He111H-6 4975 Lorenz, Ltn. Helmut Stab KG 53 blau B A1+BA MIA with crew on 28.3.42, cause unknown. Ru§land LW Loss Report (microfilm roll #5) (Wosnjessenje)
taky přispěji svojí trochou, ikdyž jsem spíš bojovkář. He-111 GG+SJ, srpen 1943, letiště poblíž Catanie, Sicílie. Nejedná se o fotky, ale o snímky z dokumentu. zdroj: US National Archives (https://www.youtube.com/user/usnational ... s/featured)
Měl bych ještě dotaz. Čtu teď knížku o Fritzi Todtovi, který zemřel při havarii He-111. Speer uvádí jako nejpravděpodobnější příčinu, že Todt zavadil kabátem o páku auto-destrukčního zařízení, kdy po třech minutách dojde k výbuchu 1kg výbušniny. Nikdy jsem neslyšel, že by německá letadla něco takového měla. Podle jeho slov byly tímto zařízením vybavena všechny kurýrní letadla (Todt měl Heinkel vypůjčený, vlastní mel v opravě), která létala nad frontu. Má někdo nějaké bližší info/foto k tomto zařízení? Přijde mi taky dost zvláštní, že by to zařízení nešlo během těch tří minut deaktivovat. Nemůže jít jen o výmysl, jak zamaskovat skutečnou příčinu (atentát?). Děkuji.
Prosím o pomoc s identifikací verze He-111: je to pozdní verze H-6 nebo H-10(podle Kuto_Nase na čumáku)? výfuky jsou pozdní verze "žebrované"(viz barevné foto v předchozím příspěvku) přední střeliště vypadá na pevné-takže 20mm kanon MG FF? náběžné hrany se zdají být stříknuté černou barvou tak spodek celý černý? jaké závěsníky ? 2ks nebo jen 1ks nalevo? měly pozdní H-6 vzadu na ocase ještě pevný kulomet?
Ideální by byla nějaká další kvalitní fotka ( ta 2 foto je z titulní strany Luftwaffe im Fokus -tu mám)