Bauchlandung an einem Strand. Der getupfte Anstrich lässt auf eine Maschine aus der Erla-Produktion schließen. Sie hat noch den langen Antennenmast. Es handelt sich möglicherweise um die WNr. 15621 mit der Fw. Halfmann am 27.07.1943 nach Luftkampf mit Spitfires eine Notlandung bei Katwijk machen musste. In der Verlustliste[Q-208] wird ein Schaden von 45% angegeben.
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
"Dir Willi, zur Erinnerung an all die Stunden die wir gemeinsam in Bernburg erleben dürften. Dein Günther." "For you Willi, remembering all those hours we were allowed to spend together at Bernburg. Your Günther."
Bf 109 G-6 W.Nr. 44. ... "Weisse 66", Bernburg, Summer 1944. Original source: eBay auction via FB, June 2015.
Original seller stated this was a JG 3 machine at Bernburg, no date given. This is contradicted by the tactical marking positon on the engine cowling, a classic feature for training units. The only unit based at Bernburg which did fly Bf 109's is 5./Gruppe Mitte, better known as Flugzeugüberführungsgeschwader 1. It ferried rebuilt or freshly produced planes from the factories or repair facilites to front units.
Today's find, thanks to RudiS over on TOCH forum, are those two wrecked Bf 109 G-14. On the right is Erla built Bf 109 G-14 W:Nr. 46x xxx "Gelbe 26". On the left is another Bf 109 G-14 W.Nr. unknown "Gelbe 17". Both machines are from 3./EKG(J) and were found at Ansbach, 19 April 1945. They are seen here in May-June 1945, against the characteristic skyline of Neudorf, the village immediately east of Fl.Pl. Ansbach.
Na předchozí sérii snímků je Bf 109 G-6 W.Nr. 20 540 Schwarzer Doppelwinkel, Gruppenkommandeur Günther Specht, Stab II.JG 11, NL, 24.2.1944. Přidávám dva snímky dalšího osudu letounu.
Možná ano, ale díky kvalitě snímků a nebo proto, že nejsou vidět stejné části letounu, se jen těžko hledají shody či rozdíly. V každém případě pokud by se jednalo o stejný letoun, není vyfocen ve stejném období. Na snímcích po havárii chybí označení Gruppenkommandeura, nebo je tak ztlumeno přestříkáním (ostatně jako jsou ztlumeny i výsostné znaky), že není díky kvalitě snímků vidět.
Přikládám další fotku, která mi nepasuje k ostatním, které mám na Spechtovy stroje.
a tato bude ze stejné návštěvy Gallanda:
má popisku: Bf 109 G-6 W.Nr. unknown, Maj. Günther Specht and Gen. Adolf Galland, II./JG 11, Jever, Spring 1943.
Naposledy upravil Viggen99 dne 12 říj 2020, 20:14, celkově upraveno 1
Podľa mňa to je ten istý stroj.Na štvrtej fotke trochu vidno okrídlenú ceruzku pod štítkom. Kužeľ má asi žltú špirálu lemovanú obojstranne tenkou čiernou farbou. Celý stroj je fakt dosť prestriekaný asi RLM 76.
Já znám ještě toto foto, které je datované květen 1944.
S ohledem na fakt, že letoun Bf 109 G-6 W.Nr. 20 540 byl poškozen 24.2. 1944 (zajímavé je, že Günther Specht dosáhl svého 29. a 30. setřelu o dva dny dříve - 22.2. 1944, takže bych vsázel, že to bylo právě na této mašině, o čemž svědčí i 30 čárek na ocase), tak se nedomnívám, že se jedná o ten samý letoun (t.j. letoun s emblémem "okřídlené tužky")
Günther Specht dostak RK 8.4. a při té příležitosti vznikla serie fotek jeho stroje Bf 109G-5 / AS, W.Nr.110 064 (poměrně známý letoun s malůvkou RK na kapotě letounu a se znakem JG 11 (rytíř) pod kabinou - viz http://falkeeins.blogspot.com/2011/11/g ... r-110.html). To byl ještě velitelem II./JG 11. Velitelem celé JG 11 se stal v květnu 1944 a právě z toho období (podle mého názoru) pocházefí foky letounu s emblémem "okřídlené tužky".
Zajímavý je ten motiv tužky - třeba souvisí s tím, že jako velitel celé eskadry musel "hodně papírovat" a k bojovému létání se dostal méně - vždyť jeho 31.sestřel se uskutečnil až 11.9. 1944.