Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1585 • Stránka 106 z 106 • 1 ... 102, 103, 104, 105, 106
  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod MARABU » 19 dub 2025, 22:43

Ty dvě fotky bych chtěl vidět Baťabo. :-D
Uživatelský avatar
MARABU
 
Příspěvky: 3704
Registrován: 26 dub 2008, 11:49
Bydliště: Brno
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod Lubomír Tomík » 24 kvě 2025, 12:40

Tak sa už objavil na eduard FB aj bokorys toho aleutského tigra z novej stavebnice P-40 E aj z pravej strany. Prakticky identická úprava toho krytu ..zrkadlovo. Popis ako k tomu došli tam nie je..ani zatial návod v PDF myslím nie je. Asi to bude odhad :wink:
Našiel som aj kresbu v Scale Aircraft Modeling Colours kde je ten kryt interpretovaný akoby ten originál len pre(do)malovaný a komplexný ale na tej fotke sa zdá že predsa len to bol zlepenec z dvoch strojov tak ako to má eduard.
Tá pravá strana asi zostane záhadou.
Přílohy
Screenshot_2025-05-24-20-28-30~3.png
Screenshot_2025-05-24-20-18-12~2.png
Luboš Tomík MCMLXV.
"Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde."
Milan Lasica
Lubomír Tomík
 
Příspěvky: 451
Registrován: 20 bře 2023, 17:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod Franta Šrédl » 24 kvě 2025, 19:46

Lubomír Tomík píše:Tak sa už objavil na eduard FB aj bokorys toho aleutského tigra z novej stavebnice P-40 E aj z pravej strany. Prakticky identický ..zrkadlovo. Popis ako k tomu došli tam nie je..ani zatial návod v PDF myslím nie je. Asi to bude odhad :wink: Škoda že tam asi nebude komplet hlava tigra. Bolo by to zaujímavejšie keby to bolo zkombinované z dvoch strojov len na jednej strane podobne ako u zkanibalizovaného motorového krytu prieskumného N-ka od Skull-bones ktorého fotka je v In Action.


U Aleuťana je to tak, že byla vyměněna kapotáž chladiče z jiné mašiny, takže je skoro jisté, že vršek hlavy tygra zůstal na letadle z obou stran přídě. Stejně tak velké číslo 5 na směrovce není součástí kódového označení, ale zbytek sériového čísla. Proto se z obou stran směrovky číslo liší. Prezentovaná podoba je z Adaku z jara 1943. Později v létě 1943, po přesunu na Kisku, měl tento Warhawk opět vyměněný kryt chladiče, tentokrát už ale bez namalovaného emblému. Pro srovnání ještě plánek Hasegawy a finální podoba u Eduardu.
Přílohy
585.jpg
499522282_1243790890875010_9153174578362296451_n.jpg
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod Lubomír Tomík » 24 kvě 2025, 20:15

Ďakujem za reakciu.
Tá Hasegawa tiež na rozdiel od Eduardu má tie hlavy mierne zasahujúce do tích spodních krytov..vpredu pod kužel a trochu vzadu.
Akoby domalované zvlášť...resp.sólo.
Eduard to má presne ohraničené, aj tmavšou, čerstvejšou olivovou. Aj na tej fotke sa to tak zdá a celková podoba tej hlavy tygra a velkosť a umiestnenie toho emblému na chladiči má Eduard myslím lepšie.
Mne išlo ale hlavne o tú pravú stranu. Napr. známa prieskumná mašina N-kovej verzie od Skull Bones ktorá je napr. na fotke v In Aktion-e má v dekáloch od Aeromasteru iba ĺavý kryt vykombinovaný a vpravo komplet lebku. Tam ale tiež nepoznám fotku.
Tak preto som bol zvedavý.
Luboš Tomík MCMLXV.
"Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde."
Milan Lasica
Lubomír Tomík
 
Příspěvky: 451
Registrován: 20 bře 2023, 17:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod Franta Šrédl » 24 kvě 2025, 20:43

U toho eNka by to mělo být tak, že u mašiny se žraločí tlamou vyměnili kapotáž chladiče a namontovali kryt s namalovanými čelistmi lebky. Takže zase z obou stran vršek s očima žraloka a spodek s torzem lebky.
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod Lubomír Tomík » 24 kvě 2025, 21:47

Aha. Ono mi to takto vlastne až teraz docvaklo že kapotáž okolo chladiča bola komplet v kuse znitovaná vaňa.
Takže ten Aeromaster(Eagle Strike) to má potom v tom prípade zle. (?) Každopádne tá asymetrická podoba bola pre mňa viac zaujímavá...lebka s jedným žraločím okom akurát na tom malom ventilačnom kryte. :?
...ak ovšem predsa len to tak nebolo že naopak vymenili len plech okolo výfukov z mašiny so žralokom a na pravej strane celú lebku komplet ponechali tak ako na tom bokoryse z návodu. :wink: Logiku by to malo, ak ovšem nebazírovali na symetrii.
Ďakujem.
Přílohy
ES48147-4~2.jpg
esp48147reviewrk_decal.jpg
Luboš Tomík MCMLXV.
"Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde."
Milan Lasica
Lubomír Tomík
 
Příspěvky: 451
Registrován: 20 bře 2023, 17:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod JimiX » 28 kvě 2025, 09:49

Zdravím přátelé.
Dostala se ke mě informace, že bude opět k mání pár kousků publikace, kterou si pro radost nechal vytisknout pan Adamec a o které jsem informoval TADY.
A proto, že je to to nejlepší, co doma na P-40 mám, tak vřele doporučuju. Publikace bude rozšířena o pár drobností jako tabulka sériových čísel a podobně. Jinak bude shodná s původní. Pan Adamec psal, že i cena by měla být shodná s tou původní. Rozdílná bude snad jen titulní strana. Kdo budete mít zájem, tak kontaktujte pana Adamce na mail: vrata.a@seznam.cz
Konec hlášení... :)

Obálka_-_přední_strana_-_vnějšek_-_2.vydání.pdf
(51.7 KiB) 140 krát

Radek Bednařík
Uživatelský avatar
JimiX
 
Příspěvky: 4557
Registrován: 24 srp 2017, 07:58
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod karel.hawk » 29 kvě 2025, 07:40

to JimiX: Napadlo mě, zda by bylo možné si zaplatit elektronickou verzi pouze toho seznamu sériových čísel, když původní publikaci již vlastním.
P.S.: Tak jsem mu to právě napsal emailem.
.
Rozestavěno 1:72: Ju 287 V1 (Huma), Spitfire Mk.VC (Airfix), He 111 H-5 (Airfix), 2x Fw 190 (Eduard), MiG-3 (HobbyBoss), Ju 388 J (R.V.Resin).
Čekatelé 1:72: B-25 G konverze (Airfix), Ju 288 (Huma), Do 17 Z (Airfix).
https://Hawk.zonerama.com Fotky z modelářských soutěží 2012-2024
Uživatelský avatar
karel.hawk
 
Příspěvky: 1726
Registrován: 17 dub 2015, 06:47
Bydliště: Dobrovice a Mělnicko
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod Vasek » 29 kvě 2025, 07:46

Dej pak prosim vedet, jak jsi dopadl. Taky bych mel zajem. Diky
Vasek
 
Příspěvky: 2082
Registrován: 25 kvě 2007, 08:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Curtiss P-40 a P-36 NAPŘÍČ KONTINENTY

Příspěvekod karel.hawk » 29 kvě 2025, 13:25

to Vasek: Část z odpovědi: "Omlouvám se, ale elektronicky to nelze zaslat. Doporučuji kontaktovat některého kolegu co bude vlastnit 2.vydání ať Vám to zkopíruje."
Rozestavěno 1:72: Ju 287 V1 (Huma), Spitfire Mk.VC (Airfix), He 111 H-5 (Airfix), 2x Fw 190 (Eduard), MiG-3 (HobbyBoss), Ju 388 J (R.V.Resin).
Čekatelé 1:72: B-25 G konverze (Airfix), Ju 288 (Huma), Do 17 Z (Airfix).
https://Hawk.zonerama.com Fotky z modelářských soutěží 2012-2024
Uživatelský avatar
karel.hawk
 
Příspěvky: 1726
Registrován: 17 dub 2015, 06:47
Bydliště: Dobrovice a Mělnicko
  • WWW
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1585 • Stránka 106 z 106 • 1 ... 102, 103, 104, 105, 106

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 188 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY