Stránka 1 z 1
Otazník nad FW-190 u nás

Napsal:
30 říj 2011, 09:29
od Vladimír Kučera
Nevím,co si myslet.Je jasné,že otazník nad výskytem FW-190 se tu bude vznášet dál,ale objevil jsem v knize od Miroslava Irry- Československé vojenské letectvo 1945-1950 - na str. 500 snímek, dokumentující výcvik pozemních specialistů letectva ve VOŠLM,kde stojí zřejmě mechanici nastoupení před řadou minimálně tří FW-190 někde na letištní,travnaté ploše. Prosil bych ty,kteří tuto knihu mají,mrkněte na to a zkuste říct,jak to vidíte vy. Byly tu a nebo nebyly tu,byť ve formě školní pomůcky. Existují i jiné fotky???
Re: Otazník nad FW-190 u nás

Napsal:
02 lis 2011, 08:18
od Pavel Klouček
Jo byly a vedle nich stály desítky Bf-109G a K, ale vše jako nelétající učební pomůcky VOŠLM na libereckém letišti. Dokonce měli jednu Doru, ale tu jim zabavili Rusové (fotky mimo jiné v JaPo). I onen Maňákův přelet zakončený kraksnou je papírově podložen. Otazník se stále vznáší pouze nad tím, zda někdy nějaká Fw-190 nesla čs. znaky. Ty v Liberci určitě ne.
Re: Otazník nad FW-190 u nás

Napsal:
02 lis 2011, 09:58
od Vladimír Kučera
Díky za info. Takže chaoz v mé hlavě pokračuje

. Vím,že se znaky je tu problém,ale nedá mi to,se nezeptat. Jaký měly ti Fokoušové kabátek? Německý a zastříkané kříže? Nebo ty pomůcky oděly do nového kabátku bez označení. To by mohlo být slušné dio podle té fotky. Jen toho ještě víc vyzvědět. Takže zkouším dál vaši trpělivost......
Re: Otazník nad FW-190 u nás

Napsal:
03 lis 2011, 10:03
od Pavel Klouček
Ty mašiny ve VOŠLM zůstaly v německém kabátu. Byly to v podstatě vraky (některé úmyslně poškozené), které sloužily jen jako učební pomůcka hlavně motorářům. Pár fotek vyšlo tehdy v časopise Rozlet. Typické spirály na kuželech stodevítek ... A myslím že tam nevydržely dlouho, později měla VOŠLM pomůcky v betonovém hangáru na letišti - Čápa bez potahu, motor Jumo 004, motor DB na brzdě a další. Minimálně z plochy letiště byly odklizeny už někdy v roce 1945, protože se už normálně létalo. Měli svoje Arado 96, asi původně německé, ale to bylo jen stříbrné, mělo jen znaky. Dostali ho do stavu k pojíždění, ale asi nikdy oficiálně nepoletovalo. Jo taky měli v Liberci v hangáru uloženou Stuku, někdy asi rok po válce ji předali do Prahy.