Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo od roku 1945
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Odeslat odpověď
Příspěvků: 87 • Stránka 3 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Archivář » 06 dub 2017, 14:39

Na www stránkách "Letecká badatelna" byl zveřejněn článek o nehodě prvního prototypu Me 262.1, zprovozněného po válce v Avii, včetně souhrnu informací, shrnujících známá fakta ze kterých původních letounů Luftwaffe byly postaveny stroje S-92/CS-92 - viz: http://www.leteckabadatelna.cz/havarie- ... etail/507/
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 934
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod bitner » 30 říj 2017, 21:37

Panove, omlouvam se za asi trivialni dotaz, ale rad bych si postavil S-92 1/48 ze stavebnice Hobby bosse. Ktery prebal se ke stavbe S-92 nejvhodnejsi? A-1a/U1? Dekuji
bitner
 
Příspěvky: 462
Registrován: 30 zář 2007, 02:35
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Johnie Hopper » 29 kvě 2019, 18:56

Dobrý den všem,
rád bych se zeptal zda někdo zná přesnou funkci zobrazeného žlutého ovladače. Zjistil jsem že se jedná o držadlo ruční pumpy AP 20 určené k čerpání paliva. Dle monografie p. Soukupa v L+K se jedná o "Odmrazování čelního skla", dle soupisu zařízení Me 262 se jedná o "Hand Anlaßpumpe für Scheibenspülung" a součástí tohoto systému byla i nádržka.
V těchto dvou popiscích je značný rozdíl. Tušíte někdo skutečnou funkci systému, jakou kapalinu používal a kde byla nádržka umístěna?
Díky a omlouvám se za možné špatné zařazení
J.H.
Přílohy
Yellow button.JPG
Johnie Hopper
 
Příspěvky: 14
Registrován: 14 led 2019, 12:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Atlis » 29 kvě 2019, 19:14

Nevidím žiaden rozdiel v opise. Oba znamenajú to isté.

Edit: prvý opis nesedí, ok.
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7823
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod clive » 06 dub 2020, 22:18

Ví se o barvě v-34? Byla stejnou barvou jako V-31 nebo tmavší jako po rekonstrukci? Diky
Ať stavim co stavim stejne to zmrvim...

Na stole : Zachrana Do335A-12 1/48 Monogram
1x Ju88G-1 vaku 1/48 1x He 162 Prototyp 1/72 AZmodel, 1x He 162 Nightfigher double seat 1/72 AZmodel,
1x Bf109G 1/47 Eduard,
1x Boulton Paul Defiant Polska vaku 1/72
1x Dornier Do I Wall vaku 1/72
Uživatelský avatar
clive
 
Příspěvky: 1647
Registrován: 07 pro 2004, 07:15
Bydliště: Strančice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Archivář » 07 dub 2020, 20:10

Doporučuji k prostudování publikaci "JAKAB AERO č.2 - Avia S/CS-92 v Československém letectvu" od Miroslava Irra. Natěr všech Avia S/CS-92 (při kompletaci strojů v Avii), t.j. i V-34, byl proveden barvou Avion 2036.02, což odpovídá německé RLM 02 Grau[/b]. V této publikaci je pěkný bokorys na V - 31 (v barvách RLM 02) a foto V-34 ve Kbelech. Odstíny jsou na první pohled odlišné, to čím později natřeli V-34 (a i V-35) ve Kbelech neodpovídá původní RAL 02.
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 934
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Johnie Hopper » 25 srp 2020, 12:10

Ještě bych se chtěl zeptat, jak je to s tou dvojitou pitot trubicí u PL01. Na jednom (možná na dvou) snímcích je na obou křídlech, na ostatních ale jen na levém.
Mám teorii, která by současně vysvětlila několik "záhad", ale nevím, zda mne tu za ni někdo neukamenuje :-).
Johnie Hopper
 
Příspěvky: 14
Registrován: 14 led 2019, 12:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Archivář » 26 srp 2020, 08:43

V roce 1947 proběhli u VLÚ (Vědecký letecký ústav) na stroji S-92.2 další zkoušky a měření. Při nich byla provedena řada zkoušek, které jsou popsány na straně 10 v publikaci JAKAB 2 AERO Avie S/CS-92. Mimo jiné se provádělo i měření jak přesné údaje ukazují letecké přístroje letounu. Druhá pitotní trubice pravděpodobně souvisí s těmito zkouškami, jelikož letoun, který prováděl testy, byl "vybaven" dalším měřícím přístrojem rychlosti (rychloměrem) a získané údaje (jak rychloměru z palubní desky, tak druhé rychloměru) se mezi sebou porovnávali.
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 934
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod VojtaH » 26 srp 2020, 11:42

Zajímavý detail jsou výtokové trysky. Všimli jste si, jak je ten kužel světlý? Opálený nebo NMF?
Hotovo: Bf 109G-6, Focke-Wulf Ta 183 Entwurf III, Ki-61-II Hien
Stavím: Micubiši Ki-83, Nakajima Ki-44

Futó fukutsu.
Uživatelský avatar
VojtaH
 
Příspěvky: 10579
Registrován: 10 zář 2007, 13:43
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod pufo » 26 srp 2020, 12:41

uz som to pisal viackrat v inych temach na 262ky, je to specialny nater proti vysokym teplotam co pouzivali nemci - farba nieco ako off white - na fotkach 262 to vidno stale a aj tak to vsetci striekaju na cierno...
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Mischio » 26 srp 2020, 13:32

Byl to keramický žáruvzdorný nátěr.
https://zlejruda2.blogspot.com/
Mischio
 
Příspěvky: 2402
Registrován: 16 pro 2005, 12:06
Bydliště: Mladá Boleslav
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Johnie Hopper » 26 srp 2020, 13:46

Archivář píše:V roce 1947 proběhli u VLÚ (Vědecký letecký ústav) na stroji S-92.2 další zkoušky a měření. Při nich byla provedena řada zkoušek, které jsou popsány na straně 10 v publikaci JAKAB 2 AERO Avie S/CS-92. Mimo jiné se provádělo i měření jak přesné údaje ukazují letecké přístroje letounu. Druhá pitotní trubice pravděpodobně souvisí s těmito zkouškami, jelikož letoun, který prováděl testy, byl "vybaven" dalším měřícím přístrojem rychlosti (rychloměrem) a získané údaje (jak rychloměru z palubní desky, tak druhé rychloměru) se mezi sebou porovnávali.


No a právě v této souvislosti mne napadla myšlenka původu PL-01 (možná nejsem první, ale zatím jsem všude narazil jen na "neznámý původ" PL-01). Jde o to, že přídavnou měřící a registrační aparaturou byl v roce 1948 vybaven stroj S-92.2 (V-33) - viz snímky třebíčského klubu a monografie p. Soukupa. Je tedy nasnadě, že pro druhý výškoměr a rychloměr osazený v kanónovém prostoru byla osazena i druhá pitot-statická trubice a že tedy PL-01 je právě původní stroj S-92.2. Mám navíc k dispozici Sdělení Letecké zkušební skupiny skupině Mechanika letu LVÚ (z 5.11.1948), kde je porovnáván letoun S-92.2 a S-92.4 a jehož přílohou byla i Kalkulace na přemontování přístrojů z letounu S-92.2 do S-92.10.
Tahle zpráva, vyjadřující se celkově kriticky ke stavu a letovým vlastnostem S-92.2 podporuje teorii o vyřazení V-33 někdy na konci roku 1949, jeho částečné "kanibalizaci" ve prospěch S-92.10 a předání zbytku stroje do leteckého kabinetu učiliště v Olomouci.
Myslíte, že by to tak mohlo být?
Johnie Hopper
 
Příspěvky: 14
Registrován: 14 led 2019, 12:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Martin Janoušek » 26 srp 2020, 14:23

Vaše úvaha je zcela správná (:) Je to totéž letadlo. Před předáním do Olomouce bylo ještě nastříkáno stříbrnou, aby bylo "hezké" a ne tak ošuntělé jako na fotkách.
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5514
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Archivář » 26 srp 2020, 14:38

Ano, abych tak řekl "trefa do černého" =D>

Přesně tohle mě také napadlo, že letoun PL-01 bude totožný ze strojem S-92.2 (V-33). Důkazem je právě ta druhá pitotní trubice. Navíc stopa po osudu S-92.2 se v roce 1950 ztrácí, což podporuje jeho "vnitřní kanibalizaci" ve prospěch S-92.10 (a následná předání neletuschopného stroje do leteckého učiliště)

S-92.2 byl druhý postavený stroj v pořadí, na který - jednoduše řečeno - byli ještě původní díly a přístroje. S-92.10 byl poslední zkompletovaný letoun a na ten už se "vymetaly bedny", aby ho dali vůbec dohromady. Plánovaná 11. a 12. už nikdy zkompletovány nebyly.
Uživatelský avatar
Archivář
 
Příspěvky: 934
Registrován: 19 čer 2010, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Záhady okolo letounů S-92/CS-92

Příspěvekod Johnie Hopper » 27 srp 2020, 06:39

To jsem rád, že jste mi potvrdili mou domněnku. Mám trochu rozpracovanou V-33 (Revell 1/32) s měřící aparaturou "dálkový pozorovatel" a druhá pitotka na pravém křídle tak bude dalším specifikem tohoto kusu v období letových zkoušek.
Díky
Johnie Hopper
 
Příspěvky: 14
Registrován: 14 led 2019, 12:33
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 87 • Stránka 3 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6

Zpět na Československé letectvo od roku 1945

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY