Letiště je to určitě stejné, ale poslední snímek předešlého příspěvku spíš patří k těmto fotkám:
A to ať už podle úhlu záběru, nebo výstroje pilota a pozemního personálu. Ale na prvních dvou fotkách je vidět označení ševron trojúhelník. Takže za mne jiný stroj, nebo podoba před přeznačením. Fotografií Philippa v kabině zimních F-ek je hodně, ale na většině z nich jsem nenalezl prvky, které by jednoznačně ukazovaly shodnost či rozdílnost letounů. Problém spočívá hlavně v zimní kamufláži, která minimalizuje individuální prvky. Ty jsou navíc dle kvality fotografií ještě mnohem hůř rozpoznatelné než na fotkách standardních skvrnitých kamufláží a navíc vzhledem k tomu, že byla bílá barva smytelná, se časem určitě měnily.
Počet sestřelů i trupové označení by sedělo na Lt. Oblesera, který byl po svém 26 sestřelu sestřelen flakem (což by odpovídalo poškození na fotu). Nesedí bohužel barva trupového čísla a vlnovky:
28.05.1943 8. JG 52 F Pl.Qu. 76844 (Kijewskoje) Notlandung inf. Flakbeschuß Bf 109 G-4 W.Nr. 19284 sw 1 + ~ 45% poškození Ltn. OBLESER, Friedrich verw. RK Ostfront
(mimochodem Lt. Oblesera zpochybňoval Hartmannovi sestřely, tak mu ho několikrát přidělili jako jeho dvojku na bojové lety)
Stroj kde vše sedí u JG 52 jsem ve ztrátách našel, ale to byla 100% ztráta:
29.08.1943 9. JG 52 F Amwrossijewka (Artemowsk), Raum Charkow Absturz nach Luftkampf mit P-39 über Donezko Bf 109 G-6 W.Nr. 15899 ge 1 + ~ 100% ztráta Ltn. KORTS, Berthold vm. RK; Obermaier: WNr. 20470 Ostfront
Ta mašina na fotce mi silně připomíná Hartmannovu W.Nr. 14.997 "bílá 2", u které také mechanici III./JG 52 rovněž nezamalovali přeletový kod - viz bokorys. Musí být z tohoto období, tedy z léta 1943 u III./JG 52.