Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Japonské letectvo - WWII
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

TAINAN KOKUTAI

Odeslat odpověď
Příspěvků: 61 • Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod zmeT3KK » 15 led 2012, 19:34

koristny V-172
Přílohy
v-172 capt-1.jpg
v-172 capt-2.jpg
https://www.facebook.com/JapaneseWW2Aviation
Uživatelský avatar
zmeT3KK
 
Příspěvky: 1024
Registrován: 09 úno 2007, 13:48
Bydliště: Zvolen
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod zmeT3KK » 15 led 2012, 19:34

+
Přílohy
babs-kudo-pose.jpg
https://www.facebook.com/JapaneseWW2Aviation
Uživatelský avatar
zmeT3KK
 
Příspěvky: 1024
Registrován: 09 úno 2007, 13:48
Bydliště: Zvolen
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod Jozeff66 » 15 led 2012, 21:27

Sakai a Nishizava
Přílohy
Sakai a Nishizawa v Rabaule.jpg
Sakai a Nishizava v Rabaule
Sakai a.jpg
Sakai
Sakai b.jpg
Sakai
Sakai c.jpg
Sakai
Fw-190D-11: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83173
Ta-152E: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83080
Ta-152C: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=90127
Fw-190D-9: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=98252
Fw190D-15 viewtopic.php?f=6&t=119977
Uživatelský avatar
Jozeff66
 
Příspěvky: 9478
Registrován: 30 dub 2011, 15:30
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod zmeT3KK » 15 led 2012, 22:58

+
Přílohy
5-j1n1-5.jpg
https://www.facebook.com/JapaneseWW2Aviation
Uživatelský avatar
zmeT3KK
 
Příspěvky: 1024
Registrován: 09 úno 2007, 13:48
Bydliště: Zvolen
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod zmeT3KK » 15 led 2012, 23:10

zaujimavy fragment zera z tainan kokutai... aky je vas nazor na tu smerovku?
Přílohy
v-177-1.JPG
v-177-2.JPG
v-177-2.JPG (28.03 KiB) Zobrazeno 9704 krát
V-177-1.jpg
v-177-2.jpg
Naposledy upravil zmeT3KK dne 25 led 2012, 21:26, celkově upraveno 1
https://www.facebook.com/JapaneseWW2Aviation
Uživatelský avatar
zmeT3KK
 
Příspěvky: 1024
Registrován: 09 úno 2007, 13:48
Bydliště: Zvolen
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod zmeT3KK » 15 led 2012, 23:12

+
Přílohy
A6M3_Zero_Rabaul_1942-KKF_1977_0-2.jpg
A6M3_Zero_Rabaul_1942-KKF_1977_0-1.jpg
https://www.facebook.com/JapaneseWW2Aviation
Uživatelský avatar
zmeT3KK
 
Příspěvky: 1024
Registrován: 09 úno 2007, 13:48
Bydliště: Zvolen
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod zmeT3KK » 15 led 2012, 23:12

+
Přílohy
a6m2_sakai_lae.jpg
https://www.facebook.com/JapaneseWW2Aviation
Uživatelský avatar
zmeT3KK
 
Příspěvky: 1024
Registrován: 09 úno 2007, 13:48
Bydliště: Zvolen
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod robert.vančata » 16 led 2012, 12:35

Snad se hodí trochu modelářského pohledu, ale brát s rezervou.
Přílohy
Has. 1.48.JPG
BER48059.jpg
BER32015.jpg
Uživatelský avatar
robert.vančata
 
Příspěvky: 590
Registrován: 29 čer 2010, 16:37
Bydliště: Olomouc
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod zmeT3KK » 16 led 2012, 13:50

dekaly v skutku velmi atraktivne ale v popiske k poslednej masine je uvadzane, ze je to masina z doplnenia zasob a nie z Akagi... kde je teraz pravda :)
a zaujima ma V-147 nieje na to niekde fotecka?:) a aj V-178 je zaujimava...celkovo vyrobca dekalov udal pomerne vela info (shotai a rovno aj mena pilotov) mohli tam dopisat aj zdroje informacii :)
https://www.facebook.com/JapaneseWW2Aviation
Uživatelský avatar
zmeT3KK
 
Příspěvky: 1024
Registrován: 09 úno 2007, 13:48
Bydliště: Zvolen
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod robert.vančata » 16 led 2012, 22:24

Ofotil jsem návod ze starší limitky HSG právě jako opoziční názor k tomu, co jsem psal výše o V-105.
Fotografie V-105, V-117, V-136 existují, zbytek jsem nikde neviděl a mohou to být rekonstrukce podle blednoucích
vzpomínek pamětníků, nebo čistě hypotetická podoba (to je myslím případ V-147)
Uživatelský avatar
robert.vančata
 
Příspěvky: 590
Registrován: 29 čer 2010, 16:37
Bydliště: Olomouc
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod zmeT3KK » 17 led 2012, 08:19

clovek musi niekedy rukami zalamovat na tym co ti japoncici podsuvaju ako realitu v ramci marketingovych praktik - to plati aj na tento arsik (a na X dalsich markingov v japonskych modeloch ved vsetci pozname gawu...) kebyze daju aspon zdroj, z ktoreho vychadzali podobne ako pri arsiku na zera od rising dec. ale takto je to ozaj v mnohych pripadoch len vycackat masinu, zvysit jej atraktivnost a tym aj atraktivnost predajneho artiklu ... ale vo vysledku si clovek postavi nieco s cim moze prinajlepsom strmhlavo atakovat smetny kos ...
https://www.facebook.com/JapaneseWW2Aviation
Uživatelský avatar
zmeT3KK
 
Příspěvky: 1024
Registrován: 09 úno 2007, 13:48
Bydliště: Zvolen
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod Jozeff66 » 17 led 2012, 16:47

*
Přílohy
Rabaul.jpg
Fw-190D-11: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83173
Ta-152E: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83080
Ta-152C: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=90127
Fw-190D-9: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=98252
Fw190D-15 viewtopic.php?f=6&t=119977
Uživatelský avatar
Jozeff66
 
Příspěvky: 9478
Registrován: 30 dub 2011, 15:30
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod robert.vančata » 17 led 2012, 22:20

Beru Hassegawu především jako firmu a ne kroužek nadšených badatelů. Produkuje stovky kitů v širokém záběru. Dělá chyby, protože je dělají autoři
publikací, ze kterých čerpá (viz obrázek) Dnes jsme o 10 let dál, máme víc nových nformací. Třeba to brát s rezervou, hlavně že umí vstřikovat plast.
Přílohy
Tainan ku MA.JPG
Uživatelský avatar
robert.vančata
 
Příspěvky: 590
Registrován: 29 čer 2010, 16:37
Bydliště: Olomouc
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod zmeT3KK » 17 led 2012, 23:27

veru tak to je pravda ;-I
https://www.facebook.com/JapaneseWW2Aviation
Uživatelský avatar
zmeT3KK
 
Příspěvky: 1024
Registrován: 09 úno 2007, 13:48
Bydliště: Zvolen
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: TAINAN KOKUTAI

Příspěvekod Marian Holly » 18 led 2012, 09:07

Robert:
Ja vitam kazdu novu hypotezu, ale co mi trosku vadi je, ako poznas z velmi nekvalitnej fotky, ze napr.
- je to model 11, čemuž odpovídají výfukové svody do 4. klapky
- V-105 hák má
.
Je pravda, ze stroje Akagi niesli "V" co vsak bola "rimska 5", ale v r.1941 doslo k zasadnym zmenam v systeme
oznacenia palubnych lietadiel a mam vaznu pochybnost, ze v obdobi, ked padaju do uvahy palubne skusky
Zera "rimska 5" este platila. "V" u Tainan-ku bolo od sameho zaciatku "ve".
Rad by som vsak vedel zdroj Tvojej informacie.
Banzai!
Marian
in Big Apple
robert.vančata píše:Stroj V-105 se v několika ohledech vymyká běžným strojům Tainan ku:
1. nemá diagonální pruh
2. má sloupek radiostanice, přestože žádný jiný stroj T.K. jej nemá (ani velitelské stroje, natož stroj bez označení funkce, tedy wingman)
3. je to model 11, čemuž odpovídají výfukové svody do 4. klapky (delší prosklení kabiny bohužel není zřetelné kvůli odlesku)
4. provedení V-105 vypadá víc od ruky a není patrný červený lem.
5. je rozšířené povědomí, že stroje T.K. měly demontované přistávací háky. V-105 hák má. Neberu to jako to argument, jen na vysvětlení,
proč mne tak nezajímavý V-105 zaujal. Dnes si myslím, že stroje T.K. byly normálně vybaveny háky.

Tyto nesrovnalosti jsem si nijak nevysvětloval až do doby, než jsem si přečetl (ale už nevím kde), že se jednalo o stroj, který na Akagi
sloužil v době před válkou a jeho úkolem mělo být ověření způsobilosti Zera ke službě na letadlových lodích. Jednalo se prý o přestavěný
model 11 doplněný hákem a možná i sklopnými konci křídla. V té době stroje z Akagi nesly na ocase V-... (např. Soryu VII-...)

Možná těch testovacích strojů bylo víc, protože mám ještě fotku early Zera s hranatým ústím kanonu a oválným vstupem odvětrání
kabiny na palubě Hiryu a velmi známá je fotka Zera mod. 11 s označením 142 (nebo Yo-142) také s hákem a sklopenými konci křídla.
Je velmi logické, že výrobě ryze palubního mod.21 předcházely zkoušky upravených mod.11, aby se vychytaly mouchy.

Vím, ve většině zdrojů, zejména japonských, je V-105 přisuzován Tainan ku (něky dokonce upřesněno Febr. 1942),ale popiska v
jednom Gakenu také udává Akagi a touto teorií mi vše logicky zapadá. Nejsem za experta, jen interpretuju méně známou teorii
někoho jiného, takže je na každém jaký závěr si z toho vezme.
A navíc je to jedno :D

Marian Holly
 
Příspěvky: 662
Registrován: 13 pro 2007, 16:04
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 61 • Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na Japonské letectvo - WWII

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY