Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Luftwaffe 1939-45
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1033 • Stránka 69 z 69 • 1 ... 65, 66, 67, 68, 69
  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Archivář » 08 dub 2025, 18:05

Sundin publikoval nový bokorys - viz: https://www.luftwaffeinprofile.se/Me%20 ... G%207.html

Tahle mašina patřila do skupiny strojů, které 8.5. 1945 odlétli ze Žatce na různé místa v americké a anglické zóně. Váže se k tomu jedna záhada - Fritz Stehle měl při tomto letu sestřelit Jaka-9, což je pokládáno za poslední sestřel Luftwaffe za 2.světové války. Všeobecně se má, že se nejednalo o Jaka-9, ale o P-39 od 129. GIAP (viz: http://www.leteckabadatelna.cz/havarie- ... detail/68/). REVI kdysi publikovalo životopis Fritze Stehleho. Je zajímavé, že on sám se k tomu sestřelu nehlásil, piloti, co s ním byli zajati si nevzpomínají, že by o něm vůbec mluvil. A nesedí časy ... První skupina ze Žatce měla startovat okolo 14,30 hod., ale P-39Q Aircobra pilota lejtěnanta Sergeje Grigorjeviče Stěpanova od 129 гиап, 22 гиад, 6 гиак, 2 ВА měla být (podle některých zdrojů) sestřelena až okolo 16,00 hod. (podle jiných dokonce už někdy dopoledne 8.5. 1945 (!). Je ovšem otázkou, který čas platí (u odletu ze Žatce a u sestřelu) - zda německý nebo ruský (je v nich rozdíl dvou hodin)

Stehle údajně tedy tvrdil, že sestřelil Jak 9 a některé zdroje skutečně uvádějí ztrátu tohoto stroje - 8.5. 1945 měl být ztracen pilot Alexej Ivanjuk ze 152 GIAP, létající na Jaku-9U (ale neznám čas ztráty)

Takže ono to vůbec s tím posledním sestřelem Luftwaffe není jasné. Zajímali by mě časy, hlavně kdy byla Štěpanova P-39Q skutečně sestřelena. Ono totiž bylo 8.5. 1945 na nebi rušno, co šlo, tak se pokoušelo dostat na západ (Me 262 ze Žatce, stroje od JG 6 a SG 2 a mnohé další). Třeba nakonec Stehle skutečně sundal Jaka-9 a tu Štěpanovovu P-39Q někdo jiný. Narazil jsem i na doměnku, že P-39Q sundal někdo z pilotů Me 262 ze Žatce už dopoledne 8.5. 1945 (při průzkumném letu) a k sestřelu při přeletu do zajetí ve skutečnosti nedošlo.

Skupina číslo 1: start okolo 14,30 hod.

Fritz Müller (11./JG 7) - Lenchfeld – žlutá 7 – W.Nr. 500 491 (původní osobní letoun Heinze Arnolda)
Fritz Stehle (2./JG 7) – Fassberg – bílá 5 – W. Nr. 111 690
Hans Dorn (3./JG 7) – Fassberg– žlutá 17 – W. Nr. 500 210
Anton Schöppler (3./JG 7) – Fassberg – žlutá 5 –W. Nr. 110 007
Günther Engler (3./JG 7) – Fassberg – bílá 7 – W.Nr. 110 800
Hans Fröhlich (I./KG 51) – Fasseber – černé X (9K+XK) – W. Nr. 500 200
Walter Bohatsch (1./JG 7) – Dedelstorf - bílá 4 – W.Nr. 500 206
Hans Grünberg (1./JG 7) – Kaltenkirchen – bílá 1 – W.Nr. ??? ???
Wilhelm Batel (Stab/ KG 51) - Me 262 – bílé F (9K+FB) přistál u Lünebergu, - W.Nr. 110 626



Skupina číslo 2: Odlet 17,00
Heinrich Haeffner (2./KG 51) – München-Riem - žlutá 5 –W.Nr. 501 232 (letoun patřící III/KG(J) 6 – měl technickou závadu, nešel mu zatáhnout podvozek
Rudolf Abrahamczik (I./KG 51) - München-Riem – černé L (9K+ LK) – W.Nr. 110 836
Bernard Döhler (JG 7 – není jasné k jaké části JG 7 patřil, měl hodnost Major) – trupové označení ? – W.Nr. ??? ??? (letoun se po startu vrátil do Žatce, jelikož mu vysadil jeden z proudových motoru a Döhler nakonec odletěl v Bf 108 pilotovaném Waltrem Schuckem)

Franz Gapp (8./KG(J) 6) vzlétl ze Žatce ještě v 19:02 „červené 7“, W.Nr. 501 2??, při postřelování postupujích kolon byl zasažen a nouzově přistál u Podbořan (okres Louny), stroj byl později dovezen (?) zpět na letiště Žatec

Mimo těchto Me 262, ze Žatce odletěl 8.5. 1945 ještě prototyp Me 262 V11, W.Nr. 110 555. pilotovaný Oblt. Benze, příslušník 1.(F)/100, trupové označení V 555, se kterým do zajetí letěli na tomto dvojmístném,m stroji ještě další dva příslušníci (!)Luftwaffe – viz publikace Japo. Letoun nouzově přistál nouzovém přistání na letišti ve Weimar-Nohra.
Přílohy
Me 262 A Engler JG 7.jpg
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 937
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Archivář » 08 kvě 2025, 11:53

V souvislosti s 80.výročím pražského povstání se několikrát v mediích objevila tato fotka letící Me 262. Má být údajně z května 1945. Teoreticky to možné je, vypadá to, že stroj má pod kabinou emblém JG 7. Škoda, že se v souvislosti s výročí povstání nikdo z historiků nepokusil zpracovat útoky Luftwaffe ve dnech 5.5. až 8.5. 1945 a podrobněji boj o Ruzyň. V podstatě všichni dokola opisují pouze známá fakta...
Přílohy
Ruzyň 1945.jpg
Me 262 - květen 1945.jpg
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 937
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Mischio » 08 kvě 2025, 19:29

Taky by mě to zajímalo. Uvidíme co připravovaná kniha od Rajlicha.
https://zlejruda2.blogspot.com/
Mischio
 
Příspěvky: 2403
Registrován: 16 pro 2005, 12:06
Bydliště: Mladá Boleslav
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Jindřich Rosa » 08 kvě 2025, 20:12

Tak přesně stejný dojem jako Archivář jsem měl i já, když jsem v průběhu uplynulých dní pročítal "on-line" reportáže z května 1945 (Novinky.cz, Aktualne.cz) , kde byly zmiňovány různé konkrétní případy leteckých útoků na Prahu. Dnes ráno jsem navíc znovu prolistoval knihu od Zdeňka Roučky "Skončeno a podepsáno", kterou považuji za jednu z nejlepších o Pražském povstání.

Teď večer jsem se opět vrátil k článku, který jsem včera jen v rychlosti přelétl:
Na povstalce v Praze útočily ze vzduchu „turbíny“

a teprve si všiml poznámky na konci, o čemž tedy mluví i Mischio výše:

Z připravované knihy Jiřího Rajlicha Letectvo v Českém národním povstání 1945

Tak uvidíme...
Jindřich Rosa
 
Příspěvky: 163
Registrován: 14 led 2012, 20:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Jozeff66 » 25 čer 2025, 10:00

+ https://www.facebook.com/groups/2236790 ... 8801274250
Přílohy
506678957_2925375460978737_6454732010223868389_n.jpg
Fw-190D-11: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83173
Ta-152E: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83080
Ta-152C: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=90127
Fw-190D-9: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=98252
Fw190D-15 viewtopic.php?f=6&t=119977
Uživatelský avatar
Jozeff66
 
Příspěvky: 9493
Registrován: 30 dub 2011, 15:30
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Archivář » 25 čer 2025, 11:15

To je buď stroj:
Fritz Stehle (2./JG 7) – Fassberg – bílá 5 – W. Nr. 111 690
nebo
Anton Schöppler (3./JG 7) – Fassberg – žlutá 5 –W. Nr. 110 007

po jejich přeletu 8.5. 1945 do zajetí. V pozadí je kořistní Fw 190, takže fotka bude nejspíš z nějaké výstavy už asi v Anglii.
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 937
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Mato Vlca » 25 čer 2025, 12:05

To je W.Nr.110007, Zlta 5+I a v pozadi je Fw 190F-9, W.Nr.440382, Zlta 10. Bolo to fotene vo Fassbergu prislusnikmi britskej 6th Airborne Division. V popise fotiek je chybne napisane, ze to bolo fotene v Lunebergu. Vsetky masiny, co su na tých fotkach (aj Ju 87, Ju 88) boli fotene v Fassberg

Fw 190F-9 je tu
viewtopic.php?f=52&t=91020&start=2190#p2711617

originalny link je tu
https://www.pegasusarchive.org/varsity/pGermany.htm

Tu je dalsia fotka z toho miesta a tu je vyfotena W.Nr.111690, Biela 5
Me 262A-1a, W.Nr.111690, Biela 5, Oblt. Fritz Stehle, 2.JG 7, Fassberg, 1945.jpg

ebay
Mato Vlca
 
Příspěvky: 228
Registrován: 04 úno 2021, 23:30
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod dani7705 » 08 črc 2025, 22:45

Nenašli by sa u niekoho obrázky Me262B WNr.170014 - Biela 17 z III./EJG2 potvrdzujúce alebo vyvracajúce jej vzhľad,ktorý je zobrazený na dekáloch od Xtradecals..? :( Jediné chabé info mám z JaPo,obrázky prikladám...Ďakujem za ochotu.... :wink:
Přílohy
2024-08-16_00h17_58.jpg
2024-08-16_00h17_58.jpg (29.6 KiB) Zobrazeno 981 krát
2024-08-15_15h56_53.jpg
2024-08-15_15h41_15.jpg
55339_x72304-1.jpg
dani7705
 
Příspěvky: 147
Registrován: 20 lis 2007, 17:05
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Archivář » 10 črc 2025, 17:47

Zde je další foto na Me 262B, W.Nr170014. ten pilot "v kulichu" je major Erich Hohagen". Vypadá to, že se tam fotilo více - viz další fotka Hohagena v Me 262A, která je určitě ze stejného dne. Na tu Me 262B, W.Nr.170014 podle mě celková fotka není, nevybavuji si, že jsem jí někde viděl. Byla to nejstarší "spárka" u III./EJG 2, zničena 9.4. 1945.

Historie stroje (strojový překlad, nemám sílu ho upravovat):
Kod letounu: KI+IL. Me 262 B-1a. Tento raný dvoumístný cvičný letoun se nacházel 12. července 1944 v zařízení Blohm und Voss, pravděpodobně ve Wenzendorfu, kde byl přestavěn ze základního A-1a. Do 26. září 1944 byl dodán III./EJG 2, kde provedl 50 vzletů a nalétal 18 hodin. Předpokládá se, že III./EJG 2 byla známá jako EKdo 262 až do 7. listopadu 1944, ačkoli většina dokumentů ukazuje na dřívější datum.
27. listopadu byl stále u III./EJG 2 spolu s dvanácti A-1a a jedním A-2a. Fw. Franz Novak z 1./NAGr 6 a jeho instruktor Stratmann provedli 350 km dlouhý orientační let z Lechfeldu, který trval 33 minut a začal 12. prosince 1944 v 9:37. Dne 3. března 1945 se letoun W.Nr. 170014 přihlásil do Tarnewitzu k vyhodnocení zbraní velitelskou velitelkou Werneuchen, jejíž posádkou byli poručík Rudolf Harbot (nebo Harbort) a letec Adolf Fach. Dne 16. března v 15:35 provedl Fw. Franz Holzinger (z II./JG 7?) s tímto letounem (nebo možná W.Nr. 110956?) cvičný let ve vysoké nadmořské výšce. Technická zpráva Böhlera z Lechfeldu ze dne 26. března 1945 uváděla, že se palivová nádrž na třech stranách uvolnila z držáků a že dřevěné výztuhy pro šrouby ještě nebyly nainstalovány. Dne 31. března 1945 Harbot a Fach z III./EJG 2 údajně provedli zkušební let z Lechfeldu nad Ammersee, letadlo tehdy dostalo kódové označení „bílá 17“. Fw. Kurt Baten z II./JG 7 provedl cvičný let v Lechfeldu 2. dubna mezi 14:40 a 15:05 (opět pravděpodobně W.Nr. 110956). 9. dubna vzlétl Oblt. Fred Achammer, přidělený k III./EJG 2 na přeškolovací výcvik, na odpolední cvičný let z Lechfeldu. Nedaleko Bad Wörishofenu byl napaden stíhačkami a ve spěchu příliš rychle přidal plyn, což způsobilo vznícení obou motorů. Poté bezpečně vyskočil padákem. Stroj sestřelen P-51 359FG, 368FS, pilotovaný kapitánem M.F. Boussu, poblíž letiště Lechfeld 9. dubna 1945.
Moje poznámka: pokud měl ten P-51 359FG, 368FS fotokulomet, tak by mohli být někde fotky sestřelu.

09.04.1945 III. EJG 2 H Lechfeld - Bad-Wörishofen (Raum) Triebwerksbrand bei Angriff durch P-51 Me 262 B-1a W.Nr. 170014 ws 17 + 100% ztráta Oblt. Achammer, Fred FSA RLV (Ers.Lw)
Přílohy
170014.jpg
278121_pic_51.jpg
tumblr_n3sld0zdvp1rcoy9ro1_640.jpg
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 937
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod dani7705 » 12 črc 2025, 19:53

Ďakujem za info... =D>
dani7705
 
Příspěvky: 147
Registrován: 20 lis 2007, 17:05
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod dani7705 » 12 črc 2025, 22:54

Niečo mi tu ale nesedí.... :?
Zdroj: https://aircrewremembered.com/KrackerDatabase/?q=Achammer%2C&qand=&exc1=&exc2=&search_only=&search_type=exact
Přílohy
2025-07-12_23h50_25.jpg
dani7705
 
Příspěvky: 147
Registrován: 20 lis 2007, 17:05
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Archivář » 13 črc 2025, 09:23

Ve ztrátovém hlášení je uvedeno: "Požár motoru u Bad-Wörishofen (oblast) během útoku P-51". Hledal jsem něco k Oblt. Achammerovi, ale nikde nic není. Zajímavé je, že nejde najít nic ani k Capitanu M.F. Boussuovi od 359FG, 368FS. Vyhledávač mi nic nenašel. Pouze fotku sestřelu Me 262, která má být sestřel Me 262 "od někoho" od 359FG.

Ta W.Nr. 170014 bílá 17 podle mě "S" pod ocasem neměla - dokazuje to tohle hlášení:

Odpoledne 6. dubna 1945 poslal major Kröchel z "Branch Station [Außenstelle] Lechfeld" zprávu generálnímu zplnomocněnci pro proudová letadla v Berlíně, ve které byla celková síla III./EJG 2 uvedena jako 25 kusů Me 262, z nichž 16 bylo provozuschopných; Pak byl tento údaj rozdělen takto:

16 Me 262 A-1 "S" (stroje byly vysloveně označené jako "S", do 800 km/h)

3 Me 262 B-1 (moje poznámka - ty tři ks "B" sedí - byl to stroj "bílá 17", "bílé S" a bílá 35" - viz kamufláž k obtiskům)

7 Me 262 A-4 (průzkumné letadlo)

Vysloveně je u Me 262 A-1 uvedeno "S", u Me 262 B-1 nic uvedeno není. Nesedí ale počet, strojů je podrobně uvedeno 26, jedno číslo je chybné, podle mě zmatek je ohledně toho do jaké kategorie patří Bärova "červená 13", ta "S" určitě nenesla a pochybuji, že Bär létal na bojové mise s méně hodnotnou mašinou.

"S" znamenalo »Schulmaschine« (cvičný letoun), který neměl být nasazen v boji. Kennneth Merrick to rozvádí a říká, že výcvikové jednotky používaly letadla, která byla při testování shledána nezpůsobilá zátěži bojového létání a byla označena písmenem "S" jako varováním. "S" znamenalo: že letadlo bylo nespolehlivé nad určitou rychlost (do 800 km/h).
Přílohy
Me 262.jpg
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 937
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Příspěvekod Archivář » 13 črc 2025, 12:28

Zajímavé vyprávění ke ztrátě W.Nr. 170014 "bílá 17":

Fhr. Hans Guido Mutke, narozený 25. března 1921 v Nise, byl tři roky nočním stíhacím pilotem, než přestoupil k Me 262 u III./Erg. JG 2. V roce 1990 tvrdil, že během tohoto letu dosáhl rychlosti zvuku: 9. dubna 1945 jsem vzlétl v Me 262 „Bílá 9“ (WNr 111 617) z III./Erg.JG 2 na let ve vysoké výšce trvající asi padesát minut. Dosáhl jsem 12 000 m, ale stále jsem očekával, že vystoupám do 14 000 m. Počasí bylo perfektní. Žádná oblačnost a viditelnost nejméně sto kilometrů. Moje rádio bylo zapnuté na bojové frekvenci, protože spojenecké letectvo provádělo pravidelné hlídky nad jižním Německem, zejména v okolí letišť, kde se nacházely Me 262. Náš hlavní instruktor, nadporučík Heinz Bär, koordinoval cvičné lety rádiem, takže jsem slyšel, že další pilot, Uffz Achammer, vzlétá na svůj první sólový let v letounu 262. Sotva se odlepil od země, když mu Bär hlásil, že se za ním v nízké výšce blíží Mustang. Dychtivý pomoci svému spolubojovníkovi jsem svůj let přerušil, střemhlav jsem potlačil na 40 % a pokusil se Mustang zachytit. V této výšce 12 000 m se letoun 262 začal během několika sekund vibrovat a poté se jeho ocas pohyboval ze strany na stranu, což způsobilo kmitání stroje. Rychloměr ukazoval 1 100 km/h a letoun 262 se stal neovladatelným. V nízké výšce se mi však podařilo znovu získat kontrolu nad ním. Po přistání Bär prohlédl poškozené letadlo a zjistil, že křídla byla ohnutá a že vypadlo značné množství nýtů. Překvapilo ho, když viděl rychlost (rychloměr se zasekl), když se předpokládalo, že toto letadlo nemůže překročit 950 km/h. Pochopitelně jsem musel odmítnout veškerá obvinění z nedbalosti, protože vzhledem ke šťastnému konci této epizody jsem nechtěl skončit ve vězení. Poškození vzácného Me 262 tímto způsobem si jistě zasloužilo vojenský soud! Prohlásil jsem, že to muselo být „zlomyslné“ letadlo, které se náhle zbláznilo. Poddůstojník Achammer byl skutečně napaden Mustangem, který mu zapálil jeden z motorů, ale v nízké výšce se mu podařilo bez zranění vyskočit. Podmínky přeškolovacího kurzu byly přísné a piloti museli před každým letem podepsat prohlášení, že jsou schopni vrátit své letadlo neporušené. Bär proto téhož dne poslal Achammera zpět k jeho domovské jednotce, přestože se nedopustil žádné chyby a řídil se pokyny instruktora ze země. (moje poznámka: Heinz Bär byl asi pěkně naštvaný, že přišli o jeden ze vzácných Me 262B :idea:

W.Nr.111617: Volací znak NY+IQ. Me 262 A-1a. Přijat III./EJG 2 dne 25. února 1945. Ofw. Zander z 10./EJG 2 letěl 19. března v tomto A-1a bojovou misi. Poté byl použit na cvičnou misi s III./EJG 2 u Uffzu. Wendelin Brüse v Lechfeldu ve dnech 22. a 25. března. Dne 1. dubna byla zkontrolována v Lechfeldu a její experimentální dřevěná ocasní plocha byla shledána v dobrém stavu, a to i přes 50 letových hodin. "Bílá 9" byla 26. dubna v zařízení DLH (dílny - opravny) v Mnichově-Riemu. Letoun byl nalezen opuštěný na dálnici jižně od letiště a později na jaře byl přesunut dále na jih do sběrny letadel / skládky v Brunnthalu.

Moje poznámka: Maximální rychlost Me 262 byla 950 km/h. V sérii pečlivě kontrolovaných letových testů, které za druhé světové války provedl Willi Messerschmitt, bylo zjištěno, že Me 262 se vymkl kontrole při střemhlavém letu při rychlosti Mach 0,86 (1052 km/h) a že vyšší hodnoty (k 1 Machu) by vedly k silám, kterým by pilot nemohl zabránit použitím řídicí páky. Výsledné strmé proudění střemhlavého letu by vedlo k ještě vyšším rychlostem a sebedestrukci draku v důsledku nadměrného záporného přetížení. Poválečné testy provedené britskou vládou potvrdily Messerschmittovy výsledky, i když ani jeden z nich ve skutečnosti nepřekročil Mach 0,86. Letoun W.Nr.111617 byl poměrně "olétaný Me 262", navíc ještě v kategorie "S" (viz výše). Mutke s ním ve střemhlavém letu určitě překročil doporučených 800 km/h a stroj to ustál, ovšem za cenu poškození - musel do dílen na opravu.

Jen na doplnění:
25. dubna 1945 přistál Mutke v Dübendorfu ve Švýcarsku, na proudovém stíhacím letounu Me 262A-1a "White 3" od 9. Staffel, Jagdgeschwader 7. Tvrdil, že se ztratil během bojové mise a přistál tam omylem, i když existovalo podezření, že zběhl. Švýcarské úřady se nikdy nepokusily s letadlem létat, uskladnily ho a 30. srpna 1957 ho vrátily do Německa. Neúspěšně se soudil poválečnou německou vládu o navrácení letadla a tvrdil, že je to jeho vlastní majetek. :lol:
Brzy ráno 25. dubna 1945 vzlétl Oberfähnrich Hans-Guido Mutke, stále člen 10./EJG 2, ale již přidělený k 9./JG 7, z letiště Fürstenfeldbruck během náletu dvaceti perutí Martin B-26 Marauder, a to ještě předtím, než byl jeho letoun plně natankován, aby se útoku vyhnul.
Měl přepravit zbrusu nový Me 262 A-1a, WNr. 500071 a taktickou registrací „bílá 3“, do Bad Aiblingu. Protože se mu však nepodařilo navázat kontakt s Bad Aiblingem a letadlu chybělo dostatek paliva, musel se Mutke ve vzduchu poblíž Bodamského jezera rychle rozhodnout o nouzovém přistání, protože ukazatel paliva byl téměř na nule. Během letu zahlédl letiště – bylo to Dübendorf ve Švýcarsku – a rozhodl se tam přistát. A ačkoliv byla přistávací plocha pro Me 262 příliš krátká, bezpečně přistál přibližně v 8:45 ráno.
Přílohy
617.jpg
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 937
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1033 • Stránka 69 z 69 • 1 ... 65, 66, 67, 68, 69

Zpět na Luftwaffe 1939-45

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY