Pravděpodobně je to letoun B3+HL, W.Nr. 110 943. Dne 9. března 1945 byla poškozena (není zřejmé, zda došlo k poškození požárem (některé turbíny) při letu nebo byla poškozena nepřátelským letadlem) a u Kitzigenu nouzově přistála. Letěl ji Lt. Bernhard Becker z 3./KG 54.
Škoda na draku letadla byla zaznamenána jako 65%, pravděpodobně nebyla do konce války již opravena.
Více fotek na tento stroj viz předchozí záložky na tomto vlákně. Tahle fotka je tu již potřetí
Podla mna masina na poslednych dvoch fotkach nie je ta ista - rozdielny styl kamuflovania motorovych krytov - to pochybujem, ze z jednej strany velke flaky a demarkacna linia v strede mot. krytu vo forme vlnovky a z vonkajsej strany komplet v kamuflazi v uplne inej linii.
Diki, takze to mame dalsie dve masiny, ktoré neviem zatial nikde zaradit. Jedna ma urcite W.Nr.500??? (je viditelne) a druha s tymi flakmi ("hadmi") na motore vyzera tiez na tuto patstovkovu radu
Ahoj chlapci, nemůže být ta mašina s flekama ta diskutovaná W.Nr. 112 360 ? - viz ten náš seznam
Seznam letounů Me 262 na letišti Innsbruck-Hötting:
„bez trupového označení“ – W.Nr. 111 712 (zaměřovač EZ 42) – doložen fotograficky a filmem, včetně fota W.Nr. Rozlišovací znak - barva kovu, stroj má pumové závěsníky s W.Nr. Jednotka: dílny Mnichov (v seznamu k 26.4. 1945) --------------------------- „bez trupového označení“ - W.Nr. 500 490 – doložen fotograficky (existuje i barevné foto), včetně fota W.Nr. Rozlišovací znak – pravý prstenec motoru v barvě kovu, letoun u hangáru (často focen - se sudem) Jednotka: dílny Mnichov (v seznamu k 26.4. 1945) --------------------------- „bez trupového označení“ – W.Nr. 111 857 (původní „bílá 5“ ) - doložen fotograficky, včetně fota na W.Nr. Rozlišovací znak – bílé výrobní číslo, focen u hangáru Jednotka: JV 44 - stroj podle záznamů létán i H.Bärem – (v seznamu k 26.4. 1945) --------------------------- „bez trupového označení“ – W.Nr. 111 751 - doložen fotograficky (včetně barevného fota), včetně fota W.Nr. Rozlišovací znak : bez trupového označení, otevřený kryt kanonů, hákový kříž bíle lemovaný Jednotka: JV 44 (v seznamu k 26.4. 1945) --------------------------- „bez trupového označení“ – W.Nr. 500 524, Rozlišovací znak: flekatý trup, hákový kříž bez lemování, výrobní číslo Jednotka: dílny Mnichov (v seznamu k 26.4. 1945) --------------------------- „bez trupového označení“ – W.Nr. 112 360 – fotku jsem nenašel, ale podle literatury existuje Rozlišovací znak ?: Jednotka : ?? (v seznamu k 26.4. 1945 není uveden) --------------------------- „bez trupového označení“ – W.Nr. 113 368 - doložen fotograficky Rozlišovací znak : výrobní číslo (letoun „pod dráty“) Jednotka: pravděpodobně dílny Mnichov (není ale v seznamu z 26.4. 1945 – možná záměna s W.Nr. 113.337 nebo 113.357 – ty jsou tam 2x) -------------------------- „bez trupového označení“ – W.Nr. 113 369 - doložen fotograficky, , včetně fota W.Nr. Rozlišovací znak : výrobní číslo, stroj má pumové závěsníky s W.Nr. Jednotka: dílny Mnichov (v seznamu k 26.4. 1945) --------------------------- „bez trupového označení“ – W.Nr. 113 357 - doložen fotograficky (film) Rozlišovací znak : výrobní číslo Jednotka: dílny Mnichov nebo JV 44 (v seznamu z 26.4. 1945 je totiž uveden omylem 2x jednou jako u JV 44, jednou jakou u dílen Mnichov) ------------------------------------------------------------------------------- „bílá 4“ – W.Nr. 170 061 – doložen fotograficky, ale není vidět W.Nr. Rozlišovací znak : trupové číslo Jednotka: JV 44 (původně stroj III./EJG 2) – kamufláž neodpovídá ale strojům III./EJG 2 (přestřiknuto u JV 44 ??) - (v seznamu k 26.4. 1945) --------------------------- „bílá 12“ – W.Nr. ??? ??? - doložen fotograficky Rozlišovací znak : trupové číslo (není fotka, kde je vidět výrobní číslo) Jednotka JV 44 (podle kamufláže) Poznámka: "bílá 12" byla u silnice "u topolů", asi později přetažena k W.Nr. 111 751 (existuje společné foto) --------------------------- „červená 1“ - W.Nr.110 766 (letoun z KG 51) - doložen fotograficky Rozlišovací znak: trupové červené číslo, výrobní číslo Jednotka: KG 51 (červená čísla doložena), (v seznamu k 26.4. 1945) --------------------------- „bez trupového označení“ - stroj W.Nr.113 371 – bez trupového označení rozlišovací znak: výrobní číslo (pod ocasem), bílá svastika Jednotka: dílny Mnichov (v seznamu k 26.4. 1945)
Na http://forum.12oclockhigh.net běžela diskuze o tom, že na letišti Innsbruck-Hötting byl ještě další letoun Me 262 a to „bílá 13“, podle Davida E. Browna by to mohl být stroj z JV 44 a to letoun, který byl náhradou za zničenou Steinfoffovu „bílou 6“, W.Nr. 111.740 (poškozena, resp. zničena požárem při nepodařeném startu 18.4. 1945)
Tych par masin z bloku W.Nr.112???, co mam fotograficky zdokumentovane a ma nater a krize+svastiku, tak malo svatiku s bielym lemom. Tato ma iba ciernu svastiku
Zkusme vylučovací metodu (vycházeje z úvahy, že všechny čtyři fotky byli nafoceny ve stejnou dobu):
První fotka je W.Nr. 500 524, černá svastika bílého lemu
Druhá fotka je stroj který má ještě překryt kabiny (ten W.Nr. 500 524 už nemá), má černou svastiku bez bílého lemu - takže druhá fotka zachycuje jiný stroj
Třetí fotka opět mašina s černou svastikou bez bílého lemu (a za ní je letoun s černou svastikou s bílým lemem)
Čtvrtá fotka je letoun s černou svastikou, ale s kamuflovanými motory
Blok 112 xxx měl svastiku s bílým lemováním, takže v pozadí na třetí fotce vypadá na stroj W.Nr. 112 360
Vypadá to, že druhá a třetí fotka zachyceuje jeden a tentýž letoun - jinak řečeno, na těch fotkách jsou tři Me 262, ne dva (resp.čtyři - W.Nr. 500 524, neurčený letoun na fotce tři v popředí, asi stroj W.Nr. 112 360 v pozadí na fotce tři a letoun s kamuflovanými motory na fotce čtyři)