Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Italske letectvo 1939-45
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Odeslat odpověď
Příspěvků: 26 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod milan petr » 04 bře 2010, 10:15

Tak a zase pár otázek:
Podle toho co jsem našel, měl v křídle kulomet 12,7mm Safat ( M.M. 494) .
Lišila se nějak zvenku tato zástavba od standartně montovaných MG 151/20?
Myslím tím krycí panely, krytky atd. Případně jestli byly i jiné rozdíly od sériové produkce.
( o žebrech na překrytu kabiny vím).
Byly u téhle mašiny později kulomety nahrazeny kanony?

Díky za pomoc.
Nic proti Bohu, ale do pekla to mám blíž.....
Uživatelský avatar
milan petr
 
Příspěvky: 1543
Registrován: 26 bře 2005, 04:01
Bydliště: Velmez
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod Mirek glock Říha » 04 bře 2010, 11:21

No kryty myslím žádný rozdíl, problém je, že na tento detail zřejmě neexistuji fotky. Kabina nejen žebra pozor. Vývoj kabiny měl 3 fáze s tím, že u prvních dvou byl odklápěny kryt větší než v produkci a čelní štítek více vepředu. Takže postavit ji znamená trošku problém. Kulomety v křidle skoro jistě nahrazeny nebyly, byla bojově nasazena u 362 Sq, dostala číslo 4 a spojenci ji našli na letišti v Catanii. Italové na stroji dosáhli i nějaké sestřely (třeba B-24).
Naposledy upravil Mirek glock Říha dne 12 úno 2013, 10:28, celkově upraveno 1
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod Mirek glock Říha » 04 bře 2010, 11:25

Podoba stroje M.M. 495 byla stejná (co se kabiny týká). Tuto 2005 rozbil při nouzáku velitel 362 Sq. Minguzzi (jsou na to fota stejně tak na 494 v Catanii)
Naposledy upravil Mirek glock Říha dne 12 úno 2013, 10:25, celkově upraveno 1
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod milan petr » 04 bře 2010, 12:49

Capo di Tutti Capi je přítomen [-o<
No pokud nejsou fota na kryty tak je po problému :-D Teď jsem se koukal pořádně na návod od Stormo decals a kabinu mají malovanou s jedním žebrem :-k . Mohlo dojít k výměně? Na fotkách co jsem vygůglil je myslím všude s dvěma žebrama.
Nic proti Bohu, ale do pekla to mám blíž.....
Uživatelský avatar
milan petr
 
Příspěvky: 1543
Registrován: 26 bře 2005, 04:01
Bydliště: Velmez
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod Mirek glock Říha » 04 bře 2010, 13:01

Milane, jde o to že kryty s jedním žebrem a dvěma nebyly stejně dlouhé čili i štítek byl zřejmě mírně jinej . Takže o výměně lze uvažovat leda komplet. Z fota jak stojí ta 494 na letisti v Catanii (a i z toho co píšou) si myslím že má dvě žebra (je to scan mrknu na originál doma). To by museli předělat celou kabinovou instalaci a na to asi nebyl čas, když už byl stroj nasazen bojově. Ta 495 má bezpochyb kabinu se dvěma žebrama. Existují minimálně 3 fotky na tu kraksnu kdy ji Minguzzi rozložil na 3 kusy.
Naposledy upravil Mirek glock Říha dne 12 úno 2013, 10:24, celkově upraveno 1
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod milan petr » 04 bře 2010, 13:20

O.K.,pochopeno ](*,) Fotky té rozsekané mašiny jsem někde viděl. Šlo mi o tu kresbu na dekálech, jestli je reál nebo ne. No asi se poohlídnu po jiné mašině.
Nic proti Bohu, ale do pekla to mám blíž.....
Uživatelský avatar
milan petr
 
Příspěvky: 1543
Registrován: 26 bře 2005, 04:01
Bydliště: Velmez
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod Mirek glock Říha » 04 bře 2010, 18:44

Fotkama v plném markingu RA jsou doloženy stroje 2 5 8 a 9. Po pádu Duceho režimu do kapitulace byly zatřené fasces a to buď tak, že zatřely jen vlastní fasces a kruh zůstal, nebo zatřely celý znak. Takhle vypadaly ty 2005 co spojenci našli. K číslům se dají dobře přiřadit MM, mám seznam všech vyrobených 2005 někde je uveden i stručný osud a číslo letouny v letce (obsahuje to třeba Ali d Italia na 2005) takže něco vyber, podrobnosti dáme do kupy.
Naposledy upravil Mirek glock Říha dne 12 úno 2013, 10:21, celkově upraveno 1
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod milan petr » 04 bře 2010, 20:43

O.K., prohrabu co mám a ozvu se. Zatím díky, Milan
Nic proti Bohu, ale do pekla to mám blíž.....
Uživatelský avatar
milan petr
 
Příspěvky: 1543
Registrován: 26 bře 2005, 04:01
Bydliště: Velmez
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod Mirek glock Říha » 05 bře 2010, 09:32

V pohodě. Na 2005 vyšla kniha v edici Ali D Italia, pak také v řadě Libri od vydavatelství IBN, něco vyšlo ve Wingmasteru a kdysi v L+K. Podkladu je plnej net včetně rentgeňáku. Ale bacha. Některé (první 2005) nemaj závěsniky pod křídlem (tzv. předsérie 0) to byla záležitost až sériovych letadel...
Naposledy upravil Mirek glock Říha dne 29 říj 2019, 15:44, celkově upraveno 2
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod Mirek glock Říha » 06 bře 2010, 21:15

Přece jen ještě něco. Našel jsem fotku na zbraňové šachty Re2001 se 7,7 kulometem a taky Re2005 s 12,7 a definitivní s 20mm kanónem
Přílohy
013.jpg
Naposledy upravil Mirek glock Říha dne 12 úno 2013, 10:19, celkově upraveno 1
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod milan petr » 24 bře 2010, 16:52

Ahoj, tak si nebudu (zatím) komplikovat život, a spáchám to co je v krabici - bílá 2.
Pokud by některý stroj měl připsán nějaký sestřel, nechám se klidně ukecat :-D , v dekálech je komplet číselná řada.
Nic proti Bohu, ale do pekla to mám blíž.....
Uživatelský avatar
milan petr
 
Příspěvky: 1543
Registrován: 26 bře 2005, 04:01
Bydliště: Velmez
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod Mirek glock Říha » 24 bře 2010, 17:09

No to víš že Re-2005 maj nějaké sestřely. Zrovna první prototyp :lol: ale i další. Nejvíc "zářezů" měl asi velitel 362 Sq major Minguzzi. 2 samostatné sestřely (potvrzené ze strany USAF) 3 sestřely + jeden pravděpodobný s ostatníma pilotama a 11 poškození všechno B-24, většinou v kabině právě "494".

Malá oprava ty samostatné setřely jsou potvrzené ze strany USAF, překouk sem se... sorry...
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod Mirek glock Říha » 24 bře 2010, 17:14

No ale abys moh udělat nějakej jine stroj tak třeba ten na kterém sergente Donati sestřelil 28.4 B-24 a to "362-3" MM092346.
Naposledy upravil Mirek glock Říha dne 12 úno 2013, 10:18, celkově upraveno 1
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod milan petr » 24 bře 2010, 20:51

No právě proto jsem sondoval tu 494 :( Jinak díky za tip,bude Donati.
Nic proti Bohu, ale do pekla to mám blíž.....
Uživatelský avatar
milan petr
 
Příspěvky: 1543
Registrován: 26 bře 2005, 04:01
Bydliště: Velmez
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Reggiane Re.2005 (M.M. 494)

Příspěvekod Mirek glock Říha » 25 bře 2010, 08:39

No pokusim se zjisti i něco více. Je vidět, že výzbroj 3x Mg151 + 2x12,7 něco znamená. To všechno Minguzzi "sejmul" při asi 6 letech. Ona 2005 měla docela slušnej palebnej průměr - 200 nábojů na každej kanón a 350 na kulomet. Bohužel 22.7.1943 při vzletu s M.M.495 došlo k zadření motoru, následoval nouzák při kterém se 2005 rozlomila na 3 části. Minguzzi se zranil a už ve válce nelítal (což mu na druhou stranu zřejmě zachránilo život).
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 26 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Italske letectvo 1939-45

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY