Stránka 9 z 10

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 11 zář 2019, 10:32
od StandaK
Náhodou jsem narazil na toto foto naší Ju-52, které v tématu ještě neproběhlo. Podle skvrny na přídi by to teoreticky mohl být stroj s označením D-7...

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 14 kvě 2020, 20:01
od kvaker
Z dobového tisku (Letectví 4/1946; duben). Jeden z Baťovských Toucanů (ZBC?)
Toucan_Bata_L194604_125_9.jpg

Toucan_Bata_L194604_125_8.jpg


Toucan_Bata_L194604_125_3.jpg

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 14 kvě 2020, 20:19
od kvaker
D-52 (D-8?) Letňany 4.8.1947 na pozadí snímku VLP-1. Z dobového tisku. Letectví 7/1947, říjen.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 14 kvě 2020, 20:37
od kvaker
Pavel Klouček píše:Výrobní číslo: neznámé

Označení: D-11

Ostatní: Při civilním leteckém dnu na Ruzyni 20.7.47 posloužil tento stroj pro výsadek mladých francouzských parašutistů, což bylo jedno z prvních předvedení civilních seskoků u nás. Pro seskoky parašutistů měl ve dveřích na levém boku vsazen čalouněný lem, dveře vysazeny.


2., 4. a 5. snímek v Pavlově příspěvku jsou právě z 20.7.47, zachycen je nástup mladých francouzských parašutistů.
D52_D11_para_19470720_L194706_175.jpg
Letectví 6/1947 (září)


D-52 D-9 nastupijící parašutisté v Pavlově příspěvku jsou z vojenského leteckého konaného dne 21.7.1947.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020, 08:52
od Pavel Klouček
Doplním kvakerovy snímky na nakládání baťovského Toucana o reklamu firmy Kotva, ze které je patrné, že se jedná o kus OK-ZBB. Na snímku je tentýž nákladní automobil jako na kvakerových. Z časopisu Civilní letectví 1946.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020, 15:29
od kvaker
No, jo je to ZBB. ;-) Tak aspoň víme, že možná dodatečně prodělal úpravu výfuků, možná výměnu motoru. (Nebo je to hodně nepovedená reprodukce originální fotografie.)

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 19 kvě 2020, 07:23
od Pavel Klouček
Myslím že ty fotky jsou dost retušované. Pokud změnou motorů/výfuků myslíš, že to vypadá na vývod skrz kryt u bočních motorů, tak to bych vyloučil. Myslím, že tahle mašina je docela dobře zdokumentovaná v průběhu celé služby a krom výměny kol se na ní žádné velké změny neudály.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 07 črc 2020, 15:37
od Martin76
Že by séria snímok zachytáva Ju-52 OK-ZDO v Piešťanoch? Aj keď pohľadnica sa snaží junkers spojiť so zahájením letov v rokoch 1937/38 tak toto budú povojnové fotografie. Kód OK-ZDO na trupe lietadla je oveľa menší ako ten, ktorý poznáme z iných fotiek.
Tu je link na článok: https://www.trnava-vuc.sk/aktuality/-80 ... any-praha/

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 07 črc 2020, 17:47
od Pavel Klouček
Pěkné obrázky. Všimni si také komplet německého podvozku, tj. vzpěry bez aerodynamických krytů a německá kola. Jedná se tedy o pozdnější období služby.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 07 črc 2020, 18:56
od Martin76
Áno ten podvozok som si všimol. Konce vrtuľových listov, možno červené?

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 08 črc 2020, 05:38
od Pavel Klouček
Možná (pravděpodobněji) červené, možná to může být i žlutá. Těžko říct.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 08 črc 2020, 19:23
od kvaker
Zajímavý je i rozdíl mezi povrchem křídla (NMF?) a trupu (nátěr?).

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 24 říj 2020, 23:13
od Lochy
Tak už si poněkolikáté pročítám tohle téma, a protože mám po pár "cizích" zase nutkavou potřebu na něco plácnou české znaky, znovu se vracím k myšlence postavit si naši poválečnou Ju 52. Prošel jsem si jednotlivé letouny a nejvíc by se mi asi líbila D-1, tak mi pls jen někdo potvrďte, že by šla postavit z "civilního" přebalu čtvrtky od Revella (viz foto, a který teď nikde není k dostání), A pokud by se jí někdo chtěl zbavit, dejte vědět :)

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 30 říj 2020, 22:57
od Pavel Klouček
No co jsem koukal na fotky výlisků, tak trup by měl sedět, dokonce i staré výfuky středního motoru. je potřeba doplnit kruhovou anténu, vynechat bačkory a nahradit krytovaný podvozek klasickým trubkovým a mohl by to jít. Jo a chybí jedna řada sedadel pro cestující, mělo by být třikrát po šesti.

Re: Ju-52/D-7/D-52 v Československu

PříspěvekNapsal: 01 lis 2020, 19:14
od Lochy
Díky za info; ona je teď stejně asi nesehnatelná, tak to ještě chvilku počká. Kdybych ji dělal, asi bych ten boční pruh udělal červený, víc mi to sedí odstínem k červené na čs. znacích. Taky koukám na ten rozdíl v barvách trupu jako kvaker, mohla být fakt křídla a spodek tropu v nmf? Nebo (pardon neznalost) v původní německé barvě (nevím jestli byly nmf nebo ne)?