Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 3483 • Stránka 232 z 233 • 1 ... 229, 230, 231, 232, 233
  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod karel.hawk » 15 kvě 2025, 20:29

to Jiří Mikeš:
Také jsem dlouho hledal nějakou fotku letounu B3-BL, ale nepovedlo se mi.
Našel jsem pouze tento text, nevím jak hodně mu věřit:
.
B3+BL, ??.??.?? to Mrz.44, Shot down at Isle Brewers while with I KG54
.
Ju 88 A-4 or Ju 88 D-4
Unit: 3.I/KG 54 "Totenkopf"
Serial: B3+BL
Gerbini, Sicily, April of 1942.
.
Rozestavěno 1:72: Ju 287 V1 (Huma), Spitfire Mk.VC (Airfix), He 111 H-5 (Airfix), 2x Fw 190 (Eduard), MiG-3 (HobbyBoss).
Čekatelé 1:72: B-25 G konverze (Airfix+CMK), Ju 288 (Huma), Do 17 Z (Airfix).
Hybernace 1:72: Ju 388 J-3 V14-2 FuG 218 (R.V.Resin).
https://Hawk.zonerama.com Fotky z modelářských soutěží 2012-2025
Uživatelský avatar
karel.hawk
 
Příspěvky: 1743
Registrován: 17 dub 2015, 06:47
Bydliště: Dobrovice a Mělnicko
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Jiří Mikeš » 18 kvě 2025, 20:59

Hledal jsem něco jiného a našel vlákno, kde se B3+BL zabývají polští kolegové. Zítra si to musím pořadně pročíst, ale řekl bych, že taky nic nenašli.

https://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=3&p=1021785
Jiří Mikeš
 
Příspěvky: 826
Registrován: 02 črc 2011, 13:55
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod rotwi » 25 kvě 2025, 10:52

Zdravím pánové. Tak to vypadá že mám otázku ,,krabičky " k FuG 202 vyřešenou. A to díky informacím od petr 21 který tu napsal že přístroj byl s trojicí obrazovek , a pak díky Lubomírovi Tomíkovi který mě navedl na sadu pro Ju-88C6 od Eduardu. Já jsem ten nákres umístění leptů měl už pár dní předtím, ovšem byla to kopie někde z Netu z nějakého fóra. Po reakci Luba mě napadlo kouknout přímo na stránky Eduardu a tam byl další list (který není ani tady ) a tam je v nákresu pohled na pravou bočnici (bráno z pohledu operátora sedícího zády k směru letu ) kde je nakreslený zásobník pro ,,pravý " (pro operátora) kulomet dole u pravé nohy a na nad ním je krabice s třemi kulatými ,,budíky ". Takže si troufám tvrdit že je to přesně ono.

Kokpit jsem podle toho ,,vysochal " , vyměnil sedačku pilota (horor když jsem jí nechtíc při tvarování z polotovaru rozlámal a pak slepoval ) ,nový knipl , palubka ,zadní stěna s krabicemi radiostanic, vše doplněno o ,,budíky " z vyražených koleček. Taky jsem vystrouhal sestavu co by přes prosklení měla připomínat sestavu výzbroje v čumáku , natahal něco plastových nití co by měly připomínat rozvody a kabeláž, nějakou tlakovou láhev. Tím to asi hasne, ovládací páčky po boku pilota už by byly extra jemné a tvořím vše z plastu ,,samo domo " a nakonec to jde jen do vitrínky kam budou čumět jen varani z terárek na protější straně (:) K místním borcům bych se neodvážil ani přiblížit. :)

Teď mě čeká řešení překrytu kabiny které je ve stavebnici špatně , minimálně přední část. Ta má ve stavebnici vypouklý tvar (půdorys spodní části při pohledu zhora ) a skla by měla být plochá , směrem dopředu svírající určitý úhel do ,,pluhu ". Navíc nad nimi chybí první příčná příčka. Ta chybějící příčka je vidět i na předešlé stránce na modelech od Jana Pavlíka. Porovnejte fotku verze P a pak o něco níže C6 a G1. Pokud je to tak u ,,Péčka " správně tak se omlouvám. V každém případě já bych jí na C6b mít měl , takže ve ,,skladu materiálu " budu muset vyštrachat nějaké tenoučké plexy , ty dvě přední skla s kabinky vyříznout, dosochat nová skla, vlepit to nějak tak abych to nezapatlal a nezamlžil a doplnit rámování.
Já bych si té špatné kabinky asi ani nevšimnul kdybych nezačal řešit co udělat s dírou (pro kulomet ? ) v jednom předním skle . Pak jsem koukl do knížky na výkres abych se ujistil že C6 tam nic neměla a už jsem to viděl , jak tvar skel tak to rámování. Zkoušel jsem hledat na Netu jestli někdo nevyrábí samotnou kabinku jako doplněk ale nenašel. On by to možná stejně byl problém , zkoušel jsem jen tak ze zvědavosti přiložit k trupu kabinku jak ze Zvezdy tak z Hasegawy a nesedí ani jedna, vlastně se dá říct že nejde prohodit žádná z žádnou, každá stavebnice má jiné proporce. No nic, to už jsem se zase zakecal jinam.

Takže ještě jednou díky za nasměrování ke konečnému vyřešení. Píšu to sem i proto kdyby tu krabici s přístroji někdo někdy taky potřeboval řešit.
člen štětečkové galaxie č. 40
Když ,,Mrkev" tak z Izraele :-)
Na ,,kdyby " se v životě nehraje,buď něco je a nebo není.
Uživatelský avatar
rotwi
 
Příspěvky: 169
Registrován: 21 črc 2010, 20:38
Bydliště: Falkenau an der Eger
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Lubomír Tomík » 25 kvě 2025, 11:33

Áno. ..tak som si prebehol návody a tie krabičky s obrazovkami č.83, 84 obsahujú obe interiérové sady
na Ju-88c-6 od ICM.
...logicky sú v návode ale len na nočné C-čko.
Přílohy
Screenshot_2025-05-25-12-24-47.png
Screenshot_2025-05-25-12-29-04.png
Luboš Tomík MCMLXV.
"Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde."
Milan Lasica
Lubomír Tomík
 
Příspěvky: 492
Registrován: 20 bře 2023, 17:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Lubomír Tomík » 25 kvě 2025, 15:10

Vylepšovanie zlích modelov doplnkami je naprd.
Asi by som si prikúpil "normálny" dostupný model
A-4ku od Hasegawy. Tam sú oba prekryty, ten čistý je navyše, takže ten s kanónom využiješ k modelu.
Napr.na: www.super-hobby.cz
Luboš Tomík MCMLXV.
"Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde."
Milan Lasica
Lubomír Tomík
 
Příspěvky: 492
Registrován: 20 bře 2023, 17:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod rotwi » 25 kvě 2025, 18:15

Ale ten problém takhle nestojí, mezi moje hobby patří sratchbuilty tanků IDF v 1:72 a to dělám většinu modelu od nuly. Samozřejmě že využiju některé věci ze stavebnic. Jako jsou kolečka (i když i z těch třeba odsoustružím ,,gumové " obruče pomocí vrtačky, použiju třeba vanu a korbu z které tady něco odříznu a jinde přidám , obestavím novými pláty atp.
a tohle je něco podobného, prostě to co někdo vnímá jako ojeb se špatnou stavebnicí je pro mě zábava, a možná taky můžeme říct určitá výzva. Sestavit kvalitní model tak aby i laik poznal o jaké se jedná éro dokáže v podstatě skoro každý kdo něco slepil. Vysochat něco z polotovaru už je o něčem jiném, v mém případě o pocitu že jsem to dokázal n jiné ambice ani nemám.
Navíc v době kdy jsem dostal tu Ju-88 C6 od hobby bossu žádná jiná stavebnice nebyla dostupná. Pak je mi taky líto to jen tak hodit do koše s tím že to postavit nejde nebo to stojí za exkrement.
Podtrženo sečteno je to pro mě relax a zábava. Takže asi tak.
To že to není o penězích které bych nechtěl dát za kvalitnější model snad svědčí fakt že jsem okamžitě koupil jak Ju-88 od Hasegawy tak Dorniera na které jsem tu dostal odkazy. (doufám že sem nemusím dávat fotku krabic v polici :-D ) Tím si myslím že můžeme přestat řešit návrhy typu zahoď to a kup něco pořádného.

Já jsem to zmínil hned v prvním postu že řeším noční C6b s malýma anténama FuG 202.

Koupě další stavebnice kvůli překrytu nic neřeší, jednak jak už jsem napsal ty kabinky ze tří stavebnic od tří výrobců nejdou mezi sebou prohodit kvůli rozměrům, a pochybuju že u A4 od Hasegawy to bude jinak, a potom co s tou stavebnicí samotnou když bombardéry jdou zcela mimo mě. Prostě je nestavím a ani se na ně nechystám.

No nic, přesto díky za reakci a postřehy. Tak ať vám to tu lepí.

PS. Edit :, místo A4 od Hasegawy jsem napsal nevím proč od Revellu.
člen štětečkové galaxie č. 40
Když ,,Mrkev" tak z Izraele :-)
Na ,,kdyby " se v životě nehraje,buď něco je a nebo není.
Uživatelský avatar
rotwi
 
Příspěvky: 169
Registrován: 21 črc 2010, 20:38
Bydliště: Falkenau an der Eger
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Karel Pilát » 09 čer 2025, 15:07

Krom modelů Honzy Pavlíka se to tady poslední dobou řeší spíše teoreticky, tak zase něco ode mne:
Na PanthersCupu jsem od kolegy tady z fóra sehnal mírně rozestavěnou C-6 od Revellu. Trochu jsem pokročil před 14ti dny na klubovém patláku (víc dílů jsem ztratil, než začistil) a teď jsem se dokopal k sevření půlek. Trupu teda. Z doplňků jen pásy, plus přidám zaměřovač, víc se vám s tím crcat nebudu, stejně to nebude vidět.
Přílohy
PXL_20250609_132954472.jpg
PXL_20250609_132908901 (1).jpg
rozestavěno: 7 kousků
mezi nimi: Do23 (Planet Models), Ju290A-7 (Revell), Ju88S-3 a Mistel 1 (Hasegawa)
2022: Fw190G-3 (konverze z Eduardu), Ar232A-10 (konverze z Mach2)
2023: He 219 V9, pilot W. Streib (Dragon), Bf110B-1 (Eduard + AML konverzní set)
2024: Heinkel He111H-8 (konverze z Revellu), Ar232B-05 (Mach2)
Uživatelský avatar
Karel Pilát
 
Příspěvky: 9985
Registrován: 31 srp 2005, 16:56
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Jester » 09 čer 2025, 21:20

Pěkné, Karle. Dobře, že někdo v tématu staví ;-I
V.T.
Jester
 
Příspěvky: 1892
Registrován: 01 pro 2004, 19:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Karel Pilát » 10 čer 2025, 10:42

Díky.
Ještě taková blbůstka - stejně nebude vidět a nebo si toho nikdo nevšimne.
Přílohy
PXL_20250610.jpg
rozestavěno: 7 kousků
mezi nimi: Do23 (Planet Models), Ju290A-7 (Revell), Ju88S-3 a Mistel 1 (Hasegawa)
2022: Fw190G-3 (konverze z Eduardu), Ar232A-10 (konverze z Mach2)
2023: He 219 V9, pilot W. Streib (Dragon), Bf110B-1 (Eduard + AML konverzní set)
2024: Heinkel He111H-8 (konverze z Revellu), Ar232B-05 (Mach2)
Uživatelský avatar
Karel Pilát
 
Příspěvky: 9985
Registrován: 31 srp 2005, 16:56
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod rotwi » 12 črc 2025, 18:30

Jester píše:Pěkné, Karle. Dobře, že někdo v tématu staví ;-I

Tak jsou i tací co staví ale nepíšou protože není se čím chlubit ve zdejší konkurenci , tedy ne konkurenci (protože to bych musel mít schopnosti konkurovat ) ale spíše velmi vysoko nastavené laťce. A zveřejnit nějakou svou fotku se rovná dopadnout stejně jako Honza Koblic někde mezi stránkami 90-100. (:) Dlužno ovšem dodat že si za to mohl sám tím jak nastoupil jako borec s vyjímečným talentem který se ovšem zas tak moc nekonal . (:)

Já osobně jsem teď pár dní místo lepení strávil hledáním nějaké fotky jak měla verze C6b řešený interiér po pravé straně pilota. Měl jsem odkudsi staženou fotku z nějaké stavby kde byly vidět závěry kulometů a kanónu s rozvodem pneumatiky ( ? ), podobně jak to je na fotce na předešlé stránce (fotka s označením Ju88-C-3 a hned za nimi na boku velká krabice zásobníku. Bohužel si můj modelářský noťas vzal dovolenou v tak velkém stylu že ani disk nešel zachránit a já tak o fotku přišel. Zkoušel jsem to teď několik odpolední a večerů dohledat ,mimo jiné prošel znovu i všech 232 stran tohoto tématu ale už jsem nic takového nenašel. Nemám se čeho chytit odkud jsem to vzal, byl to v podstatě náhodný objev při jednom z toulání po Netu. Co jsem tak dohledal fotky tak je to většinou s bubnovým zásobníkem a ,,cyklosedačkou " nabíječe. Vím že řídit se něčí stavbou není to pravé ořechové ale trošku mě chlácholilo že úplně stejně má řešený vnitřek i Ju-88C6 ve War Thunderu kde ,,létám " a oni se snaží mít všechny letadla co nejvíce košer (nebavím se o letovém projevu ). Už jsem začal sochat tu sedačku ,ale přeci jen radši bych tu verzi (pokud skutečně existovala) bez ní a naopak s bednou zásobníku. Sice to bude jen vitríňák který vlastně nikdo neuvidí ale nechci to mít úplně vycucané z prstu.
člen štětečkové galaxie č. 40
Když ,,Mrkev" tak z Izraele :-)
Na ,,kdyby " se v životě nehraje,buď něco je a nebo není.
Uživatelský avatar
rotwi
 
Příspěvky: 169
Registrován: 21 črc 2010, 20:38
Bydliště: Falkenau an der Eger
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Jester » 12 črc 2025, 20:11

Ta "cyklo sedačka tam je". Krabice zásobníků jsou po pravé straně a na levé straně u pilota. Podavači jsou náboje vedeny k závěrům zbraní.
Nějaké fotky někde mám, jen je najít. Nákres je třeba v knize vydavatelství Crecy edice Classic Ju 88 vol. 3 Day and Nightfighters
V.T.
Jester
 
Příspěvky: 1892
Registrován: 01 pro 2004, 19:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod rotwi » 12 črc 2025, 21:18

Ok, tak ,,cyklistu " tam vrznu, vlastně s tím nemám až takový problém. Dva zásobníky mám vpředu mezi nohama pilota ,ty jsou vidět. Takže pokud to dobře chápu tak byla i možnost krabice na pravé straně místo několika bubnových zásobníků ? Asi není žádný problém ohoblovat kousek válečku z plastu do mírného tupého kužele a naznačit na něj nějaký povrch, v 72 to stejně na mikrodetaily moc není. Ale přiznám se že jako estétovi by se mi víc líbila bedna . Ovšem pokud to v reálu neexistovalo tak válcuju a už ani neceknu. :)
Kvůli téhle dvojstavbě (+ G6 od Zvezdy ) a teď vlastně i třetí co jsem koupil Hasegawu na odkazu který mi tu byl poskytnut , jsem si pořídil knížku od Valiantu Ju-88 part.2 (od C po T) a pár věcí které by se mi hodily tam není. Jinak je to knížka dost dobrá.
člen štětečkové galaxie č. 40
Když ,,Mrkev" tak z Izraele :-)
Na ,,kdyby " se v životě nehraje,buď něco je a nebo není.
Uživatelský avatar
rotwi
 
Příspěvky: 169
Registrován: 21 črc 2010, 20:38
Bydliště: Falkenau an der Eger
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Jester » 12 črc 2025, 21:30

viz. SZ
V.T.
Jester
 
Příspěvky: 1892
Registrován: 01 pro 2004, 19:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod rotwi » 13 črc 2025, 00:14

Děkuju. Na kresbě jsou kulaté zásobníky. Ty jsou u různých staveb co jsem jich prolezl celkem běžné. Někde na Netu jsem vyškrábal nákresy kde jsou krabicové. Měly by to být verze C2 a C5 a pak i G1. Nejsem natolik znalý abych mohl spekulovat že to tak mohlo být i u C6. V podstatě objevuju taje kolem verzí Ju-88 za pochodu a čím víc toho vidím ,tím víc vím jak velké prd o tom vím. Děkuju za reakce, snad tím tady moc neotravuju.
Přílohy
Aero Detail G.JPG
Aero Detail C.JPG
člen štětečkové galaxie č. 40
Když ,,Mrkev" tak z Izraele :-)
Na ,,kdyby " se v životě nehraje,buď něco je a nebo není.
Uživatelský avatar
rotwi
 
Příspěvky: 169
Registrován: 21 črc 2010, 20:38
Bydliště: Falkenau an der Eger
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Tovární výroba v Dessau aneb hromadná stavba Ju 88 - 388

Příspěvekod Jester » 13 črc 2025, 06:54

Na jené perovce jsou bubnové, na druhé je krabice
V.T.
Jester
 
Příspěvky: 1892
Registrován: 01 pro 2004, 19:31
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 3483 • Stránka 232 z 233 • 1 ... 229, 230, 231, 232, 233

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Marcel Matuška, Petr Martinek a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY