Stránka 3 z 10

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 17 čer 2018, 09:41
od Pavel Klouček
Ahoj Michale, díky za postřehy. U verze OK-TDI - proti g4e zase hovoří pětiúhelníkové okno za dveřmi vlevo, které bylo zavedeno (snad) až od verze g5e. Asi to bude něco mezi a znaky co uvádíš, asi vážně spíš míří ke g4e. Dveře do kokpitu vpravo má i stroj D-2 verze g8e. Aerodynamické kryty podvozku jsou výborný postřeh! Toucany je asi opravu původně měly všechny, ale OK-BBB už má komplet podvozek klasického Ju 52, tj. bez krytů a s původními koly. Co je ale s tímto spojenou záhadou - u ostatních kusů se tyhle kryty na fotkách nevyskytují s dvěma výjimkami. Kryty podvozku nese kus vyfocený za pohlaváry v areálu VLÚ a na jedné jediné fotce i stroj D-7 (alespoň mi vychází, že jiné označení to být nemůže)

A všichni samozřejmě vědí, že pro stavbu Toucana jedině Heller :)

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 17 čer 2018, 10:42
od Michal Dub
Je to D-7 prý na LD v Brně. Originál fotky, kterou jsem viděl, odhaluje černý nátěr přídě se středním motorem i černé pásy od krajních motoru tak, jak to má například D-2. Jinak tmavou příď má podle mě i D-9, viz záběr z dokumentu. A teď mi řekni, jak vypadaly tyhle mašiny z pravé strany, mají dveře do kokpitu a servisní panel/dveře nebo okno?

Ju-52_D-9.jpg

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 17 čer 2018, 11:40
od Pavel Klouček
Michale nevím které mašiny myslíš, ale pokud D-7 a D-9, tak záběry z pravé strany zatím prostě nemám. To že nemají nákladová vrata se dá poznat podle snímků z levé strany, kdy je skrz okna vidět i okna na druhé straně.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 18 čer 2018, 09:41
od Martin Janoušek
Chtěl jsem požádat, nesepsal by jsi pro mně (nás), který se v Junkerech vůbec nevyzná, jak se jednotlivé verze vlastně liší a když tak jaké verze jednotlivé modely představují. Takovou modelářskou kuchařku. Určitě to máš zrovna v hlavě, když se tomu věnoval. (:) Díky.
Původně jsme si říkal, že je škoda, že jsi to nevydal jako článek, ale pak jsem si říkal, že takto je to lepší, protože do tištěných článků se často nedostanou technicky špatné fotky, které ale mají často velkou vypovídající schopnost.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 18 čer 2018, 12:54
od Pavel Klouček
Martine nesepsal, protože se v modelech Ju 52 vůbec neorientuju. Já mám doma Heller, ten odpovídá francouzskému AAC.1 Toucan a tak vím, že z něj OK-BBB postavím. To co je jako typické znaky na jednotlivých kusech rozpoznatelné (vrata, okna, střeliště) jsem v textu u jednotlivých kusů popsal. Italerka bude asi takové od každého něco - nejvíc se asi blíží g4e, tj. má malá vrata, ale chybí dveře za nimi, má kulaté okno za dveřmi (tj. g4e a starší), nejsou pravé dveře do kabiny.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 18 čer 2018, 12:58
od Pavel Klouček
Jinak co se týká odlišností verzí skutečných Ju 52, tak i na to tu budou větší odborníci, já vycházel zejména z tohoto.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 06:29
od Martin Janoušek
I tak díky (:)

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 20 čer 2018, 15:15
od Lochy
Záslužná práce ;-I Někde v hlavě nosím, že čtvrtka je jeden z nejlepších modelů Revellu vůbec, třeba se někdy hecnu :)

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 20 čer 2018, 15:22
od Martin Janoušek
Včera jsem si taky vytáhl čtvrtku. To je naprosto parádní stavebnice, ten povrch! Jen jsem pořád nevymyslel, která z našich 52 z ní půjde postavit (:)

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 20 čer 2018, 19:24
od Pavel Klouček
No Revell v armádní verzi je g4e, takže mi vychází, že by z toho měl jít téměř jistě OK-TDI a nejspíš i OK-PDC, jen je potřeba vyříznout za dveřmi vlevo pětiúhelníkové okno. Z civilní verze by měla jít téměř jistě D-5.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 11 črc 2018, 09:23
od zbyna
Také chci poděkovat za perfektní přehled našich Ju-52 :)

Ještě jedna fotka D-1 z prosince 1945.
Ju-52 D-1 Clementis 1945-12-7 orez.jpeg

Pár dalších obrázků D-2 z převozu Tisa.
D-2 tiso 5.jpg

D-2 tiso 4.jpg

D-2 tiso 3.jpg

D-2 tiso 2.jpg

D-2 tiso 1.jpg

Tohle by snad mohl být Toucan od Bati??
http://www.aeroplany.cz/fullsize-376-q-junkers-ju-52
Toucan Ju-52 malek.jpg

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 11 črc 2018, 10:51
od Pavel Klouček
Dík za doplnění Zbyňo. Na té poslední fotce je určitě Toucan, ale může to být jak jeden z Baťových, tak OK-ZDO (případně ZDN, ale to je krajně nepravděpodobné). Ono je není podle čeho pořádně rozlišit, dokud je Baťa nepopsal. Ale podle šířky Očka v trupové imatrikulaci to opravdu vypadá nejspíš na OK-ZBB.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 13 črc 2018, 12:56
od Pavel Klouček
Tak jsem si zakoupil poslední číslo Plastic Planet, zejména kvůli článku o Junkersu F-13 u nás. Jméno Petra Uszáka pro mě znamenalo záruku kvality a článek opravdu nezklamal. Je k němu ale připojen i čtyřpohledový nákres zbarvení "Ju-52" OK-ZBB od populárního libereckého kreslíře Gusty Hýbnera alias HuGa známého třeba z krabiček firmy AZ/KP. No co k tomu říct, naprosto promarněná stránka. Když odhlédnu od toho, že nejde o Ju-52, ale AAC.1 Toucan, tak je zbarvení nakresleno na podklad nějaké dosti staré verze, protože nesedí okno za dveřmi na levém boku, na pravém boku chybí dveře za kabinou, navíc je kruhová anténa, podvozek původní z Ju 52, tj. bez aerodynamických krytů a se špatnými koly, výfuky křídelních motorových gondol v provedení verze gme... I zbarvení má chybnou velikost písmen na křídle, font na trupu, písmena N.P. v nápise Baťa mají být velká tiskací, nápis byl téměř jistě z obou stran.... Další chyby se mi ani hledat nechce.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 13 črc 2018, 13:20
od David Hényk
Zajímavé téma, až budu řešit tu svoji španělskou tak si budu muset udělat menší výzkum z čeho a jakou přesně verzi postavím.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 13 črc 2018, 15:35
od Michal Dub
Pavle, Petr se jmenuje Uzsák a ne Uszák, a k těm malůvkám v PP je třeba říci, že ani čs. Junkers F.13 se nepovedl.