Je pravda ze keby sa radsej AMK pustili do dokončenia ich Mi-17 malo by to ovela vacsi úspech ako ich Tomcat kde jasne vidiet ze uz to chceli mat skrku a zial to položilo asi aj ich firmu. Zial vsadili na nespravnu kartu. Tamiya je uplne niekde inde. Pekne bojujes verim ze to bude paradny Tomcat.
To Juraj: Práveže vsadili na výbornú kartu. Tomcat je z pravidla predajný hit. Akurát posúložili všetko od A po Z, počnúc veľkohubými vyhláseniami, pokračujúc nekonečnými odkladmi a sľubmi, potom sa jednoducho odmlčali a mali všetkých na saláme a nakoniec to dokončili tým, že pustili do sveta toto veledielo. A chudákom distribútorom nezostávalo nič iné len sa snažiť to h0vn0 zúfalo leštiť aby to vôbec predali. Modelárska verejnosť sa rozdelila na dva tábory a zbytok je už známa história... Posledným klincom bolo, keď Tamiya ohlásila a nedávno vydala Tomcata z rozloženými krídlami. Zahrám sa na veštca a tipujem, že do roka uvidíme AMKačko za 50 evri na väčšine e-shopov. Ale dosť bolo fňukania. Ideme ďalej. Prikladám ešte sľúbené foto toho, ako vyzerá "výfuk" po zlepení.
Len slovne: Pokračoval som zostavením šácht (ani neviem, či to je spisovný výraz) hlavného podvozku. Opäť pekné detaily a takisto opäť veľmi komplexná sústava, ktorá sa mi dosť zle dávala dokopy, podobne ako regulácia toku vzduchu v sacích kanáloch. Tu som veľa pribrusoval a x-krát skladal dokopy za pomoci tack-itu.Že som ľavý to viem (bo som ľavák od narodzeňa ), ale asi by sa celý tento krok dal vymyslieť o čosi lepšie. Opäť som sa pri stavbe až tak veľmi nebavil. Keď som mal šachty na mieste, dal som sa po vzore Láďu72 do ladenia dielu, na ktorý sa nasúvajú krídla. AMK odo mňa chcelo aby som krídla nasunul ešte pred zlepením polovíc trupu. Ale keďže je Tomcat v 1:48 s roztiahnutými krídlami pomerne rozmerný a pri mojej šikovnosti by som pri následnej manipulácii určite niečo odj.bal tak som si dovolil s AMK nesúhlasiť. Zistil som ,že stačí ubrať pár desatín mm z jeho hrúbky/výšky. Tak som ho hobľoval skalpelom z oboch strán čo najsúmernejšie až pokiaľ som krídlo hladko nenasunul na svoje miesto. Nalepil som "bobří ocas" , ale znovu som sa neriadil návodom, ktorý radí zlepiť oba diely k sebe a potom celý set nalepiť na už zlepené polovice trupu. Dal som na radu týpka z ARC, ktorý jemne zoškrabol dosadacie plochy oboch dielov a prilepil vrchnú časť chvosta k vrchnej polovici trupu a spodnú časť chvosta k spodnej polovici (dúfam, že to je aspoň trochu zrozumiteľné). Spôsobí to síce situáciu, kedy sa konce chvosta pri skladaní na sucho mierne rozovierajú , ale vzniknutý spoj je v podstate na úrovni linky paneláže a vyžaduje si len trošku dodatočného ladenia. Medzeru medzi koncovými dielmi potom pri lepení jednoducho eliminujete použitím štipcov na bielizeň (foto nižšie). Tak som sa konečne dostal k zlepeniu polovíc trupu. Obaja odvážlivci tu z Modelfora mali problém so zlepením trupu, kedy im to proste nechcelo pekne dosadnúť k sebe a neustále to niekde pružilo a otváralo sa. Nebudem tu hrať geroja a na rovinu napíšem, že som ani po dvoch hodinách skúmania a dobrusovania rôznych miest nedokázal prísť na to ako tento pisofšit ukecať aby sa dobrovoľne spojil . Tak som to vyriešil rovnako: hrubou silou. Lepil som na 2 fázy: jeden večer zadnú časť až po nafukovacie vaky pod krídlami Extra Thinom a druhý večer prednú čast ale tu som sa spoľahol na starú dobrú Contactu... Pre istotu....
Přílohy
zadná časť šla k sebe ešte celkom na pohodu...
...predná ani trochu... musím asi dokúpiť stolárske šrapcingy...
To Hansi: Hej, je to čistý hovediál. S Tamiyou ši dobre zrobil. A nie len koli tejto časti. Tamke by sa možno dal trošku vytknúť ten kónusoidný tvar "výfukov" ale je to v jednom kuse, bez deliacich rovín a hlavne to vo finále vyzerá normálne a ňe jak UKND (U Koko.v Na Dvore).
To smoulinko: Podvozkové šachty súhlas, kokpit súhlas, kolesá má rovnako smiešne aj AMK, zbrane by som ako proti nebral, stále je to lepší štandard, dekály asi sú trochu hrubšie ale určite sú použiteľné a čo sa týka markingov tak považovať 4 markingy za "proti" je zcestné. Pôvodné vydanie od AMK má 5 a to nové dokonca asi len 2. U Tamky ma zamrzela absencia dekálov na prístrojové panely a rovnako to, že nemá pozičné svetlá z číreho plastiku. Stále si dovolím tvrdiť, že AMK jednoducho nemá úroveň, ktorou by sa mohli Tamiyi čo i len priblížiť. Dokonca si myslím, že ani tá ich 31-tka nie je nič extra a ja osobne by som radšej šiel do Hobby Bossu (čo by ma nikdy - ani vo sne- nenapadlo, že niekedy poviem/napíšem )
Tie kolesá...no neviem, keď ich dám vedľa seba tak pri Takmer mám pocit že asi sa mi zatúlali z inej stavebnice 80 rokov, zbrane hlavne rakety Phoenix sú krajšie AMK pretože hrúbka krídielok a stena trysky je tenšia, AMK má navyše otvorené brzdiace štíty, krajší rebrík, a pomer cena výkon bola u mňa ok, za AMK som dal 46eur, za Tamku 71eur (myslím verziu bez nových otvorených krídiel, tam cena atakuje 100eur)
smoulinko píše:Podvozkove šachty, kolesá sú úplne smiešne, slabšia ostrosť detailov v kokpite, hrubé klasické dekaly, slabšie prevedenie výzbroje, menej markingov
Tyhle díly můžeš dát i na Italku.Mizerný drak to nezmění....
Italeri som nevidel, neviem posúdiť, Tamka je úžasne jednoducho zostavitelna, krásny povrch a rytie, ale veľa vecí zjednodušili, mix Tamky a AMK by bol super, stále čakám na GWH kde by to mohlo byť výborné, ale zostalo akosi ticho
To smoulinko: Tá italeri tam bola spomenutá čisto ilustračne, len aby bolo poukázané na to ,že pekné detaily nezachránia tvarovo na h0vn0 model akým AMK rozhodne je. Tamiya má sice nejaké diely jednoduchšie, ale v podstate tam nie je žiadna viditeľná tvarová a rozmerová odchýlka, a to je (si myslím) elementárna vec u akéhokoľvek modelu. GWH podľa všetkého ani nebude. Myslím si,že ani nie je dôvod na ďalšieho Tomcata v 1:48 na pomerne dlhú dobu a v GWH si to podľa mňa myslia tiež. Po tej blamáži s AMK budú asi opatrní.