Cimrman to všechno věděl dřív

Zakládám si chlívek do letního Hec Cupu a protože venku je šílené horko, nechala jsem se Oldou v přechodném pomatení smyslů (mém) ukecat na cosi naprosto šíleného. První můj argument byl, že to nemá žádné plátno a žádné výplety, načež Olda odvětil: "Moniko, ty si nečetla pravidla...?"
Začneme ale malým nastíněním příběhu.
Jak je známo, nejgeniálnější letecký konstruktér všech dob, Jára Cimrman po jistou dobu působil jako domácí učitel. Jak se mi podařilo zjistit podle nově nalezených zápisníků, tak ještě před tím, než se ujal CK dědiců trůnu na Konopišti, byl zaměstnán v carském Rusku v rodině svého dobrého přítele doktora Mikoyana, aby učil jejich nadaného chlapce. Tato etapa činnosti Járy Cimrmana byla až doteď zahalena tajemstvím. Dnes už nevíme, jak k tomu přesně došlo, protože v zápisnících chybějí listy, ale buď mladý konstruktér Mikoyan, nebo přímo geniální Cimrman zkonstruoval na tehdejší dobu velmi odvážný jednoplošný letoun. Použité materiály ale byly na tu dobu klasické, dřevěná překližka a plátěná křídla s potahem lozenge a výplety typu parasol. Bohužel použité materiály se záhy ukázaly jako hlavní slabina letounu, protože Cimrman do něj použil svůj geniální tryskový motor JUMO (Járův Univerzální MOtor) a první prototyp letounu po nahození motoru během okamžiku shořel (pilot i palubní střelec se zachránili). Jak ale ukazují některé velmi nekavalitní dochované obrázky, geniálního konstruktéra to neodradilo a vypůjčil si zřejmě typický pohon pro tu dobu - rotační Le-Rhone s vrtulí. Ani zde se však Cimrman nesetkal s úspěchem, protože slabý motor nedokázal s letounem pohnout z místa. Někteří Cimrmanologové soudí podle těch nekvalitních obrázků, že v letounu byl dokonce osazen řadový šestiválec (dokládají to tvrzením, že na 100 let starém obrázku velikosti 6x3 cm, kde má rozmazaný letoun délku 2 cm jasně vidí obrys motoru před pilotem), ale toto odvážné tvrzení se opravdu nepodařilo prokázat. Nám tedy zůstávají jen fotografie letounu se zástavbou motoru JUMO, těsně před tím, než jej na louce zachvátily plameny a potom máme dvě velmi nekvalitní fotografie, kde se dá vpředu tušit vrtulový kužel a samozřejmě vrtule.
Začneme ale malým nastíněním příběhu.
Jak je známo, nejgeniálnější letecký konstruktér všech dob, Jára Cimrman po jistou dobu působil jako domácí učitel. Jak se mi podařilo zjistit podle nově nalezených zápisníků, tak ještě před tím, než se ujal CK dědiců trůnu na Konopišti, byl zaměstnán v carském Rusku v rodině svého dobrého přítele doktora Mikoyana, aby učil jejich nadaného chlapce. Tato etapa činnosti Járy Cimrmana byla až doteď zahalena tajemstvím. Dnes už nevíme, jak k tomu přesně došlo, protože v zápisnících chybějí listy, ale buď mladý konstruktér Mikoyan, nebo přímo geniální Cimrman zkonstruoval na tehdejší dobu velmi odvážný jednoplošný letoun. Použité materiály ale byly na tu dobu klasické, dřevěná překližka a plátěná křídla s potahem lozenge a výplety typu parasol. Bohužel použité materiály se záhy ukázaly jako hlavní slabina letounu, protože Cimrman do něj použil svůj geniální tryskový motor JUMO (Járův Univerzální MOtor) a první prototyp letounu po nahození motoru během okamžiku shořel (pilot i palubní střelec se zachránili). Jak ale ukazují některé velmi nekavalitní dochované obrázky, geniálního konstruktéra to neodradilo a vypůjčil si zřejmě typický pohon pro tu dobu - rotační Le-Rhone s vrtulí. Ani zde se však Cimrman nesetkal s úspěchem, protože slabý motor nedokázal s letounem pohnout z místa. Někteří Cimrmanologové soudí podle těch nekvalitních obrázků, že v letounu byl dokonce osazen řadový šestiválec (dokládají to tvrzením, že na 100 let starém obrázku velikosti 6x3 cm, kde má rozmazaný letoun délku 2 cm jasně vidí obrys motoru před pilotem), ale toto odvážné tvrzení se opravdu nepodařilo prokázat. Nám tedy zůstávají jen fotografie letounu se zástavbou motoru JUMO, těsně před tím, než jej na louce zachvátily plameny a potom máme dvě velmi nekvalitní fotografie, kde se dá vpředu tušit vrtulový kužel a samozřejmě vrtule.