Divne,vybuch co oddeli kryt zbrani od lietadla,ale dierky ziadne.A ta ohorena papagaj dora ....a nieje to jedno?!?Aj tak to v tomto stave z roku 1946/7 urcite nikto robit nebude.
Urcite je, ako som povedal, sme len tak kecali vecer pri kompe a nasiel som zopar zaujimavych fotiek, tak som myslel , ze to sem zavesim pre vsetkych. Nechcel som nikoho dráždit . Každopádně , je to zaujímala diskusia .
Podle mě je tohle D-11, "red 4" odstavená na letišti Mnichov-Riem bezporostřeně po kapitulaci. Žádné ohoření na letounu nevidím, pilotní prostor je zničen.
Buď se jednalo o fotku tak, jak letouny nechala Luftawaffe po vyklizení letiště nebo těsně po kapitulaci američané odtáhli letdla z dráhy do volného prostoru. Kloním se spíše k první variantě. Každopádně jsou to obrázky předtím, než se stroje ocitli na vrakovišti. Podle mě je postavení "red 4" a "red 1" na fotce s popiskou opačné než uvádí autor popisky (tu jsem do fotky nepsal já).
Luftwaffe používala k likvidaci neprovouschopných letounů speciální náložky. Co to ale přesně bylo nevím. Dávala se do piotního prostoru.
Mnichov-Riem - foto z 25.5. 1945 - jde o druhou stojánku letounů zanechaných po kapitulaci - z fotky je jasně patrno, že letouny mají odkryté a pravděpodobně poškozené pilotní prostory.
Ja obhorenie vidim v pohode a masina na vrakovisku uz ma co to za sebeou lebo ked este nebola na vrakovisku tak trupovy kriz bol neposkodeny a na vrakovisku uz z neho zlieza farba. Rovnako u cervenej 1 zlieza cervena na prstenci chladica napr. co znamena ze masiny si tam postali ovela dlhsie nez ich odfotili. Zaujimave, ze to dokedy som s tym neprisiel, tak to nikto ani neriesil - ani Japo, ani Crandall ani modelari, vsetci si to mastia v RLM66 a teraz ked prislo nejake vysvetlenie preco to tak asi vzniklo tak zrazu to nie je pravda? Pre mna to je asi uzavrete.
zelena sipka ukazuje tien z kridla vedla stojacej masiny, cervena sipka ocadenie, modra sipka je povodna farba a cervena sipka hlavne pohlad z pravej strany ukazuje ocadenie asi od horenia - keby to bol rozdiel medzi vnutornou castou opierky a vonkajsim krytom kabiny tak by tam bol ostry prechod ako na fotke zlava - pouzil som zle sipky na oznacenie a nechcelo sa mi to uz prerarabat. + na fotke z vrakoviska vidno zretelny rozdiel medzi tym co by malo byt v RLM66 a je to cierne jak uhol - cast pod celnym stitkom, ram celneho stitku bez kamuflaznej farby bud ocadeny alebo uz aj zhrdzaveny...
a tu myslim vidno evidentne ze to horelo dlhsie lebo je tam diera cez ktoru vidno ram celneho stitku na lavej strane modra je ram celneho stitku pravej strany, zelena ciara je ram celneho stitku z lavej strany a sipka ukazuje trojuholnikovu dieru ktora len tak sama nevznikla ze?
No a cervena 1 vykazuje podobne znamky pouzitia nejakej zapalnej latky ale v mensom rozsahu
Ahoj Tome! Čím víc o tom uvažuji (a koukám na Tvoje detaily), tím více si říkám, že máš pravdu. Red 1 a Red 4 byli asi skutečně poškozené výbušnimou (hořlavinou ??) v umístněnou v pilotním prostoru. Zajímavé je i to, že to skutečně nikdo nikdy dodnes neřešil.
Ještě maličkost - ta Red 4 byla dost natěsno se sousedními stroji, asi se hůře fotila, to je asi důvod, že je mnohem více fotek Red 1.
Dobrý den, měl bych ještě jeden dotaz k té D-11 z JV 44, jak nastříkat podvozkové šachty a viditelný prostor nad nimi, standard rlm 02, nebo spíše už nechat v kovu? Děkuji
Zdravím, chystám se na stavbu Ta-152C V7 CI+XM. Existuje nějaký konečný verdikt ohledně zbarvení? V čase se to dost vyvíjelo a také modeláři i modelářské firmy ho interpretují hodně různě. Od zeleno - šedých, přes zeleno - zelené až po zeleno - hnědofialové. Dá se nějak popsat nejpravděpodobnější schéma zbarvení tohoto stroje?