Stránka 1 z 8

Bf-109 Erich Hartman

PříspěvekNapsal: 23 lis 2005, 22:50
od Ondra Kubeš
x

PříspěvekNapsal: 24 lis 2005, 07:28
od Mirek glock Říha
Ja to nevim Ondro, jestli je tam camo jako kdysi ve fixove 72 tak je to cirej nesmysl a klidne se porid obyc K4 a nejake spravne decaly (pokud vubce existuji). Sice delam do italu ale vim ze jsem tohle kdysi chtel stavet a par starsich modelaru mne "napravilo" Spis by se mel vyjadrit treba Kubrt nebo Hansi.

PříspěvekNapsal: 24 lis 2005, 10:03
od Ondra Kubeš
x

Noooo...

PříspěvekNapsal: 24 lis 2005, 12:52
od DeKa
Ja se nechci plest, konkretne Hartmanna moc do hloubky neznam, ale nelital on spis na podobne vypadajici (Kubrt promine) G-10?

PříspěvekNapsal: 24 lis 2005, 16:47
od Rostislav Axmann
no já měl doma myslím i model K-14 tuším :)

PříspěvekNapsal: 06 pro 2005, 13:35
od Hrubym
jinak Hartmann létal na Bf/Me 109 B, C, D, E, F, G, H, K
A např z G je to : G-4/R6, G-6, G-14, atd. je toho moc :-D

Bf 109K-4

PříspěvekNapsal: 06 pro 2005, 16:24
od Michal Vyparina
No já vám nechci kazit naděje, ale Erich Hartmann na Bf 109K-4 NIKDY nelétal. Vice informací najdete v REVI v číslech 13, 14, 15, 16.

Re: Bf-109 K4 Hartmann

PříspěvekNapsal: 20 lis 2009, 20:58
od cotojetohle
Dle letových deníků cca 3 pilotů od jednotky kde létal Erich, figurují stroje verze K na kterých "mohl" provést pár bojových letů.
A to přímo v posledních dnech války.Dle pamětníků mašin s tulipánem na čumáku bylo na letišti zanécháno asi cca 6 ,snad i více kusů.Už se ale zřejmě nepodaří zjistit na kterém Káčku si Erich někdy odskočil....

Re: Bf-109 K4 Hartmann

PříspěvekNapsal: 21 lis 2009, 10:07
od SV
Chlapi nemáte doma další fotky tulipánů z Brodu?

1.jpg

untitled.jpg

12.jpg


Plus známé fota černé 4, které byly např. v publikacích JaPo.

Re: Bf-109 K4 Hartmann

PříspěvekNapsal: 21 lis 2009, 10:10
od SV
Jo, tady je ten plánek:

http://www.1999.co.jp/eng/image/10058066t2/60/2

Ale jestli na to existuje fotka nebo jestli si srdce pod kabinou zrekonstruovali podle jeho ostatních mašin, nevím....

Re: Bf-109 K4 Hartmann

PříspěvekNapsal: 21 lis 2009, 13:26
od Martin Šíla
Dobrý den,

panové, jako jeden a autorů toho čtyřdílného seriálu o Hartmannovi v REVI, mohu odpovědně sdělit, že jsme (s kolegou Bobkem) cca pět let probírali veškeré dostupné materiály a nikde nebyla žádná zmínka o tom, že by Hartmann používal K-4. Že mohl udělat pár letů na tomto typu vyloučit ovšem nelze, jelikož JG 52 (viz materiály JaPo) tento typ v pár kusech používala. Ovšem nikde není ani textový, ani fotografický záznam, že by Hartamann na typu K4 skutečně létal. Co se modelů K4 na Hartamnna týká, tak doporučuji přečíst poslední díl zmíněného seriálu v REVI, kde kolega Bobek tyto tradované omyly uvedl na pravou míru (ve smyslu, že vše jsou v podstatě vymyšlenosti). A úplně na závěr - ve zmíněném seriálu byly bokorysy všech Hartmannových mašin, na které existují dostupné foto, žádná K4 tam není.

