Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1388 • Stránka 77 z 93 • 1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 93
  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Petrohrad » 10 črc 2018, 13:50

Už jenom pár drobností a končím.
Přílohy
P1240789.JPG
P1240788.JPG
P1240785.JPG
BF 109E 1/48 Amiot 143 Halifax Potez 540
Uživatelský avatar
Petrohrad
 
Příspěvky: 575
Registrován: 07 bře 2015, 01:16
Bydliště: Blatná
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Michal Konečný » 11 črc 2018, 21:34

Jardo já tě opravdu obdivuji, já mám z toho přerývání na jednom modelu skoro osipky, a ty to přerýváš jak na běžícím páse ;-I ;-I
rozestavěno:
Fortress Mk.III, 1/48 Revell
Short Stirling Mk. III 1:48 Sanger
Hawker Typhoon Mk.Ib bubbletop 1/48 Monogram
Ju-52/3mg4e 4U + NH Kréta 1941 Eduard 1/144
Grumman G-21 Goose Signifer 1/48
Naposledy postavené:
MV AGUSTA 500ccm 3v. Revell 1:9 Giacomo Agostini 1970
Uživatelský avatar
Michal Konečný
 
Příspěvky: 2496
Registrován: 30 bře 2006, 21:44
Bydliště: Bruno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Pavel Šupka » 12 črc 2018, 09:01

Pěkně, pěkně!!! (:)
Klub plastikových modelářů Uherské Hradiště
Uživatelský avatar
Pavel Šupka
 
Příspěvky: 135
Registrován: 05 pro 2010, 18:36
Bydliště: Uherské Hradiště
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Michal Konečný » 12 črc 2018, 22:17

Tak jsem se dostal asi do slepé uličky s výdechama teplýho vzduchu, a hlavně s odvětráním konců křídel. Nevíte někdo, ty kulaté prolisy místo hranatých kastlíkových se používaly již od začátku výroby Géčka?

A tak mě napadá, nemáte někdo informaci, jaký měla B-17 dolet, i bez namontovaných nádrží v koncových částech křídla? Protože pokud v Evropě, konkrétně při službě v RAF nebyly potřeba tyto nádrže, pravděpodobně asi nebylo potřeba ani odvětrání, nějak se totiz nejsem jost, jestli na té fotce je nebo není. Fotka je už z pozdějšího typu s přesazenými střelišti
Přílohy
B17_RAF_8.jpg
rozestavěno:
Fortress Mk.III, 1/48 Revell
Short Stirling Mk. III 1:48 Sanger
Hawker Typhoon Mk.Ib bubbletop 1/48 Monogram
Ju-52/3mg4e 4U + NH Kréta 1941 Eduard 1/144
Grumman G-21 Goose Signifer 1/48
Naposledy postavené:
MV AGUSTA 500ccm 3v. Revell 1:9 Giacomo Agostini 1970
Uživatelský avatar
Michal Konečný
 
Příspěvky: 2496
Registrován: 30 bře 2006, 21:44
Bydliště: Bruno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 13 črc 2018, 21:45

Ahoj Michale
chce se mi napsat ,, A nechceš si postavit americkou noční B 17 ? odpadlo by ti, zdá se, mnoho téměř neřešitelných problémů (:) . Jinak k těm kaslíkovým výdechům. Jak tady někdo správně citoval z knihy, výdechy vymysleli mechanici v Itálii u 15. letecké armády. Systém byl jednoduchý a nejlépe řešil problém hořlavých směsí uvnitř křídla. Všechny B 17 G byly již vybaveny nádržemi ve vnějších částech křídla. Zdá se , že po úspěchu, po zavedení výdechů u 15. letecké byly zásobeny těmito kaslíky ve formě kitu všechny skupiny operující s B 17 G. A to do doby , než byl ve výrobě zaveden ten pozdější oblý typ. Budeš si muset sednout a prohlédnout stovky fotek, podle kterých poznáš, které výrobní bloky byly vybaveny výdechy již ve výrobě. Nedá se nic dělat, já to taky tak dělám :) Přišlo by mi úchylné, kdyby britové odmontovávali vnější části křídel svých Fortressů a vytahovali odtud nádrže (hlavní nádrže v centroplánu se daly vyndat spodem , po odmontování deklů, vnější nikoliv. Mimochodem by se zbavili jedné z výhod B 17, velkého doletu. Co by se asi stalo, kdyby angličani létali s vnějšími nádržemi prázdnými? Nic. Nicméně vnitřní prostor křídla je bez přepážek , vzájemně propojený s centroplánem . Takže nějaké výpary i z hlavních nádrží by bylo nutno odvětrávat.
Přílohy
m_099.jpg
B17GTokyoTanks_2.jpg
B-17-11-Outer-wings-removed-moving-into-the-hangar-for-repairs.jpg
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 13 črc 2018, 22:13

O doletu B 17 F a G se dočteš tady https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_B- ... g_Fortress , údaje se možná budou mírně lišit od těch v některých publikacích.
Přílohy
media-387679.jpg
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Michal Konečný » 14 črc 2018, 21:59

Ahoj, díky za info ohledně těch nádrží. Co bych bez tebe dělal [-o< [-o<

jinak sem se díval, že dolet Fka a Géčka se zas tak extra nelišil, v InAction má Fko dokonce větší dolet :-D. Ale co jsem bral odhadem, tak z Anglie na konec něměcka a zpátky je to kolem cca 2300km, tedy by měl stačit teoreticky i dolet bez tankování do těch vnějších nádrží. A koukal jsem, ty kaslíkový otvory jsou poměrně dost výrazný, takže by na fotkách byly vidět. Tak je možný, že v modifikačních centrech tam ty kity nenainstalovali. A podařilo se mi najít fotku G-75-BO s dvěma kaslíky, tedy mnou stavěná G-40-BO by neměla mít jeden prolis. Ale je zajímavý, že na žádným Fku, ani z posledního Vega bloku, jsem nenašel ani kaslíkový otvory. Co jsem tedy koukal do knížek co mám k tomu. Ještě to budu dále studovat, pokusím se ponacházet nějaký fotky strojů ze stejnýho bloku.

Jinak k verzi, ve čtvrtce u mě ameriku s hvězdama nenajdeš :-D vše hezky okokardované, tedy ani Pevnost nesmí být výjimkou. Ale fakt moc díky za obrovskou pomoc, až je mi to blbé. Ale postupně se učím, na co se zaměřit a jak se zorientovat v typech :-)
rozestavěno:
Fortress Mk.III, 1/48 Revell
Short Stirling Mk. III 1:48 Sanger
Hawker Typhoon Mk.Ib bubbletop 1/48 Monogram
Ju-52/3mg4e 4U + NH Kréta 1941 Eduard 1/144
Grumman G-21 Goose Signifer 1/48
Naposledy postavené:
MV AGUSTA 500ccm 3v. Revell 1:9 Giacomo Agostini 1970
Uživatelský avatar
Michal Konečný
 
Příspěvky: 2496
Registrován: 30 bře 2006, 21:44
Bydliště: Bruno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Michal Konečný » 14 črc 2018, 22:23

Tak jsem z toho jakýsi zmatený. Našel jsem zatím při krátkém hledání fotky z bloku předcházejícího mýmu, tedy G-35-BO, a na první fotce má stroj kaslíkové otvory, a na druhé fotce je bez otvorů. Ale vzhledem k tomu, že na první fotce jsou kaslíky evidentně v NMF, tak předpokládám, že je to asi ten modifikační kit, který byl namontován až na kamuflovaný stroj. Tedy pokud se to montovalo stylem že se udělal otvor a přinýtoval kaslík.
Přílohy
b20c1900c74d1bad99d54d26fd3475ad.jpg
B-17_452_bomb_Group_Over_Germany_42-31934.jpg
rozestavěno:
Fortress Mk.III, 1/48 Revell
Short Stirling Mk. III 1:48 Sanger
Hawker Typhoon Mk.Ib bubbletop 1/48 Monogram
Ju-52/3mg4e 4U + NH Kréta 1941 Eduard 1/144
Grumman G-21 Goose Signifer 1/48
Naposledy postavené:
MV AGUSTA 500ccm 3v. Revell 1:9 Giacomo Agostini 1970
Uživatelský avatar
Michal Konečný
 
Příspěvky: 2496
Registrován: 30 bře 2006, 21:44
Bydliště: Bruno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Michal Konečný » 14 črc 2018, 22:32

A ještě jedna, taky vypadá že bez otvorů.

Jinak zajímavý je, že všechny stroje mají dodělaný lícní střeliště. Jako že žádný z nich nemá původní příď bez lícních kolometů
Přílohy
Berlin-photo-B-17G-35-BO-42-32098.jpg
rozestavěno:
Fortress Mk.III, 1/48 Revell
Short Stirling Mk. III 1:48 Sanger
Hawker Typhoon Mk.Ib bubbletop 1/48 Monogram
Ju-52/3mg4e 4U + NH Kréta 1941 Eduard 1/144
Grumman G-21 Goose Signifer 1/48
Naposledy postavené:
MV AGUSTA 500ccm 3v. Revell 1:9 Giacomo Agostini 1970
Uživatelský avatar
Michal Konečný
 
Příspěvky: 2496
Registrován: 30 bře 2006, 21:44
Bydliště: Bruno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 15 črc 2018, 20:02

Ahoj
Děláš mi radost. Začínáš se v tom orientovat. To je dobře,,, potřebuju nějakého nástupce :) Máš pravdu, na obou snímcích jsou stroje bez výdechů na konci křídel. Jedna ale již stačila přijít o směrovku . Zřejmě se klempířům (tzv metalsheeters) nedostalo času je zatím namontovat ( přesně jak píšeš vyříznout , nasadit, přinýtovat) , nebo crew chief (šéfmechanik stroje , nepokládal za důležité s tím chvátat) Jestli toto někdo někdy zmapuje, bude na nobelovku. Mám řadu fotek B 17 s pouze jedním lícním střelištěm.
Přílohy
No outlets 2.jpg
No outlets 1.png
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Michal Konečný » 15 črc 2018, 20:46

Zrovna se doma přestěhováváme, takže koukám po fotkách po chvilkách, ale na blok 40-BO a 45-BO se mi zatím fotky, u kterých by bylo vidět na horní stranu křídla, nepodařilo najít, ale hledal sem zatím opravdu jen po chvilkách. Třeba ještě na něco narazím.

Jinak o strojích s jedním lícním si už tady psal kdysi, i s fotkama. Asi to měnili postupně jak měli čas, stroje na zemi a díly :-D

Edit… tak se mi podařila najít fotka z bloku 45-BO, bez otvorů, tím pádem to bude asi na mojí fantazii a mém odhadu, jestli je na svmé stroji udělám, nebo ne. Nepředpokládám ale, že tam modifikační kity dávali, takže jen předělám hranaté kaslíky a oblé prolisy. :-) díky misaku za super rady a drobné zasvěcení do problematiky b-17 :-)
Přílohy
pp-molesworthtower1.jpg
rozestavěno:
Fortress Mk.III, 1/48 Revell
Short Stirling Mk. III 1:48 Sanger
Hawker Typhoon Mk.Ib bubbletop 1/48 Monogram
Ju-52/3mg4e 4U + NH Kréta 1941 Eduard 1/144
Grumman G-21 Goose Signifer 1/48
Naposledy postavené:
MV AGUSTA 500ccm 3v. Revell 1:9 Giacomo Agostini 1970
Uživatelský avatar
Michal Konečný
 
Příspěvky: 2496
Registrován: 30 bře 2006, 21:44
Bydliště: Bruno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Jarda_Kral » 16 črc 2018, 12:54

Přesně tak jak píše Mišák.
První Géčka neměla lícní střeliště a dodělávala se v poli. Až u pozdějších serié to šlo z výroby.
Příkladů je mnoho ale určitě pěkně je to vidět tady na fotce Boeing Belle.
Přílohy
BB6.jpg
https://www.dynamicscalemodeling.cz/

http://www.flyforfun.cz
http://www.new.museum119.cz
Uživatelský avatar
Jarda_Kral
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 23 bře 2010, 07:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Jarda_Kral » 16 črc 2018, 12:55

Michal Konečný píše:Jardo já tě opravdu obdivuji, já mám z toho přerývání na jednom modelu skoro osipky, a ty to přerýváš jak na běžícím páse ;-I ;-I


Jak jednou nasedneš do vlaku už to jede :-) Těším se na Tvůj postup.

U mě klasika začišťování a příprava na surf.
https://www.dynamicscalemodeling.cz/

http://www.flyforfun.cz
http://www.new.museum119.cz
Uživatelský avatar
Jarda_Kral
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 23 bře 2010, 07:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Jarda_Kral » 16 črc 2018, 12:57

Michal Konečný píše:Tak jsem se dostal asi do slepé uličky s výdechama teplýho vzduchu, a hlavně s odvětráním konců křídel. Nevíte někdo, ty kulaté prolisy místo hranatých kastlíkových se používaly již od začátku výroby Géčka?

A tak mě napadá, nemáte někdo informaci, jaký měla B-17 dolet, i bez namontovaných nádrží v koncových částech křídla? Protože pokud v Evropě, konkrétně při službě v RAF nebyly potřeba tyto nádrže, pravděpodobně asi nebylo potřeba ani odvětrání, nějak se totiz nejsem jost, jestli na té fotce je nebo není. Fotka je už z pozdějšího typu s přesazenými střelišti


Tuším že kulaté prolisy za motory měla už Memphis Belle. Tenkrát jsem dostal od Míšáka vítr, že by to stálo za to předělat. Zatím jsem nevymyslel kloudné řešní. Tmel a bruska nic moc.
https://www.dynamicscalemodeling.cz/

http://www.flyforfun.cz
http://www.new.museum119.cz
Uživatelský avatar
Jarda_Kral
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 23 bře 2010, 07:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 16 črc 2018, 19:50

Jarda_Kral píše:
Michal Konečný píše:Tak jsem se dostal asi do slepé uličky s výdechama teplýho vzduchu, a hlavně s odvětráním konců křídel. Nevíte někdo, ty kulaté prolisy místo hranatých kastlíkových se používaly již od začátku výroby Géčka?

A tak mě napadá, nemáte někdo informaci, jaký měla B-17 dolet, i bez namontovaných nádrží v koncových částech křídla? Protože pokud v Evropě, konkrétně při službě v RAF nebyly potřeba tyto nádrže, pravděpodobně asi nebylo potřeba ani odvětrání, nějak se totiz nejsem jost, jestli na té fotce je nebo není. Fotka je už z pozdějšího typu s přesazenými střelišti


Tuším že kulaté prolisy za motory měla už Memphis Belle. Tenkrát jsem dostal od Míšáka vítr, že by to stálo za to předělat. Zatím jsem nevymyslel kloudné řešní. Tmel a bruska nic moc.


Nemůžu to tvrdit na 100% ale výdechy za motory toho prolisovaného, zaobleného tvaru přišly s první B 17 F. Co jsem viděl , všechny B 17 E mají výdechy hranaté.
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1388 • Stránka 77 z 93 • 1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 93

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Honza Šimůnek a 10 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY