se táhne kousek přechod trup a aerodynamický hřeben, pak na šikmo po hřebeni na jeho spodek. Je to tam uchycený v takových žabkách z nerezu. A pak do tý smyčky na konci nerez. prstence(druhá fotka Martina) a zpět do zámku. Ještě jedna fotka, tam je to taky docela vidět.
Přílohy
35 (1).jpg
cmiroslav
 
Příspěvky: 336
Registrován: 12 dub 2011, 12:33
Bydliště: Praha 5
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod Martin Janoušek » 28 dub 2015, 10:11

Přidám ještě pár fotek té eFky, kde je vidět vedení lanka.
Přílohy
MiG-21F_9904_030.jpg
MiG-21F_9904_029.jpg
MiG-21F_9904_028.jpg
MiG-21F_9904_023.jpg
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5521
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod spitak » 28 dub 2015, 13:09

Omlouvám se za narušení stavby, ale jak probíhalo vypuštění padáku? Vedení lanka je už ze skvělých fotek jasné, ale nerozumím sledu vypuštění padáku :( .
Jinak tuhle stavbu by mohli Edíci použít jako reklamu - normálně mám chuť si Péefku pořídit!
Honza "spitak" Ivanega
něco z dokončených: CF-104, Hasegawa, F-5E Tiger II, HB, Folland Gnat T.1, Airfix.
rozestavěno: 2×Supermarine (Spitfire Mk.VIII, Seafire Mk.II), Mitchell Mk.II, Frog. Vše 1:72. A k tomu C-160 Transall 1:250.


"Ve světě šílenců jsou blázni ti zdraví."- Philip Kindred Dick
Uživatelský avatar
spitak
 
Příspěvky: 1738
Registrován: 11 pro 2007, 11:40
Bydliště: Týn nad Vltavou :-(
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod cmiroslav » 28 dub 2015, 15:14

Ono to zas takový lanko není, ale lano, typuju min. průměr 10mm. Takže to dalo i trochu práce to tam napasovat.
Pro ovládání v kabině jsou dvě tlačítka. Vypuštění padáku a odhoz padáku. Při stlačení tlačítka vypuštění- dojde k otevření dvířek a k samovolnému vypadnutí vlastního padáku. O ostatní se postará dopředná rychlost. No a pak odhoz- otevření závěsného oka- odpojení lana. Výkoné mechanismy otevření dvířek a otevření oka uchycení padáku se ovládaly stlačeným vzduchem ze vzduchové instalace letadla. Tlačítka jsou, jedno vlevo nad přístrojovkou, vedle zaměřovače pod žlutou krytkou a druhé vedle POMky v takové žlutém zvonečku.

Pozn: Zkuste někdo zareagovat na připomínku, jestli se Eduardi aspoň chystají na EFku.
cmiroslav
 
Příspěvky: 336
Registrován: 12 dub 2011, 12:33
Bydliště: Praha 5
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod Petr_Sedlák » 28 dub 2015, 15:54

Jirka H. píše:
Martin Janoušek píše:Dobré poznámky k padáku. Takový padák, to je celá věda!
cmiroslav píše:A opět si nedovolím připomínku, vždy vychýlená směrovka v koncové poloze +- 25 stupňů.
A víš jak se to škaredě lepí ve vychýlené poloze, když si to nenachystáš dopředu... :-D

...nebo když už to máš přilepený málo vychýlený a zkoušíš to opravit? :grin: Já to opravoval včera, úhloměr jsem teda v ruce neměl, ale už je to pravděpodobnější podoba než předtím.
Pánové, oběma vám děkuju za fotky. Vím, že je to asi oblast sci-fi, ale nenašla by se náhodou nějaká s detailem "nabitýho" padáku - teda s tou kladkou (omlouvám se za terminologii, jistě to má přesný technický název :-D ) a všema lanama? Já včera prohlížl obě publikace 4+, ale uspokojivou fotku jsem nenašel...



Ta vychýlená směrovka má být vždy a na všech stejně? Pokud ano, nemáte ji náhodou na druhou stranu :?: ?
Rozestavěno:

SCUD B MAZ-543 + MAZ-7510: viewtopic.php?f=58&t=84653
WR 360 C12 Locomotive: viewtopic.php?f=664&t=84654
Uživatelský avatar
Petr_Sedlák
 
Příspěvky: 222
Registrován: 05 dub 2008, 07:59
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod Martin Janoušek » 28 dub 2015, 17:48

cmiroslav píše:Pozn: Zkuste někdo zareagovat na připomínku, jestli se Eduardi aspoň chystají na EFku.
Něco takového jsem slyšel, že bude + něco o spárce nebo spíš spárkách, nejspíš dvou verzích...
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5521
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod spitak » 29 dub 2015, 05:57

cmiroslav píše:...Při stlačení tlačítka vypuštění- dojde k otevření dvířek a k samovolnému vypadnutí vlastního padáku. O ostatní se postará dopředná rychlost. ...


Moc děkuju! Samovolné vypadnutí - to mě napadlo, ale zní to tak jednoduše, že jsem si říkal, že v tom musí být ještě něco...
Honza "spitak" Ivanega
něco z dokončených: CF-104, Hasegawa, F-5E Tiger II, HB, Folland Gnat T.1, Airfix.
rozestavěno: 2×Supermarine (Spitfire Mk.VIII, Seafire Mk.II), Mitchell Mk.II, Frog. Vše 1:72. A k tomu C-160 Transall 1:250.


"Ve světě šílenců jsou blázni ti zdraví."- Philip Kindred Dick
Uživatelský avatar
spitak
 
Příspěvky: 1738
Registrován: 11 pro 2007, 11:40
Bydliště: Týn nad Vltavou :-(
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod cmiroslav » 29 dub 2015, 09:49

Nehledejto v tom něco, co tam není. V jednoduchosti je síla. Směrovka je ovládána mechanicky bez jakýchkoliv posilavačů. Takže pouze vlivem vyvážení spadla do té, či oné strany, tak se se děje v případě bezvětrného prostředí, hangár, úl. Na stojánce to vše záleželo na povětrnostní situaci, jak si s tím, se směrovkou, pohrál vítr. Takže, levá, pravá, úplně jedno, jak zvolíte. Ale téměř vždy- max. výchylka. Stačí najít fotku mašin na stojánce, pěkně seřazených vedle sebe a všude to vlaje jak propor jedním směrem.
cmiroslav
 
Příspěvky: 336
Registrován: 12 dub 2011, 12:33
Bydliště: Praha 5
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod Jirka H. » 29 dub 2015, 18:27

Díky za krásný fotky i popis vedení lanka, teď už je mi to jasný. Šlo mi hlavně o detail vstupu do schránky a upevnění pod tryskou. Jestli to teda z fotek dobře chápu, tak pod tryskou bylo lano obtočeno kolem toho bubnu (vlivem vlastní tuhosti tam asi drželo dobře) a proti samovolnému vypadnutí dolů jsou tam navařeny ty dvě zábrany ze stran?
Ještě si pohrávám s myšlenkou otevřít vztlakové klapky, ale moc si na to netroufám. Jednak mám jenom fotky ze 4+ a na fotkách jsou ve valné většině případů zasunuty.
Přílohy
20150429_185748.jpg
Jediný detail klapky, který jsem našel
KPM Střezimíř
Uživatelský avatar
Jirka H.
 
Příspěvky: 560
Registrován: 26 srp 2004, 14:30
Bydliště: Zliv
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod mig66 » 29 dub 2015, 19:20

Martin Janoušek píše:Dobré poznámky k padáku. Takový padák, to je celá věda!
cmiroslav píše:A opět si nedovolím připomínku, vždy vychýlená směrovka v koncové poloze +- 25 stupňů.
A víš jak se to škaredě lepí ve vychýlené poloze, když si to nenachystáš dopředu... :-D

Jo když budou kluci stavět verze PFM,MF atd s padákem pod směrovkou , tak může být ,díky malý červený potvoře mezi pouzdrem a směrovkou , tato rovně . :lol:
Přílohy
kyl.jpg
mig66
 
Příspěvky: 297
Registrován: 02 zář 2008, 18:20
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod cmiroslav » 30 dub 2015, 09:43

Nechci se osobně dotknout, ale předcházející příspěvek je jak plácnutí do vody. Bylo by dobré to dotáhnout do konce.To sice ano, ono to existuje i na 12tky se spodním uložení brz. padáku. Ale je třeba říct, že se to používalo dříve, když byly mašiny venku, kdy se plachtovaly, nasazovali se i zadní čechla. Od doby kdy byly v úlech se to nepoužívalo, což bylo skoro po celou dobu 12tek.
Přílohy
mig_21f_13_1111-045 (1).jpg
cmiroslav
 
Příspěvky: 336
Registrován: 12 dub 2011, 12:33
Bydliště: Praha 5
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG-21PF Eduard

Příspěvekod Jirka H. » 03 kvě 2015, 18:24

Tak zase trocha dalšího postupu. Dodělal jsem koncový prstenec trysky, v něm jsem vydlabal drážku na uložení lana padáku a následně nastříkal a "opálil". No a pak jsem se pustil do výroby samotných lan - pár ohnutých měděných drátků, kousek plastiku a olověný drát 0,2 mm. Zatím je to pracovní verze, do finální podoby to dodělám až při finiši.
Přílohy
DSC_6292.JPG
DSC_6293.JPG
KPM Střezimíř
Uživatelský avatar
Jirka H.
 
Příspěvky: 560
Registrován: 26 srp 2004, 14:30
Bydliště: Zliv
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 85 • Stránka 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 7 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY