Stránka 6 z 6

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2021, 22:05
od Pavel Klouček
Je to přesně Osobní jedna, stejně jako cvičný, stíhací, kurýrní atd., ale brzy tyto kódy změnili a zavedli D jako dopravní.

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 02 kvě 2021, 08:27
od jenda58
Záhadou teda je, proč je to jen na jedné mašině.

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 02 kvě 2021, 16:15
od Pavel Klouček
To netuším, ale tohle označení se používalo cca půl roku pro první kusy Síblů i na Ruzyni při zapisování provozu. Někdy psali O-1, někdy O1, pak už do toho začali motat C-3, zřejmě když začaly i dodávky pro armádu. Ten kus s označením je v.č. 101.

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 03 kvě 2021, 18:07
od Martin Janoušek
Lukáš Syrový píše:Dobrý den,
podařilo se mi získat soubor cca 60ti fotografií z předávání prvních poválečných síblů v Letňanech ve velmi slušné kvalitě, které odhalují některé detaily zbarvení obou strojů.

Krásné fotky, děkuji. ;-I Určitě je využiju, tohodle síbla mám v plánu.

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2021, 21:18
od zbyna
Označení O1 by se mělo vyskytovat už v přehledu ze září 1945. Je otázka, jestli tam ta pomlčka chybí schválně nebo je to jen překlep.
Oznaceni CS letadel 1945.jpg

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 28 črc 2021, 00:19
od Spektor

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 28 črc 2021, 20:07
od Pavel Klouček
Jednoznačně OK-ZDK. Imatrikulace na křídle je dobře čitelná. Díky za doplnění.

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 09 kvě 2022, 12:09
od Pavel Klouček
Díky Petrovi Kácalovi, který mi poslal odkaz na stránky Policejního muzea, konkrétně na naskenovaný pilotní deník pilota Václava Valty, známe další imatrikulaci policejního Síbla, a to konkrétně OK-BYT. Valta se s ním vezl jako cestující zpět do Prahy v prosinci 1951 po přeletu C-104 do Vysokého Mýta. S dalším Síblem OK-BZQ provedl hlídkový let posledního září 1950. Tento deník přináší i další nové informace, například v roce 1951-52 provozované policejní Čápy s imatrikulacemi OK-BYG, BYH a BYJ a M1 Sokol OK-BYD paralelně k mašinám s číslenými kódy (Sokol B-1222, Čápy B-0012, 0210, 0397, 0451, 0492). Ani jedna z těchto písmenných imatrikulací se neobjevila v civilním rejstříku.

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 06 srp 2022, 10:56
od jenda58
JAKAB anoncuje dotisk "Síbla", tentokrát jako třídílné vydání v edici AERO (paperback). První díl měl vyjít v červenci, leč zatím ticho po pěšině. I stránka Jakabu je zamrzlá.
EDIT 15.8.: Tak stránky Jakabu ožily, leč dalším číslem (91) není C-3, nýbrž 5. díl Airacobry.

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 19 pro 2022, 18:03
od Martin76
Druhá snímka OK-ADW pri otvoreni leteckej dopravy na trati Bratislava - Žilina, letisko Vajnory rok 1946

Re: Aero C-3/103 v Československu

PříspěvekNapsal: 20 pro 2022, 15:24
od Pavel Klouček
Martine díky za fotku a ještě opožděná reakce na Jendu - Jakab třídílný není nic jiného, než kniha Síbl rozdělená na třetiny. Pokud někdo má knihu, tohle nepotřebuje, protože tam není ani čárka navíc.