Bf 109V14 a E-0 - rozdíly
Napsal: 22 led 2024, 17:24
Zatímco V14 byl závodní speciál, vycházející z draku verze B-1, verze E-0 byla předsériovým letounem konstruovaným už jako verze "E" s několika rozdíly
oproti svým nástupcům E-1, E-3 atd.
TRUP:
Odvětrávací otvory za motorem:
V14 měla pouze jeden, E-0 dva.
Chladič oleje pod motorem:
V14 hlubší, speciálně upravený pouze pro závodění. E-0 standardní jako pozdější verze "E".
Vstup vzduchu ke kompresoru na levé straně motoru:
U V14 se směrem vzad mírně zužoval do kónusu a měnil tvar z polokruhového do ploššího. E-0 stejný průřez po celé délce.
Nahoře na motorovém krytu uprostřed byly u E-0 jakési 4 výstupky (bouličky), jejichž účel zatím neznám. V14 měla v téhle oblasti kryt hladký.
Anténní sloupek na kabině neměla ani jedna verze. E-0 měla stejně jako následující "Éčka" připravené uchycení anténního lanka nahoře na kýlovce.
oproti svým nástupcům E-1, E-3 atd.
TRUP:
Odvětrávací otvory za motorem:
V14 měla pouze jeden, E-0 dva.
Chladič oleje pod motorem:
V14 hlubší, speciálně upravený pouze pro závodění. E-0 standardní jako pozdější verze "E".
Vstup vzduchu ke kompresoru na levé straně motoru:
U V14 se směrem vzad mírně zužoval do kónusu a měnil tvar z polokruhového do ploššího. E-0 stejný průřez po celé délce.
Nahoře na motorovém krytu uprostřed byly u E-0 jakési 4 výstupky (bouličky), jejichž účel zatím neznám. V14 měla v téhle oblasti kryt hladký.
Anténní sloupek na kabině neměla ani jedna verze. E-0 měla stejně jako následující "Éčka" připravené uchycení anténního lanka nahoře na kýlovce.