Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Luftwaffe 1939-45
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Odeslat odpověď
Příspěvků: 179 • Stránka 12 z 12 • 1 ... 8, 9, 10, 11, 12
  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod pufo » 28 led 2022, 20:10

Zase si tu nieco vykladas po svojom.
Teztovanie farieb, vyvoj... nema nic spolicne s tym ci sa zacalo utocit v Rusku alebo inde.
Jednoducho takto proces schvalovania farieb fungoval a je jedno ci kto kde utocil. A kedze mame presny datum predstavenia, tak si to mozes prepocitat co kedy priblizne prebiehalo.
To ze nemas nazov farby - neviem kolko x to mam pisat, ale nebolo to podstatne, podstatny bol odtien na vzorkovniku popripade neskor uz len prilohy cipov co vydali fabriky subdodavatelom...
Ano, riesit konkretny odtien je blbost, lebo ako vidno z dochovanych receptur, odtiene sa menili - ci uz sa prisposobovali celkovej situacii na fronte alebo nedostatku strayegickych surovin....
Farby 74/75/76/78 /79/80 sa pouzivali ovela skor a tiez nemali oficialny nazov = nebolo to podstatne.

Ziadna benevolencia medzi RLM a vyrobcami nebola - toto bol cisty biznis kde RLM vydalo nejake vseobecne predpisy na osetrovanie, kamuflovanie... co bolo definovane v LDv ktore museli vyrobcovia madin respektovat lebo od toho sa odvijala cena vysledneho produktu = lietadla. Ked RLM raz povedalo ze to a to sa nebude osetrovat, tak vyrobca ked napr. to a to natrel musel to zapocitat do vyslednej ceny lebo urcite to neplatil zo svojho a kedze vidno z roznych utrzkov sprav ako sa RLM "stazuje" ze napr. urcity vyrobcovia aj napriek tomu ze vnutro "free to airflow" ma byt bez nateru ale ze stale to niekto ciastocne ignoruje, tak vydali dalsiu spravu, kde vyslivene zakazali vyrobcom objednat napr. 02 bez vyslovneho suhlazu RLM.
Pisem z mobilu a fakt sa mi nechce vsetko rozpisovat ale bol by som rad keby uz prestal panovat vseobecne pouzivany nazor ze koniec vojny a totalny bordel a podobne nezmysly - suroviny... dochadzali, odtiene nemuseli byt stale uplne rovnake ale vase predstavy ze si vsetci robili jak chceli nie, takto to nebolo a vidno to na roznych spravach medzi RLM a vyrobcami kde riesili rozne blbosti typu ze nahradia primer jednej fy za primer inej bo momentalbe tento nie je...

Co sa tyka schem, tak preto vychadzali tie nacrty aby vedeli vyrobcovia a sub. co a ako malovat, to ze nie stale to prezne sedi, to sa mozno dozvieme casom ked sa objavia nove veci.
A uz koncim, toto bude pokracovat do nekonecna a popravde, vsetko je v knihach a ja tu nemienim prepisovat cele knihy, na to nemam cas ani chut.
Vypisujem tu pomaly slohovu pracu a to sme este neodkryli nic z celej problematiky. Popravde uz lutujem ze som zacal pisat, lebo ja neviem pisat kratke vety ake snazim sa vysvetlovat ale to je evidentne nad moje sily.
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod 66misos » 28 led 2022, 21:25

pufo píše:Teztovanie farieb, vyvoj... nema nic spolicne s tym ci sa zacalo utocit v Rusku alebo inde...

Priamo samozrejme nie. Ja len, ze ked sa zahajil utok, tak mohli byt aj ine strategicke priority. Ale nejdem sa hadat, mozno naozaj zacali s testovanim uz v juli 1941.

pufo píše:...To ze nemas nazov farby - neviem kolko x to mam pisat, ale nebolo to podstatne, podstatny bol odtien na vzorkovniku popripade neskor uz len prilohy cipov co vydali fabriky subdodavatelom...