Martin Šíla

Re: Bf-109 K4 Hartmann

PříspěvekNapsal: 21 lis 2009, 13:50
od cotojetohle
Martin Šíla píše:Dobrý den,

panové, jako jeden a autorů toho čtyřdílného seriálu o Hartmannovi v REVI, mohu odpovědně sdělit, že jsme (s kolegou Bobkem) cca pět let probírali veškeré dostupné materiály a nikde nebyla žádná zmínka o tom, že by Hartmann používal K-4. Že mohl udělat pár letů na tomto typu vyloučit ovšem nelze, jelikož JG 52 (viz materiály JaPo) tento typ v pár kusech používala. Ovšem nikde není ani textový, ani fotografický záznam, že by Hartamann na typu K4 skutečně létal. Co se modelů K4 na Hartamnna týká, tak doporučuji přečíst poslední díl zmíněného seriálu v REVI, kde kolega Bobek tyto tradované omyly uvedl na pravou míru (ve smyslu, že vše jsou v podstatě vymyšlenosti). A úplně na závěr - ve zmíněném seriálu byly bokorysy všech Hartmannových mašin, na které existují dostupné foto, žádná K4 tam není.

Martin Šíla

Ano souhlas.Ale W. Wolfrum s největší pravděpodobností pár letů na Erichově mašině udělal.Vyloučit to, že Erich na Káčku jiného pilota nikdy neletěl také nelze.Rozhodně K verze nebyla nikdy jeho osobním strojem.

Re: Bf-109 K4 Hartmann

PříspěvekNapsal: 21 lis 2009, 14:07
od SV
Vážený pane Šílo, bohužel od Vašeho článku už uběhlo 12 let, tím nechci snižovat jeho hodnotu, ale přeci jenom výzkum přinesl další poznatky. Jak jsou již známé všechny Hartmannovi sestřely, tak je známo, že z I. gruppy jsou min. 2 Verlustmeldungy na K-4. Taky je známou skutečností, že Major Batz nebyl jediným uživatelem K-4 u druhé gruppy (jsou známé min. 4 mašiny z poválečného Neubibergu). Při rekonstrukci zbarvení jste se taky dopustili chybiček, mám na mysli bílou 1, která nebyla G6, ale 14 a zbarvení bych poupravil.

Samozřejmně netvrdím, že Hasegawa udělala jadinou pravou Hartmannovu K-4, ale je alespoň zrekonstruovaná podle pravidel z konce války. Taky jak píšete nelze vyloučit, že několik letů na nějaké K4 udělat mohl, nehledě k tomu, že velitelé obou sesterských grup K-4 měli, tak proč by měl být Hartmann výjimkou...

Závěrem bych chtěl ještě jednou zdůraznit, že se nechci do Vás navážet, jen prostě doba pokročila....

Re: Bf-109 K4 Hartmann

PříspěvekNapsal: 21 lis 2009, 14:17
od SV
Lt. Wolfrum má dva lety s Hartmannovou mašinou dne 28.3.1945, ale to byla G10. Sám měl K-4 bílou jedna, s kterou byl ve vzdušném boji u Schweidnitz, se čtyřmi Airacobrami, dne 23.3.1945 sestřelen. Při tomto letu staroval z Chrudimi a není znám stupeň poškození jeho mašiny.

Re: Bf-109 K4 Hartmann

PříspěvekNapsal: 21 lis 2009, 16:52
od cotojetohle
SV tak nějak bych to napsal i já.......
Mimochodem pro fandy Káček je těd zajímavá debata na linku: http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=18850
Kde jsou i nové fotky na pár mašin.Bylo by fajn kdyby je kluci z JaPa dostali, a mohli nám zas udělat další díl na Káčko.....pokud vím od vydání podsledního JaPa na Káčko ,se objevilo spostu nových fotek!!!!!!!