MiG-23ML ev.č. 4644 pristál na letisku v Č. Budějoviciach so štvrtou dodanou skupinou (4641, 4644 a 4645) v decembri 1982.
V júli 1991 bola na oba boky pilotnej kabíny aplikovaná veľká samolepka znaku 1. SLP
Pri predlžovacej revízii , ukončenej v septembri 1994, dostal tigrí kabát vytvorený z dvoch odtieňov šedej farby a stal sa „vlajkovou loďou“ tigrej letky.
Počas služby u 41. stíhacej letky v Čáslavi boli za prisávacími „protipumpážnymi“ dvierkami oboch nasávacích kanálov umiestnené znaky 4. stíhacej základne.
V záverečnom období služby bola prevedená oprava tigrieho náteru v oblasti vstupov oboch nasávacích kanálov. Oprava bola prevedená dvomi odtieňmi šedej ktoré sa od pôvodných odtieňov mierne odlišovali. Tmavším odtieňom šedej bol tiež prestreknutý celý kryt radiolokátora.
Po vyradení typu MiG-23ML z výzbroje AČR odlieta v decembri 1998 z Čáslavi do Českých Budějovíc. Tu lietal pre potreby 31. LOZ a posledný let vykonal v decembri 2000.
V súčasnosti je „strážcom brány“ na letisku Planá-České Budějovice / ČR.