Precitaj si pozornejsie, co som napisal. Mne nechyba nazov farby, pisal som ze je zaujimave, ze farby 81/82 testovali mozno od leta 1941, oficialne ich predstavili v auguste 43 a do praxe uviedli v juli 1944 a za celu tu dobu neboli schopni zadefinovat presne odtiene vo vzorkovniku.

pufo píše:...Ziadna benevolencia medzi RLM a vyrobcami nebola...

Netvrdim, ze benevolencia, ale ze vyrobcovia mali urcite slovo a RLM ich navrhy aspon v niektorych pripadoch akceptovalo. A pritom kazdy pouzil/definoval iny odtien...
66misos píše:...
September 13, 1944, Oberflächenschutzliste 8 Os 155:
Released by[ Blohm & Voss and approved by the RLM, designating the 'green' 81/82 camouflage scheme to be applied to the BV 155. The colours were designated as "Olivbraun 81" and "Hellguen 82".

October 1944, Oberflächenschutzliste 8 Os 109K:
Released by Messerschmitt and approved by the RLM, designating the 74/75/76 camouflage scheme to be applied to the Bf 109K.

November 26, 1944, Oberflächenschutzliste 8 Os 335A:
Released by Dornier and approved by the RLM, D.Luft.T.2335 designated the 'green' 81/82/76 camouflage scheme to be applied to the Do 335A interceptor (Smith and Gallaspy, 1977, p.136). The colours were designated in the plans as "Dunkelgrün 81" and "Dunkelgrün 82"

November 1944, Oberflächenschutzliste 8 Os 152:
Released by Focke-Wulf and approved by the RLM, designating the 'green' 81/82/76 camouflage scheme to be applied to the Ta 152 (C or H?). The colours were designated as "81" and "82", however, no descriptions of the colours were provided.

February 23, 1945, Oberflächenschutzliste 8 Os 262A:
Released by Messerschmitt and approved by the RLM, this document designating the 'green' 81/82/76 camouflage scheme to be applied to the Me 262A. The colours are described in the plans/document as "Braunviolett 81" and "Hellgrün 82"......


pufo píše:...ako vidno z dochovanych receptur, odtiene sa menili - ci uz sa prisposobovali celkovej situacii na fronte alebo nedostatku strayegickych surovin....bol by som rad keby uz prestal panovat vseobecne pouzivany nazor ze koniec vojny a totalny bordel a podobne nezmysly - suroviny... dochadzali, odtiene nemuseli byt stale uplne rovnake ale vase predstavy ze si vsetci robili jak chceli nie, takto to nebolo a vidno to na roznych spravach medzi RLM a vyrobcami kde riesili rozne blbosti typu ze nahradia primer jednej fy za primer inej bo momentalbe tento nie je...

Hold, koniec vojny a postupne vypadky dodavatelov boli realita. Ak vyrobca nemal nahodou nieco naskreckovane na sklade a medzicasom Amici alebo Rusi obsadili jeho dodavatela, tak vyrobca musel improvizovat z toho, co bolo dostupne. Ved to aj sam pises a trochu si aj odporujes. Alebo tej vete zle rozumiem?
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod pufo » 28 led 2022, 21:46

to co si pisal vyrobca je jedno, oficualbe to bol len farbton xx a kto si to ako interne pomenoval bolo jedno - za dalsie kazdy vidi farbu inak niekto vixel braunviolet a iny tu istu farbu ako olivgrun a v realute to mohla byt rovnaka farba len co xlovek to ina interoretacia - ale to je jedno, jednoducho nezalezalo na pisomnom popise a uz sa k tomu vracat nebudem.
Zvysok - neodporujem si, len som chcel poukazat ze ziadny chaos sa ani na konci nekonal a vsetko sa stale odkomunikovalo - rozne zmeny.... len bohuzial z konca vojny vela dokumentov chyba - pre mna tiez uzavreta vec a dakej sa nebudem rozpisovat - spusta tychto drobnych sprav je v knihach.... a taketo veci nikto nie je schopny zhrnut do zopar prispevkov na mf - zvytocne tie knihy nemaju cez 500 stran.
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod 66misos » 28 led 2022, 22:16

Pufo, v kazdom pripade vdaka za vstupy. [-o< Pre ucely poznania pravdepodobnej kamuflaze Hnedej 4 to bohato staci.
V diskusii sa ukazalo ako pravdepodobnejsie minimalne to, ze:
1.) VOP mali zhora skor silno kontrastnu kombinaciu (81 a nieco svetle), nie 81 a 82,
2.) VOP boli zo spodnej strany NMF,
3.) tmavy ramik okolo dekla na spodnej strane kridla bol zrejme dosledok "starostlivosti" spojeneckych vojakov, za normalnych okolnosti tam nebol,
4.) experti s pristupom k archivom nemaju problem so 75 a 81 na spodnej strane kridiel, ani so 76 na hornej strane kridiel (na rozdiel od vseobecneho presvedcenia tu na MF),
5.) spodok trupu bol kamuflovany. Hoci podla papierov mohol byt tiez v NMF ako kridla a VOP, ale nie su zname fotky, ktore by to potvrdzovali.
Teda aspon mne to z tej diskusie takto vychadza. Niekto iny to moze samozrejme vidiet uplne inac. :wink:
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod Miloslav » 28 led 2022, 23:46

Jak si přišel k bodu 3 nevím, ale je to velmi úsměvné, jelikož spojenci běhali po německých letištích a dělali rámečky na spodky křídel Dory.
Je to totiž na více mašinách.
Moc mě pobavil ohnutý plech. :lol:
Naposledy upravil Miloslav dne 29 led 2022, 11:23, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod Spektor » 29 led 2022, 00:13

:-k

Pošli mi tú 2mega fotku krídel FW 190 A na vagóne,nahraj ju na úschovna.cz a ja si ju pozriem.
Asi ma moc pobaví.
Dík.Ľubo.
Uživatelský avatar
Spektor
 
Příspěvky: 2982
Registrován: 21 led 2013, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod pufo » 29 led 2022, 11:23

ostre kontury vs farba - pre mna to su na niektorych fotkach pretlacene plechy, tak ostre hrany by museli robit podla pravitka ale samozrejme, kludne sa mi smej dalej lebo som nesuhlasil s bielou farbou na kridle, tak si zacneme robit posmesky. Popravde, dost som rozhodeny z toho a ako som pisal aj v teme Fw190 v stavebnej sekcii, fakt rozmyslam ci ten cas co tu venujem, ma vobec zmyslel ked clovek sa tu miesto argumentov docka len posmeskov. Nevravim ze mam 100 percent pravdu, varime tu z fotiek nevalnej kvality ale tiez som sa ti nevysmieval ked si pisal o bielej farbe, ale normalne som odpovedal preco to pre mna biela nie je... snazim sa diskutovat normalne, ano, obcas moj prejav vyznie inak pisomne ako to myslim v hlave ale.... asi spravim lepsie, ked si zacnem radsej citat svoje knihy - caka ma tu nejakych 300 knih na LWF, takze svoj cas asi vyuzijem takto ako sa zamotavat dalej do zabomysich vojen.


Ku krytom aby som objasnilô svoje zmyslanie - myslim, ze na tej bielej100 bude ten kryt pretlaceny dobre vidiet v knihe na Dory vol.2 ale nemam ju so sebou v At, ten sken co som si robil davnejsie je zly, lebo mi uz ciarkoval skener tak pri zvacsovani to dojebava kvalitu ale ja realne vidim ostu konturu plechu, rovnaku ako na kridlach kde nie su plechy.
Panoráma.jpg

Naposledy upravil pufo dne 29 led 2022, 11:36, celkově upraveno 1
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod Miloslav » 29 led 2022, 11:35

Já se jen na bílou na křídle zeptal, zase si něco nepřipisuj.
žádný protlačený pech tam není, pokud neco víš o konstrukci potahu křídla, tak to nenapíšeš.
Jednoduše to vypadá na nanesení tmelu/základu podle pásky. Proto to může dělat dojem, že krytka je hlouběji.
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod pufo » 29 led 2022, 11:39

o konstrukcii a nanasani tmelov, pasiek ... mam docela dost vedomosti a ako som pisal, tak to sa netmelilo a ani neprelepovalo paskou - to bol odnimatelny plech
konstrukcia bola taka, ze tam bol tenucky kusok plechu do ktoreho ked clovek buchne tak ho cez ten profil kde boli sruby v pohode ohne a pretlaci
inak ked zoberieme ten kryt u hnedej 4 - to by ma zaujimala logika toho cloveka co polku plechu oblepil/omaloval niecim tmavym - to je to tmave L a zvysna cast plechu je obmalovana svetlou farbou ? To je zaujimavy postu, hlavne ked na inych fotkach vidno ako boli tie panely obstreknute farbou - to iste ako u 109 napr.
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod Miloslav » 29 led 2022, 12:02

Tenůčký plech? Prohneš ho bouchnutím? Tak to by musel být Samson.
Potahový plech ke kalený dural, tvrdý jako kámen o tloušce 2 mm (většinou), může být i 1,8 mm.
To bych opravdu chtěl vidět, to bouchnutí. Navíc to má výztuhy.
Krytka u D-9 se asi moc nepoužívala, nic pod ní nebylo, byl to jen montážní otvor. Podle Uhlmanna se tyto krytky(jejich spáry) tmelily, aby tam nepronikala vlhkost.
Přílohy
ulflundberg_190909_5d7647ab7d443.jpg
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod pufo » 29 led 2022, 12:23

ked bol plech predtym otvoreny alebo ho len odsrubovali na par miestach tak to ohnes - neviem ci tento konkretny bol az taky hruby nechce sa mi to hladat - niekde mam stavebne plany.
Ano, ked bol kryt namontovany ako na foto co si dal, tak to by si nepretlacil, to je jasne, ja som narazal na povolene kryty len som to nenapisal - sorry, bral som to asi ako zamozrejmost .
Kryky sa tmelili? to kde toto pise Ullmann?
ved to uz z logiky veci ti musi byt jasne ze sa to tak nemohlo robit.
Tmelili sa a prelepvali paskou veci ako spoje dvoch konstrukcnych celkov napr. chvost/trup u me 262 napr. cumak/ trup... kde sa nepredpokladalo caste demontovanie... ale nie krytky a odnimatelne panely.
Plus sa este osetrovali sruby ci uz red primerom, alebo zakladovkou... napr. to vidno obcas na kruhovych krytoch ku GM akebo MV nadrziam, alebo srubach uchycujicimi podvozkove kryty, kryt palivovej nadrzi...no a popravde keby boli tie nepouzivane krytky tmelene/paskovane... tak si neviem vysvetlit, ze panelaz na kvalitnych fotkach stale vidno.
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod Miloslav » 29 led 2022, 13:13

Psal to v debatě u nějaké fotky na FB nebo Britmodeleru. Dokonce tam byl uveden nějaký přípis.
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod pufo » 29 led 2022, 13:16

ok, v pohode, dik, pokusim si dohladat ked budem mat cas a chut.
predpis tipujem nieco vseobecne, nie priamo na 190 nieco je aj v jeho knihe ale som mimo pc a z hlavy si to nevybavim
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fw 190D-9 & Ta 152 ocas, W.Nr.500645, 647, 648

Příspěvekod Miloslav » 29 led 2022, 13:26

Nevím , jestli to byl předpis, ale nějaký popis práce, u Dor, z důvodu pronikání vlhkosti do křídla.
U ostatních kytek, s centrálním zámkem, bylo těsnění, ale u té velké nebylo, aspoň dle fotek.
To mohl být důvod pronikání vlhkosti. Nezapomeň, že potah křídla byl celek (vrchní a spodní),který byl zevnitř nastříkán základem nebo později pouze
přetřeli nýtované spoje. To byla běžná praxe, převzatá od Němců, i po válce.
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 179 • Stránka 12 z 12 • 1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Zpět na Luftwaffe 1939-45

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY