Focke Wulf Stieglitz v Československu

Tak když už se tu objevuje téma na Kadetty, nepřipadá v úvahu vynechat jeho souputníka Stieglitze. Zmiňme nejprve prvního provozovatele tohoto typu na našem území, Slovenské vzdušné síly, které v prosinci 1943 objednaly 30 ks Stieglitzů po generální opravě od firmy Focke Wulf včetně 15 ks náhradních motorů, tedy obdobně jako u Kadettů. Stroje SVZ přebíralo od konce února do počátku května 1944 (blíže viz kniha Šumichrast-Klabník: Slovenské letectvo 1939-45, díl druhý, strany 68-69). Bližší info veskrze chybí, pár uskladněných kusů (cca pět) mělo zabavit Luftwaffe, jeden užívaný Kombinovanou letkou byl zapálen na letišti v Donovalech a stroj WNr. 637 byl použit piloty Palatickým a Geletkem k přeletu do Lvova dne 31. srpna 1944. V poválečné ČSR je zatím známo 5 ks provozovaných Stieglitzů, některé z nich pocházejí asi z válečné kořisti z Grunau, některé kusy měly zůstat po Němcích na našich letištích. Níže tedy bude následovat přehled jednotlivých kusů.