Martine naprostá paráda! Foto vnitřku ukazuje, že i v Cčko seděli cestující v první řadě zády ke směru letu. Zajímavý je ten znak bez lemu, který se tedy úplně nepovedl. Tomu by odpovídala následující fotka, kde je vidět zastříkání trochu jiným odstínem a následná aplikace předpisového znaku včetně lemu. S tím zřejmě přibylo i to okřídlené O-1 pod kabinou. Další kusy pak mají průměr trupového znaku výrazně menší (viz fota v prvním příspěvku na C-103C).
Přílohy
Naposledy upravil Pavel Klouček dne 07 čer 2020, 19:47, celkově upraveno 1
Ještě k C-103 OK-AD_ na pozadí snímku D-52 D-7. ADN asi můžeme vyloučit. Snímek je stažen z téma D-52 a tam je publikován pod názvem souboru "ju-52 D-7 september 1946 .jpg" . Pokud byl ADN zapsán až v roce 1947, tak by neměl vyfocen už v září 1946. Úplně bych nevylučoval ani ADO (Q). Písmeno "O" bylo víc hranaté než oblé (rohy byly jen lehce zakulacené). Při dostupném rozlišení obrázku nelze na 100% rozpoznat jestli přední část posledního písmene má nahoře i dole pravé úhly, či nikoli. Jasno do věci by mohl vnést majitel originální fotografie nebo jejího kvalitnějšího skenu. Spodní plocha levé půlky křídla C-103 je totiž celkem dobře vidět.
No myslím kvakere, že jsme si na dost příkladech ukázali, že termín zápisu do rejstříku nevypovídá nic o tom, kdy ta mašina reálně létala, takže ani Nko nelze vyloučit.
CO se dveří na C-103C, je to opravdu poměrně světlá barva. Přihazuju foto další mašiny, podle určení data a cíle letu víme, že se jedná o kus v.č. 104.
Jo jo,ty fotky C-103 ledacos vysvětlují - další "lem"kolem znaku. Na té poslední fotce je pěkně vidět bílý lem kolem modrých pruhů. Mně pořád nějak leží v hlavě ta barva. Junkersy měly také modré pruhy s bílým lemem. A celkem se tak nějak všichni shodují na světle šedé. U siebla je modrý bíle lemovaný pruh a barva - krémová? Neříkám, že ne, ale proč právě ona? Nemůže tam být nějaká analogie s Junkersy? A pokud ne, tak ta béžová musí být nějaká RLM barva. A jaká?
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Martine Junkersy repasovali v ex opravnách Lufthansy, Síbly dělali v Aeru. Pokud povel zněl světlý základ plus modré doplňky, tak každý mohl vzít co bylo po ruce. Dokud se neobjeví barevná fotka, můžeme jen věštit z křišťálové koule.
Slavnostní zahájení pravidelného leteckého spojení Českých Budějovic s Prahou a Libercem z letiště Planá 1. července 1947 letadlem Československých aerolinií OK – ZDG.
Dne 1. 7. 1947 byl zahájen provoz na pravidelné lince Československých aerolinií České Budějovice – Praha – Liberec. Dvakrát denně bylo tam i zpět přepravováno 9 cestujících. Trofejní letouny Siebel Si 204 D (vyráběné za protektorátu v Aeru) létaly jen do května 1948. Tehdy byl provoz zastaven z důvodů úniku skupiny vojenských letců dopravním letounem Československých aerolinií do Velké Británie.
Projížděl jsem ještě svoje archivy a našel fotku na OK-ADX v časopise Civilní letectví 1946 a dále pár dopravních kusů na leteckých snímcích z roku 1947 s čitelnými imatrikulacemi.
Přílohy
Stará Aerovka v Letňanech 1947 a OK-ZDJ, ADU a snad ADR
Letňany 1947 a stroje ADN a ADP
Letecké opravny Kbely v roce 1947 - rozluštitelné jsou OK-ZDI a ZDF