V databázi ztrát jsou dva stroje 8H+AL a ani u jednoho W.Nr. (podle mě), není shoda s tím číslem co má pod kabinou ...
15.05.1944 3.(F) A.Gr. 33 F Mittelmeerraum Unbekannt Ju 188 F-1 W.Nr.280084 8H+AL 100% ztráta Ltn. Haspel, Erwin vm. Mittelmeer
12.05.1945 3.(F) A.Gr. 33 - Fl.Pl. Zeltweg Kapitulation Ju 188 D-2 W.Nr. 230122 8H+AL – – – – – Österreich
Po ztrátě W.Nr.280084 "putovalo" označení 8H+AL na další stroj - podle mě to byl Ju 188 F-1 8H+AL, které asi měl W.Nr.280061 (což by mohl být vyfocený stroj)
Podle seznamu ztrát měla 3.(F) A.Gr. 33 v té době (kdy vznikla uvedená serie fotek) ve výzbroji pouze typ Ju 188 F-1 (typ D-2 je zaznamenán ve ztrátách až úplně na konci roku 1944). Typoval bych tedy, že na fotce je stroj W.Nr. 280061 jelikož:
3.(F)A.Gr. 33 měla ve výzbroji prokazatelně tyto Ju-188F-1 (W.Nr.): 280086, 280072, 280070, 280084, 280087, 280070, 280079, 280049, 280041, 280045 -------------------------------------------------------- W.Nr.: 128051, 128071, 128081, 128091 to být nemohou - viz níže:
21.11.1944 2. Erg.FAGr. H Perleberg Unbekannt Ju 188 F-1 W.Nr.280071 F2+HH 98% poškození N.N. - WASt: 71. Deutschland
27.02.1944 3.(F) A.Gr. 22 F Leningrad (Raum) Unbekannt (10:00) Ju 188 F-1 W.Nr. 280081 4N+LL 100% ztráta Uffz. Käferle, Gustav vm. Ostfront (Lfl.1)
06.06.1944 4.(F) A.Gr. 14 F Kresy, 12 km NE Baranowitsche Notlandung infolge technischer Mängel (07:05) Ju 188 F-1 W.Nr.280091 5F+OM b Fw. Lahrssen, Edgar verw. Ostfront (Lfl.6)
Naposledy upravil Archivář dne 07 kvě 2025, 20:16, celkově upraveno 4
Degu ja nevím, zda ten letící Ju 188 je totožný s tou serií fotek toho Ju 188 na zemi. Mě zajímá W.Nr. toho Ju 188 na zemi.
Rozborem ztrát Ju 188 u 3.(F) A.Gr. 33 za duben až říjen 1944 jsem došel k tomu, že v té době jednotka používala typ F-1, blok W.Nr. 128 0xx Vyloučil jsem W.Nr. 128051, 128071, 128081, 128091, ta byla u jiných jednotek. Logicky mi vychází u foceného stroj W.Nr. 128061 (i když přiznávám, to vypadá - podle fotek - spíše na 128051, to přiznávám, ale to skončilo na východní frontě)
Pokud by jsi chtěl k těm fotkám něco blíže, tak musíš do Francie, jelikož jsou (podle vodoznaku) z archívu ECPA-D, který je na jižním pařížském předměstí Ivry-sur-Seine. ECPA-D uchovává rozsáhlou sbírku německých PK fotoalb ukořistěných Francouzi na konci druhé světové války. Tento archiv byl údajně převezen z Berlína do nějakého odlehlého úkrytu v jižním Německu, když se dostal do francouzských rukou. Sbírka obsahuje více než 410 000 fotografií, filmů a zvukových nahrávek pořízených německými válečnými PK "Bildberichter" nebo fotoreportéry. Jsou tam nepublikováné raritní věci.
Na fotkach je Ju 188D, takze o serii F, ktora bola vybavena hviezdicovymi motormi BMW 801 je zbytocne uvazovat. Pre porovnanie, pekne fotky na verziu F su na piatej strane tohto vlakna (6M+DM). Kedze na bocnom pohlade to vyzera, ze na vrchu zvislej chvostovej plochy je stvormestne cislo, tak by som to tipoval na W.Nr.150351. WNr.150951 sa mi zda na tu dobu vysoke, ale neda sa uplne vylucit. Ale, je tu este jeden maly problem, kedze ma bombovy zameriavac, mohla by byt aj z bloku WNr pre verziu A a dokoncili alebo prerobili ju na verziu D
Dobře Mato, uznávám, že je to D (omlouvám se, v typu Ju 188 nejsem vůbec znalý), vytáhnul jsem tedy všechny dohledatelné ztráty D-2, za rok 1944, je tam jediné W.Nr. řady 150 3xx. Nemohlo to být nakonec W.Nr. 150 051? Zajímavé je, že KG 6 měla jednu D-2 Jedno W.Nr. u KG 200 úplně vybočuji z řady ..
23.09.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150043 F6+EP 28.11.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150044 F6+DP 21.11.1944 3.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150047 F6+EL 05.11.1944 4.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150054 F6+AM 25.10.1944 3. KG 6 Ju 188 D-2 150221 3E+KL 14.06.1944 3. KG 6 Ju 188 D-2 150221 3E+KL 06.09.1944 2.(F) A.Gr. 100 Ju 188 D-2 150222 T5+LK 14.10.1944 4.(F) A.Gr. 14 Ju 188 D-2 150223 5F+AM 20.08.1944 4.(F) A.Gr. 11 Ju 188 D-2 150224 6M+DM 21.09.1944 4.(F) A.Gr. 121 Ju 188 D-2 150226 7A+OM 29.08.1944 4.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150227 F6+MM 01.09.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150234 F6+BP 13.09.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150235 F6+LP 21.09.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150239 F6+LP 08.09.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150242 F6+GP 05.11.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150244 F6+FP 13.10.1944 4.(F) A.Gr. 14 Ju 188 D-2 150247 5F+BM 22.11.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150258 F6+EP 24.07.1944 3.(Süd) Fl.Ü.G 1 Ju 188 D-2 150321 18.09.1944 3.(F) A.Gr. 121 Ju 188 D-2 150484 7A+BL 26.12.1944 2.(F) A.Gr. 100 Ju 188 D-2 150492 T5+LK 11.12.1944 3.(F) A.Gr. 121 Ju 188 D-2 150499 7A+CL 14.10.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150500 F6+AP 18.10.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150501 F6+GP 30.12.1944 4.(F) A.Gr. 14 Ju 188 D-2 150520 5F+DM 08.11.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150525 F6+HP 25.12.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150533 F6+GP 23.12.1944 4.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 150534 F6+FP 18.12.1944 3.(F) A.Gr. 33 Ju 188 D-2 150536 11.12.1944 Ju 188 D-2 150541 19.09.1944 Stab I. KG 200 Ju 188 D-2 160062 A3+RD 31.12.1944 4. KG 200 Ju 188 D-2 180461 A3+OD 13.10.1944 4.(F) A.Gr. 14 Ju 188 D-2 230135 5F+DM 25.10.1944 Ju 188 230141 10.11.1944 1.(F) A.Gr. 22 Ju 188 D-2 230416 4N+WH 30.12.1944 4.(F) A.Gr. 14 Ju 188 D-2 230422 5F+MM 28.12.1944 1.(F) A.Gr. 120 Ju 188 D-3 230433 A6+FH 26.12.1944 3.(F) A.Gr. 121 Ju 188 D-2 230763 7A+GL 14.05.1944 3. KG 66 Ju 188 260153 05.07.1944 4. KG 66 Ju 188 260159 Z6+EM 25.05.1944 12. KG 6 Ju 188 260207 25.10.1944 Ju 188 260235 11.12.1944 Ju 188 260348 SS+KK 18.08.1944 Junkers-Frontrep.Werke Ju 188 260380 25.10.1944 2. KG 66 Ju 188 260528 Z6+GK 29.10.1944 I. KG 200 Ju 188 D-2 260541 09.08.1944 4. Erg.FAGr. Ju 188 280004 T9+LH 01.11.1944 3.(F) A.Gr. 33 Ju 188 280086 8H+HL 23.03.1944 4. KG 200 Ju 188 D-2 280198 T9+KK 20.08.1944 1.(F) A.Gr. 33 Ju 188 280237 8H+DH 30.05.1944 1. Erg.FAGr. Ju 188 281524 F2+HH 05.04.1944 Fl.Ü.G 1 Ju 188 282130 08.08.1944 4.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 290172 F6+EM 21.07.1944 4.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 290183 F6+HM 08.09.1944 6.(F) A.Gr. 122 Ju 188 D-2 290184 F6+JM 17.09.1944 4.(F) A.Gr. 121 Ju 188 D-2 290265 7A+EM 01.09.1944 3.(F) A.Gr. 121 Ju 188 D-2 290272 7A+CL
Ako, da sa uvazovat aj o W.Nr.150051, tie cisla pod kabinou su trocha horsie citatelne. Mozno z originalu by to islo lepsie precitat (pripadne aj z chvostu), ale kvoli tomu do Francuzska nepojdem