JimiX, ďakujem za pochvalné slová. Mám tam mnoho chýb, ale s každým novým postaveným modelom sa posúvam kúsok dopredu.
Čo sa týka stavby, tak dnes ráno som naniesol dekály na jednu stranu trupu, teraz ich zalakujem a zajtra nanesiem zvyšok. Potom zostane prilepiť už iba drobné diely - kanóny, podvozok, vrtuľu...
Later in 1943 some Spitfires started being fitted with “Rebecca” Mk II beam approach equipment. This responded to “Lorenz” ground signals transmitted by “BABS” beacons, allowing pilots to line up on runways and airstrips in conditions of poor visibility. Spitfires with this equipment had a small, semi-circular blister out of the back of which projected a short antenna. This was fitted underneath the fuselage, in line with the rear wing fillet. Some of the first Spitfires so equipped were Mk XIIs.
A Spitfire PR Mk XIX with a “Rebecca” Beam-approach aerial under the fuselage. [Martin Waligorski]
This equipment did not appear to be universally available, although it seemed to be more common on aircraft of the Second Tactical Air Force.
Paralelní modelářské životy neprospívají dokončování rozestavěných modelů, takže jen fotografický důkaz, že moje trojice v březnu načnutých 72 se lehce posouvá vpřed do stadia hrubá stavba téměř hotova. Ještě pád oprav včetně tradičního tmelení vstupu vzduchu pod motorem a půjdou do lakovny.
Březnová trojice Spitfire se pomalu posouvá vpřed, hrubá stavba hotova, nastříkáno MSG dole a OG nahoře, na čs. strojích sky pruhy a žluté náběžky, na izraelském stroji nanesen obtisk na SOP, na všech strojích doplněny zaměřovače a ta tyčka pod zadní díl kabiny. Na řadu přijde přilepení kabinek a maskování kabinek i celých letadel pro nástřik kamuflážních polí DG. Jak jsem dříve avizoval, dva stroje budou naše a jeden izraelský, tady jsou podrobnosti:
TE560 "DZ-7", Letecký pluk 12, ČSR, kpt. Karel Čáp, letiště Praha-Kbely, léto 1946 SL633 "JT-10", Letecký pluk 4, ČSR, npor. Josef Kohout, letiště Planá, červen 1948 2004 (ex SL594), bílá "14", 101. Tajeset, Izrael, Jack Doyle, základna Hatzor, prosinec 1948 Jihočeský "JT-5" je sice doložen bez kanónů jen a aerodynamickými kryty, ale já věřím, že se vyskytoval i s nimi
Jeden kousek jde do lakovny pro interior green na kabinku a potom dark green všude. Tvar polí na levé VOP a SOP upraven podle foto. Jedno pole na čumáku mi nějak "zmizelo".
Včerejší stav po nějakých těch (rozhodně ne všech) popiskách, pěkně model oživí. Kdyby někomu doma překážely popisky na 1/72 Spitfiry, tak se jich rád ujmu.
Michale, ty ses teda pěkně rozjel. Tvé spitfajří stádečko se utěšeně rozrůstá.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
To jsou ty paralelní modelářské životy. A navíc na mě v kitníku čeká tak asi 30 dalších Spitfire. Mezitím se SL 633 "JT-10" postavil na vlastní nohy, získal vrtuli a výfuky a vykoupal se v oleji. Doporučený obtisk žlutého přerušovaného lemu na dvířka kokpitu jsem po studiu fotografií nedal.