Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Luftwaffe 1939-45
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1033 • Stránka 24 z 69 • 1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 69
  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Archivář » 23 říj 2017, 18:14

Ještě drobnost, podle Manfreda Jurleita byl tento letoun pilotován i Heinzem Bärem. Bär tuto Me 262 ve svém leteckém deníku vedenou sice nemá, ale je možné že ji skutečně pilotoval, jelikož zápisy letů ve svém deníku Bär končí datem 19.4. 1945, kdy má veden poslední bojový let na své proslulé "červené 13". Jaké stroje létal v období od 20.4. do 4.5. 1945, kdy se JV 44 vzdala američanům, přesně nevíme (nejsou faktograficky (dokladově) doloženy), podrobnosti k tomuto poslednímu bojovému období toho slavného esa ale lze najít v článku Honzy Bobka, které vyšli v REVI.

Každopádně konec proslulé Bärovi "červené 13" (W.Nr. 110 559) je neznámý - v seznamu Me 262, dislokovaných k 26.4. 1945 u JV 44, tento letoun veden není, což by naznačovalo možnost, že k JV 44 nebyla přelétnuta jako jiné stroje od III./EJG 2.
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 939
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Spektor » 23 říj 2017, 18:57

:-k
Uživatelský avatar
Spektor
 
Příspěvky: 2980
Registrován: 21 led 2013, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Archivář » 28 říj 2017, 07:22

Dlouhá léta vládlo v modelářských a historických kruzích přesvědčení, že Adolf Galland nikdy u JV 44 nelétal na Me 262 označeném velitelským „bílá < <“ (Double Chevron) . I já jsem pokus o rekonstrukci tohoto stroje před lety ve svém článku o JV 44, který byl publikován na pokračování v zaniklém časopisu HPM, zavrhl jako výmysl.

Nicméně někdy vloni se na trhu objevil obtiskový arch od firmy Eagle Editions, který Me 262 A1 od JV 44, s tímto označením, umožňuje postavit v modelu (viz přiložený obrázek)

V doprovodném textu u obtisků se uvádí, že tyto obtisky vznikly na základě fotografií zveřejněných ve dvou posledních knihách Jerryho Crandalla na Fw 190 Dora.

Nemá někdo tyto fotografie, této velitelské Gallandovi Me 262 z JV 44 k dispozici ?

JV 44 na svých strojích skutečně používala bílé označení trupových čísel. V současné době je poměrně dobře zmapováno, které letouny používala. Není to ale nic jednoduchého, jelikož JV 44 na konci války „vstřebala“ stroje jiných jednotek (III./EJG 2, KG 51, zkušební prototypové stroje), část letounů dostala úplně nových a některé stroje byli i z oprav. Po určitý čas skutečně celkem poctivě své stroje označovala bílými trupovými čísly, nicméně v závěru války již na to čas nebyl a s likvidací písemností je poměrně složité přesně zmapovat které stroje kdy vlastnila. Nicméně v posledních letech, díky porovnání všech dostupných zdrojů, se to celkem daří.

Podařilo se například dohledat, že letoun na kterém 18.4. 1945 těžce havaroval Johannes Steinhoff byl stroj „bílá 6“ (výrobní číslo 111 740) a jako zajímavost uvádím, že Me 262 „bílá 3“, na kterém Adof Galand 26.4. 1945 uskutečnil svůj poslední bojový let měl výrobní číslo 111 746 a navíc nebyl toho dne zničen (jak se všeobecně uvádělo), ale pouze poškozen. Poškození nebylo asi nijak těžké, jelikož následující den se s ním zřítil Lt. Pirchan (což uvádí ve svých svých vzpomínkách Franz Stigler, další příslušník JV 44, který dodává, že tato „bílá „3“ byl jeho osobní letoun u JV 44). „Sesterská“ mašina s výrobním čísle 111 745 byl stroj „bílá 5“, který zničil Eduard Schallmoser 4.3. při srážce s P-38. Všechny tyto tři letouny patřili do první skupiny strojů, které JV 44 převzala nové v březnu 1945
Přílohy
Me 262 - Galand.JPG
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 939
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Tomáš Dvořák » 28 říj 2017, 23:27

V knize jsou publikované dvě fotky levé přední části stroje (od zadní části trupového znaku dopředu), ale označení je schované pod maskovací sítí (ano, něco šikmého bílého tam malinko vidět je). Označení "<<" je ale uvedené ve flugbuchu Ernsta Hasseho, který stroj přelétával do Innsbrucku (29.4.1945). Tento detail flugbuchu je na fotce. Zbytek stroje zobrazený bokorys zobrazuje velmi věrně. Pod křídly je stín, takže ani to, zda byl stroj vybaven závěsníky pro rakety, nelze určit.
Tomáš Dvořák
 
Příspěvky: 394
Registrován: 19 črc 2004, 11:04
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod cotojetohle » 31 říj 2017, 09:23

....
Přílohy
9866598.jpg
Motto:
Kdo je bez miny ať hodí kamenem:-)

Ve worku:http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=123&t=36919
Uživatelský avatar
cotojetohle
 
Příspěvky: 1095
Registrován: 06 říj 2006, 10:23
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Archivář » 31 říj 2017, 11:52

Ten kokpit je pravděpodobně z letoun Me 262 W.Nr. 112 385, žlutá 8 od 3./JG 7. Dokazuje W.Nr. napsané na zaměřovači.
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 939
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Archivář » 03 lis 2017, 09:23

Ještě ke Gallandově Me 262 u JV 44.

Děkuji kolegovi Dvořákovi a Půšovi za poskytnuté informace k mojí otázce ohledně fotografií ohledně velitelské Gallandovi Me 262 u JV 44. Fotografie, popsané výše kolegou Dvořákem, se ke mně nakonec dostaly a musím konstatovat, že (jako většina nově objevených informací), otevřeli další otázky.

Letoun „ bílá <<“ byl tedy 29.4.1945 tedy přelétnut do Innsbrucku. To koresponduje se známými daty z JV 44, tj., že 29.4.1945 začal přesun JV 44 na základny do rakouského Salzburgu a Innsbrucku. Co se týká Innsbrucku, tak Major Hans Ekkerhard Bob dostal rozkaz sem odletět, aby připravil letiště v nedalekém Höttingu pro přílet proudových letadel. Letištní plochu bylo nutné prodloužit na 1200 metrů nezbytných pro start Me 262 (což s již nepodařilo realizovat). Na základně nebylo ale žádné palivo J2. Přesto sem, na letiště v Höttingu, několik Me 262 skutečně dorazilo.

Major Bob vydržel v Insbucku do 3.5.1945, kdy obdržel rozkaz z přelétnutých strojů odmontovat regulátory a převést je do Salzburgu. To provedl a poté musel svoji základnu urychleně opustit (jelikož se blížila se americká armáda) a se všemi svými muži se vydal do Salzburgu. Na základě této informace je tedy možné konstatovat, že všechny zde zanechané Me 262 byly neletuschopné, což by odpovídalo faktu, že o žádném letounu z níže uvedeného seznamu není známo, že by byl po válce zprovozněn. Tomu odpovídá i ten fakt, že krátká startovací dráha tohoto letiště neumožnila Me 262 start.

Důležité informace ale je ta, že do Innsbrucku bylo přelétnuto okolo 12 Me 262 a tyto stroje nebyly zničeny. A jeden z nich měla být právě Gallandova velitelská Me 262.

Podle posledního výzkumu a srovnání všech dostupných podkladů a následných fotografií letounů, pořízených příslušníky americké armády, by se (podle mě) mělo jednat o tyto konkrétní letouny:

„bez trupového označení“ – W.Nr. 111 712 (zaměřovač EZ 42) – doložen fotograficky
„bez trupového označení“ - W.Nr. 500 490 – doložen fotograficky
„bez trupového označení“ – W.Nr. 111 857 (původní „bílá 5“ ) - doložen fotograficky
„bez trupového označení“ – W.Nr. 111 751 - doložen fotograficky
„bez trupového označení“ – W.Nr. 500 524 - doložen fotograficky
„bez trupového označení“ – W.Nr. 112 360 - doložen fotograficky
„bílá 1s“ W.Nr. 170 047 - doložen fotograficky
„bílá 8s“ – W.Nr. 111 974 - doložen fotograficky
„bílá 4“ – W.Nr. 170 061 – doložen fotograficky
„bílá 11“ - doložen fotograficky – W.Nr. ??? ???
„bílá 12“ - doložen fotograficky – W.Nr. ??? ??? (podle D. Browna letoun ze série 113 …)
„červená 1“ - doložen fotograficky - W.Nr.??? ((podle D. Browna letoun ze série 113 …)

a zbývá ona velitelská:

„ bílá <<“ – doložen přelet dle letového deníku Ernsta Hasseho - W.Nr. ??? ???

Dále známe výrobní čísla, která nejdou spolehlivě spojit s konkrétním letounem, ale je doloženo, že tato letadla byla v Insbrucku nalezena (pravděpodobně se jedná o W.Nr. letounů „bílá 11“, „bílá 12“ a „červená 1“, ovšem neumíme říci, které patří kterému letounu konkrétně):

W.Nr 113 368
W.Nr 113 369
W.Nr.113 371


Z výše uvedeného plyne, že 12 strojů lze v Insbucku doložit fotograficky. Třináctý fotograficky doložen není, a to je ona zmíněná velitelská bílá <<. Fotograficky doložené stroje jsou foceny samostatně nebo ve skupině, ale rozbor fotografií dokazuje, že byli všechny foceny v jednom prostoru. Pouze jediný letoun – dle vzpomínek pamětníků – přistál jinde – jedna Me 262 přistála na bývalém sportovním letišti. Jednalo se o „bílá 1s“ W.Nr. 170 047, což byl „pamětník“ z dob Ekdo 262, poté Komando Nowotny a létal i u III./EJG 2, odkud se dostal k JV 44. Na tento letoun existuje série velmi dobrých fotografií, které dokazují, že skutečně přistál jinde než výše zmíněné zbylé stroje. Některé pozdější rekonstrukce tento stroj zobrazují s W.Nr. na „flekaté směrovce“, ovšem na zmíněných fotografiích výrobní číslo vidět není.

I když už známe k strojů v Insbrucku dost informací, přesto pár záhad zůstává. Je to označení „červená 1“ na jedné ze zde zanechaných Me 262, které nekoresponduje s žádnou (mě známou) jednotkou (červená čísla na letounech Me 262 používala noční 10./NJG 11, žádná jiná jednotka mě nenapadá).

Dále není jasné, jak se v Insbrucku ocitl stroj W.Nr. 111 857, se kterým Heinz Bär odlétl z Mnichova do Salzburgu (někdo ho musel mezi 1.5. až 3.5. 1945 přelétl do Insbucku, dělá to na mě tak trochu dojem, že si Bär zaletěl do Insbruku zakontrovat stav věcí a pak se vrátil zpět do Salzburgu – ale jak, když se odsud nedalo údajně odstartovat? Možná zde je klíč kde skončila Gallandova „bílá <<“, Bär byl pilot, který měl z letců JV 44 se strojem Me 262 nejvíce zkušeností, napadá mě možnost že „nějak“ přeci jen z Insbrucku dokázal odlétnout zpět do Salzburku na tomto stroji a ten byl zničen poté, co zde Bär nechal dislokované Me 262 v Salzburgu později zapálit. To by i to vysvětlovalo, proč nejsou z Insbrucku známé fotky tohoto konkrétního stroje a ostatních dvanácti ano)

No uvidíme, jak říká kolega Bobek „zdroje E-bay jsou nevyčerpatelné a stále překvapivé“, vsadím se, že budoucnost nám přinese ještě v této oblasti ledacos překvapivého.
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 939
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Vlastik.Reznicek » 03 lis 2017, 12:21

Ahoj kolegové,

já už delší dobu pátrám po Lützowově Me-262 od JV 44. Zatím jsem ze zdrojů z Německa zjistil jen , že s nějvětší pravděpodobností havaroval do Dunaje v prostoru Donauwörthu. Nikde sem nezjistil, jaké označení jeho stroj měl?Nedalo by se to odvodit ze strojů předaných JV 44 a metodou odpočtu všech jednoznačně zničených strojů a naopak přelétnutých strojů do Innsbrucku? Existuje agenda o předání strojů JV 44?

Vlastik
Verloren ist,der sich selbst aufgibt...Ztracen je jen ten, kdo se sám vzdá...Hans Ulrich Rudel
Vlastik.Reznicek
 
Příspěvky: 23
Registrován: 21 črc 2006, 16:49
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod pufo » 03 lis 2017, 16:12

Archivář píše:
Dále známe výrobní čísla, která nejdou spolehlivě spojit s konkrétním letounem, ale je doloženo, že tato letadla byla v Insbrucku nalezena (pravděpodobně se jedná o W.Nr. letounů „bílá 11“, „bílá 12“ a „červená 1“, ovšem neumíme říci, které patří kterému letounu konkrétně):

W.Nr 113 368
W.Nr 113 369
W.Nr.113 371




WNr. 113369 podla fotky tiez bez trupoveho oznacenia - zdroj fotky - Captured eagles vol.1

WNr.113371 vyzera byt bez oznacenia
113371.jpg

zdroj: Me262 The production log 1941-1945, Dan o Connell, zdroj informacie je
acr.jpg
acr.jpg (8.09 KiB) Zobrazeno 6769 krát



Archivář píše:
Dále není jasné, jak se v Insbrucku ocitl stroj W.Nr. 111 857, se kterým Heinz Bär odlétl z Mnichova do Salzburgu (někdo ho musel mezi 1.5. až 3.5. 1945 přelétl do Insbucku, dělá to na mě tak trochu dojem, že si Bär zaletěl do Insbruku zakontrovat stav věcí a pak se vrátil zpět do Salzburgu – ale jak, když se odsud nedalo údajně odstartovat?


k WNr.111857
111857.jpg

zdroj: rovnaky ako vyssie

Archivář píše: (červená čísla na letounech Me 262 používala noční 10./NJG 11, žádná jiná jednotka mě nenapadá).



Neviem ci to pomoze, ale cervene cislo, konkretne cervena 7 ma napriklad v letovom denniku zapisane Ofw. Franz Gapp z 8./KG(J) 6, dalej cervena 1,2,3,4 od II./KG(J) 54 zdroj: rovnaky ako v prvom pripade
zdroj.jpg
zdroj info k cervena 1,2,3,4
zdroj.jpg (7.06 KiB) Zobrazeno 6728 krát


Dan O Connell vo svojej knihe uvadza ze do Innsbrucku bolo preletenych najmenej 22 masin od JV44 a 7 masin je hlasenych ako "crash landing" datum je uvedeny 02.05.1945
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Archivář » 03 lis 2017, 17:40

K dotazu kolegy kolegy Vlasty Řezníčka:

Tak jednoduché to bohužel není. Co by jsme k tomu potřebovali znát:

- počty letounů u JV 44 k danému dni, včetně jejich trupových čísel a W.Nr. - ten neznáme
- přehled ztrát JV 44 den po dni (jméno pilota, W.Nr. daného letounu a co se s ním stalo, tj. zda to byla ztráta např. 10% nebo 100%) – známe pouze některé ztráty
- přehled letounů které zůstaly na konci války tam kde je JV 44 (a dílny DHL) zanechaly, tedy:
* na letišti v Mnichov-Riem
* na letišti Salzburg
* na letišti Insbuck (ten jakž-takž známe)
* even. i někde jinde (např. na dálnici Brunnthalu)

Teď známe pouze počty strojů u JV 44 k některým dnům (uvádím celkový počet, t.j. letuschopný + neletuschopný)

- k 10.2. 1945: 10 ks Me 262
- k 26.2. 1945: 16 ks Me 262
- k 30.3. 1945: 8 ks Me 262
- k 31.3. 1945: 12 ks Me 262
- k 10.4. 1945: stav nula !!
- k 23.4. 1945: 41 ks Me 262
- k 26.4. 1945: 31 ks Me 262
- k 28.4. 1945: 45 ks Me 262
- k 29.4. 1945 25 ks Me 262

k 8.5. 1945:
- cca 12 až 13 strojů Innsbruck – nezničeny
- neznámý počet letounů zničených v Salzburgu – seznam a celkový počet neznáme
- vraky na letišti Mnichov Riem – kolik je kmenových z JV 44 a kolik patří DHL – seznam a celkový počet neznáme

Dále víme že:
23.4. 1945 uvedených 41 ks Me 262 bylo:
- „kmenové“ letouny z JV 44“: 12 ks (výrobní čísla známe, ale vychází se ze seznamu z 26.4. 1945)
- letouny z přesunuté z III./EJG 2: 16 ks (výrobní čísla známe, ale vychází se ze seznamu z 26.4. 1945)
- letouny převzaté z KG 51: 13 ks (výrobní čísla známe, ale vychází se ze seznamu z 26.4. 1945)
Celkem: tedy uvedených 41 ks

Dále víme že:
29.4. 1945 JV 44 odesílá do Prahy 17 strojů (8 jako „kmenových" z JV 44 – výrobní čísla neznáme a 9 letounů – jejíž výrobní čísla známe – jako letouny vrácené I./KG 51)

26.4. 1945 vznikl tak zvaný seznam techniky „Fl.Horst Müchen – Riem“), který hlásil celkem 91 letounů Me 262 na letišti v Mnichově. Ten rozlišuje letouny spadající pod JV 44(43 strojů, což koliduje s denním hlášením počtu letounů, které bylo 31 strojů ??) a pod dílny DLH ( 48 strojů). Tento seznam je „svatý grál“ všech hledačů daných Me 262, ovšem –což je dnes všeobecně přejímáno – obsahuje chyby a překlepy – a bohužel vznikl až dva dny po ztrátě Lützowa, takže nám nemůže při hledání jeho konkrétního stroje moc pomoci.

Takže – pokud nebude známo výše uvedené, nejde letoun, na kterém se Lutzow, 24.4. 1945 ztratil, odčítací metodou" identifikovat. Bohužel.
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 939
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Vlastik.Reznicek » 03 lis 2017, 18:20

Děkuji archiváři

za vyčerpávající odpověď a z mé strany to byl pokus o nějakou metodu, jak zjistit ozn. stroje Lutzowa.

Musíme bádat dál.....

Jinak všem díky za nádherné fotky, hlavně mně zaujmula Me 262 1s , která přežila od úvodního nasazení EJG2,poté Kdo Nowotny a nakonec JV44, úctyhodný výkon. Už vím, jaké kamo si postavím od Me 262...


:-)˜
Verloren ist,der sich selbst aufgibt...Ztracen je jen ten, kdo se sám vzdá...Hans Ulrich Rudel
Vlastik.Reznicek
 
Příspěvky: 23
Registrován: 21 črc 2006, 16:49
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Archivář » 05 lis 2017, 13:30

Před časem se tady objevila fotka Me 262 "na vozíku z klád". Teď se objevili dvě další. Má se jednat o letoun W.Nr. 500 031, u kterého je uvedeno, že je od KG(J) 54. Podle Dana O'Connela (Messerschmitt Me 262 The Produkcion Log 1941 - 1945) je letoun W.Nr. 500 031 evidován na shromaždišti (vraků) na letišti Obertraublingu. Je to zajímavá informace, jelikož zde byl výrobní závod (resp. montážní) na Me 262 a tento konkrétní letoun se jeví jako již používaný bojovou jednotkou, tudíž zde pravděpodobně probíhaly i opravy poškozených letounů.
Přílohy
500 031 - vozík - upr.JPG
ae3c535702de046d7d5fe59ab863f8a5.jpg
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 939
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod pufo » 05 lis 2017, 13:47

Wing of the Black cross uvadza WNr.500531 :-k
img016.jpg

zdroj: Wings of the Black cross no8, M. Proulx, Eagle edition, 2011

prikladam hned aj info z knihy od Dan O Connell, Me262 The production log
500531.jpg

Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Archivář » 05 lis 2017, 15:49

Děkuji kolegovy Pufovi za upřesnění - tohle je klasický příklad, proč je dobré si navzájem vyměňovat informace. Po zvětšení spodní fotografie z Wings of the Black cross no8, je jasné, že letoun má skutečně W.Nr.500 531. Což zásadně koriguje předchozí informace, že se jedná o W.Nr. 500 031. To není pravda. Tato informace ale má ještě tyto dopady:

* podle údajů z Wings of the Black cross no8 je stroj W.Nr. 500 531 nafocen na letišti Hörshing, u Linze, což je přes 300 km od Höttingu u Innsbrucku. Je to tedy další místo, které je nutné vzít v úvahu při "hledání" strojů z JV 44
* stroj je poškozený při nouzovém přistání (poškozené spodky motorových gondol), což odpovídá infu z "Messerschmitt Me 262 The Produkcion Log 1941 - 1945" a nemá trupové označení (jelikož byl ale veden v seznamu z 26.4. jako "kmenový" od JV 44 je vidno, že už JV 44 v této době trupové označování u svých letounů již asi neprováděla)
* z přiložené fotky (která zde byla již publikována) je zřetelné i zmíněné (červené ?) "X" (pod ocasem stroje). Bylo tedy aplikováno na obou stranách letounu (musím ale přiznat, že se mi na přiložené fotce jako červené moc nejeví)
* letoun se vzorem kamufláže KG(J)54 (viz druhé foto) - bez křídel - "na vozíku s klád je evidentně jiný

(asi právě tím, že někdo zaměnil tyto dva stroje a špatně indentifikoval W.Nr. vznikla chybá informace, že se jedná o letoun W.Nr. 500 031 údajně od KG(J) 54)
Přílohy
262 - vozík.jpg
Me-262%2Bb.jpg
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 939
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me 262 laštovička

Příspěvekod Archivář » 08 lis 2017, 21:27

"Bílá 14 s" - jednotka není uvedena, ale veškeré znaky odpovídají strojům od III./EJG 2 (viz např. známá "bílá 17 s" nebo "8 s"). W.Nr. rovněž neznámé. 10./EJG má v evidenci letoun "bílá 14" W.Nr. 110 371, ale ten je uvedený jako 100% ztrátu z 31.1. 1945. Letoun na fotkách ale na 100% ztrátu nevypadá, takže se neodvažuji prohlásit, že se jedná o toto W.Nr. (existuje pěkná fotka na W.Nr. 110 371 a tmavé zbarvení tohoto vyfoceného stroje by odpovídalo tmavému zbarvení letounu na přiložených fotografiích - to ale neznamená, že vyfocená "bílá 14 s" je totožný s letounem W.Nr. 110 371 nebo se jedná o jiný Me 262, který u III./EJG 2 nahradil ztracenou "bílou 14")
Přílohy
bílá 14 - 2.JPG
bíla 14 - 1.JPG
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 939
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1033 • Stránka 24 z 69 • 1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 69

Zpět na Luftwaffe 1939-45

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY