Stránka 3 z 4

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 06 dub 2017, 14:39
od Archivář
Na www stránkách "Letecká badatelna" byl zveřejněn článek o nehodě prvního prototypu Me 262.1, zprovozněného po válce v Avii, včetně souhrnu informací, shrnujících známá fakta ze kterých původních letounů Luftwaffe byly postaveny stroje S-92/CS-92 - viz: http://www.leteckabadatelna.cz/havarie- ... etail/507/

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 30 říj 2017, 21:37
od bitner
Panove, omlouvam se za asi trivialni dotaz, ale rad bych si postavil S-92 1/48 ze stavebnice Hobby bosse. Ktery prebal se ke stavbe S-92 nejvhodnejsi? A-1a/U1? Dekuji

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2019, 18:56
od Johnie Hopper
Dobrý den všem,
rád bych se zeptal zda někdo zná přesnou funkci zobrazeného žlutého ovladače. Zjistil jsem že se jedná o držadlo ruční pumpy AP 20 určené k čerpání paliva. Dle monografie p. Soukupa v L+K se jedná o "Odmrazování čelního skla", dle soupisu zařízení Me 262 se jedná o "Hand Anlaßpumpe für Scheibenspülung" a součástí tohoto systému byla i nádržka.
V těchto dvou popiscích je značný rozdíl. Tušíte někdo skutečnou funkci systému, jakou kapalinu používal a kde byla nádržka umístěna?
Díky a omlouvám se za možné špatné zařazení
J.H.

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2019, 19:14
od Atlis
Nevidím žiaden rozdiel v opise. Oba znamenajú to isté.

Edit: prvý opis nesedí, ok.

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 06 dub 2020, 22:18
od clive
Ví se o barvě v-34? Byla stejnou barvou jako V-31 nebo tmavší jako po rekonstrukci? Diky

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 07 dub 2020, 20:10
od Archivář
Doporučuji k prostudování publikaci "JAKAB AERO č.2 - Avia S/CS-92 v Československém letectvu" od Miroslava Irra. Natěr všech Avia S/CS-92 (při kompletaci strojů v Avii), t.j. i V-34, byl proveden barvou Avion 2036.02, což odpovídá německé RLM 02 Grau[/b]. V této publikaci je pěkný bokorys na V - 31 (v barvách RLM 02) a foto V-34 ve Kbelech. Odstíny jsou na první pohled odlišné, to čím později natřeli V-34 (a i V-35) ve Kbelech neodpovídá původní RAL 02.

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 25 srp 2020, 12:10
od Johnie Hopper
Ještě bych se chtěl zeptat, jak je to s tou dvojitou pitot trubicí u PL01. Na jednom (možná na dvou) snímcích je na obou křídlech, na ostatních ale jen na levém.
Mám teorii, která by současně vysvětlila několik "záhad", ale nevím, zda mne tu za ni někdo neukamenuje :-).

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 26 srp 2020, 08:43
od Archivář
V roce 1947 proběhli u VLÚ (Vědecký letecký ústav) na stroji S-92.2 další zkoušky a měření. Při nich byla provedena řada zkoušek, které jsou popsány na straně 10 v publikaci JAKAB 2 AERO Avie S/CS-92. Mimo jiné se provádělo i měření jak přesné údaje ukazují letecké přístroje letounu. Druhá pitotní trubice pravděpodobně souvisí s těmito zkouškami, jelikož letoun, který prováděl testy, byl "vybaven" dalším měřícím přístrojem rychlosti (rychloměrem) a získané údaje (jak rychloměru z palubní desky, tak druhé rychloměru) se mezi sebou porovnávali.

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 26 srp 2020, 11:42
od VojtaH
Zajímavý detail jsou výtokové trysky. Všimli jste si, jak je ten kužel světlý? Opálený nebo NMF?

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 26 srp 2020, 12:41
od pufo
uz som to pisal viackrat v inych temach na 262ky, je to specialny nater proti vysokym teplotam co pouzivali nemci - farba nieco ako off white - na fotkach 262 to vidno stale a aj tak to vsetci striekaju na cierno...

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 26 srp 2020, 13:32
od Mischio
Byl to keramický žáruvzdorný nátěr.

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 26 srp 2020, 13:46
od Johnie Hopper
Archivář píše:V roce 1947 proběhli u VLÚ (Vědecký letecký ústav) na stroji S-92.2 další zkoušky a měření. Při nich byla provedena řada zkoušek, které jsou popsány na straně 10 v publikaci JAKAB 2 AERO Avie S/CS-92. Mimo jiné se provádělo i měření jak přesné údaje ukazují letecké přístroje letounu. Druhá pitotní trubice pravděpodobně souvisí s těmito zkouškami, jelikož letoun, který prováděl testy, byl "vybaven" dalším měřícím přístrojem rychlosti (rychloměrem) a získané údaje (jak rychloměru z palubní desky, tak druhé rychloměru) se mezi sebou porovnávali.


No a právě v této souvislosti mne napadla myšlenka původu PL-01 (možná nejsem první, ale zatím jsem všude narazil jen na "neznámý původ" PL-01). Jde o to, že přídavnou měřící a registrační aparaturou byl v roce 1948 vybaven stroj S-92.2 (V-33) - viz snímky třebíčského klubu a monografie p. Soukupa. Je tedy nasnadě, že pro druhý výškoměr a rychloměr osazený v kanónovém prostoru byla osazena i druhá pitot-statická trubice a že tedy PL-01 je právě původní stroj S-92.2. Mám navíc k dispozici Sdělení Letecké zkušební skupiny skupině Mechanika letu LVÚ (z 5.11.1948), kde je porovnáván letoun S-92.2 a S-92.4 a jehož přílohou byla i Kalkulace na přemontování přístrojů z letounu S-92.2 do S-92.10.
Tahle zpráva, vyjadřující se celkově kriticky ke stavu a letovým vlastnostem S-92.2 podporuje teorii o vyřazení V-33 někdy na konci roku 1949, jeho částečné "kanibalizaci" ve prospěch S-92.10 a předání zbytku stroje do leteckého kabinetu učiliště v Olomouci.
Myslíte, že by to tak mohlo být?

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 26 srp 2020, 14:23
od Martin Janoušek
Vaše úvaha je zcela správná (:) Je to totéž letadlo. Před předáním do Olomouce bylo ještě nastříkáno stříbrnou, aby bylo "hezké" a ne tak ošuntělé jako na fotkách.

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 26 srp 2020, 14:38
od Archivář
Ano, abych tak řekl "trefa do černého" =D>

Přesně tohle mě také napadlo, že letoun PL-01 bude totožný ze strojem S-92.2 (V-33). Důkazem je právě ta druhá pitotní trubice. Navíc stopa po osudu S-92.2 se v roce 1950 ztrácí, což podporuje jeho "vnitřní kanibalizaci" ve prospěch S-92.10 (a následná předání neletuschopného stroje do leteckého učiliště)

S-92.2 byl druhý postavený stroj v pořadí, na který - jednoduše řečeno - byli ještě původní díly a přístroje. S-92.10 byl poslední zkompletovaný letoun a na ten už se "vymetaly bedny", aby ho dali vůbec dohromady. Plánovaná 11. a 12. už nikdy zkompletovány nebyly.

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

PříspěvekNapsal: 27 srp 2020, 06:39
od Johnie Hopper
To jsem rád, že jste mi potvrdili mou domněnku. Mám trochu rozpracovanou V-33 (Revell 1/32) s měřící aparaturou "dálkový pozorovatel" a druhá pitotka na pravém křídle tak bude dalším specifikem tohoto kusu v období letových zkoušek.
Díky