Stránka 1 z 1

Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 08 led 2013, 11:06
od Petr Tomančák
Přestože u NJG jednotek moc G-2 nelítalo, tak se přece jen nějaké najdou

Několik ztrát jsem našel u NJG 1,2,3,4,5 i 6.

Dokonce u pomocné noční jednotky Luftbebachtstaffel 7 lítlaly v noci i Bf 110 G-3 !!!

Verze G-2 k těmto jednotkám přicházela cca v srpnu - září 1943 a sloužila cca do ledna - února 1944. Vyjímkou jsou NJG 101 a 102, kde se tato verze oběvuje i později.

Největším uživatelem verze G-2 pro noční stíhání byla 4. a 5./NJG 200 působící na Krymu.

Přestože se Bf 110 bavím docela dlouho, stále nedokážu třeba podle čumáku od sebe rozpoznat verze Bf 110 G-2 a G-4. Dokonce i některé F-4 od Géček nepoznám.

Petr

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 08 led 2013, 11:11
od Petr Tomančák
Notoricky známe fotky Bf 110 G-2 - 5./NJG 200

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 08 led 2013, 13:00
od Petr Tomančák
Třeba u těchto kousků si nejsem jistý. Ta černá Bf110 je zřejmě F-4, ale taky nevím.

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 16 led 2013, 10:37
od Petr Tomančák
Ale z nového modelu Bf 110 G-2 od Edy se dá bez problémů postavit tato zajímavá F-4 - značkař

V dekálech jsme ji měli chybně označenu jako G-2, dnes si myslím, že to je s největší pravděpodobností F-4, eventuelně F-2

Petr :wink:

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 16 led 2013, 12:19
od Petr Tomančák
100% Bf 110 G-2 a Jesef KOCIOK v kabině. 5./NJG200, 1943 Rusko

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 16 led 2013, 13:55
od Rimmer
Jeste k tomu G9+XR. Mel jsem za to, ze rychly rozpoznavaci znak F a G je pouzity typ kabiny a u G-2 a G-4 pak rozdilna sire smerovky. F-4 a G-4 ji maji mit sirsi. Ale nezkoumal jsem to nejak podrobnejs, zda existovaly novejsi a starsi vyrobni verze a jestli se to navzajem neprohazovalo.
Takze podle me to vychazi na F-2.

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 16 led 2013, 14:24
od Petr Tomančák
Rimmer píše:Jeste k tomu G9+XR. Mel jsem za to, ze rychly rozpoznavaci znak F a G je pouzity typ kabiny a u G-2 a G-4 pak rozdilna sire smerovky. F-4 a G-4 ji maji mit sirsi. Ale nezkoumal jsem to nejak podrobnejs, zda existovaly novejsi a starsi vyrobni verze a jestli se to navzajem neprohazovalo.
Takze podle me to vychazi na F-2.


No to je právě to, že asi to prohozené být mohlo. Poslední série F už mohly podle knihy o Bf110 mohly mít klidně velkou směrovku a novou kabinu a naopak. Třeba G-0 měla starou kabinu a malou směrovku. Relativně hodně prvních G-4 mělo malou směrovku.

Petr

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 16 led 2013, 20:16
od Karel Pilát
Petr Tomančák píše:Ale z nového modelu Bf 110 G-2 od Edy se dá bez problémů postavit tato zajímavá F-4 - značkař
V dekálech jsme ji měli chybně označenu jako G-2, dnes si myslím, že to je s největší pravděpodobností F-4, eventuelně F-2
Petr :wink:


Z nového modelu se dá postavit téměř cokoli (pokud ho rozřeřeš na proužky, tak i Eifelovka), záleží, jak moc to chceš řešit. V G-2 nemáš rámeček "G", takže budeš mít jinou podlahu, chybí MG15 a nějaké ptákoviny do kokpitu (jiná sedačka). Já si teda počkám, i vzhledem k tomu, že jsem zatím z vydaných verzí C, D, E, G nepostavil vůbec nic. :|

G9+XR je F-4, ale ta první fotka je dle mého skromného názoru jiná mašina a je to G-2. Verze F a G měly jiné motory, projevovalo se to na venek takovými těmi malými sacáky nad/před výfuky, který je právě na první fotce vidět. Aspoň tak si to myslím já.

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 16 led 2013, 23:45
od Rimmer
Celkem je "sranda", ze celkem dost publikaci o Bf-110 se lisi co se tyka rozliseni verzi. Napr. AJ-Press nebo Letadla Luftwaffe od Murawskeho popisuji verzi F v postate uplne stejnou jako E (motor vcetne krytu DB601N), jen s vetsim chladicem pod motorem (dle jinych zdroju = E -trop). Celkem chaos jaxwine. Ale kdyz muze mit na fotce napr. verze C koncove kulate oblouky z verze B, tak je asi mozna jakakoliv kombinace a urceni typu je nekdy skoro nemozne. (OT - desne se me libi prototyp V9 - verze B + cumak ala Me-210)

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 17 led 2013, 07:23
od Petr Tomančák
To je pravda, mám pocit že i In Action a FAoW popisovaly rozdíl mezi Ečkem a eFkem, právě jen ve velikostí chladiče :grin: :grin: :grin:

Petr

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 18 led 2013, 22:52
od Martin Rychlý
Vložím se do diskuze k G9+XR : Co se týká prvé fotografie, tak má Karel zřejmě pravdu, že to bude jiné letadlo. Na druhé (prostřední) fotografii se zdá, že křídla mají klasickou lomenou šedo-šedou kamufláž a trup je zřejmě šedý (možná lehce flekatý). Na třetí fotografii je jednoznačně vidět otevřený zadní střelecký kryt, odpovídající typu F. Možná je to ještě mnohem zajímavější kamufláž než je prezentována .....? Martin.

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 18 led 2013, 22:55
od Petr Tomančák
Bude to tak Martine. Akorát jsou ty fotky opravdu mizerný a jak vypadala křídla na G9+XR si netroufám ani odhadnout. Petr

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 18 led 2013, 23:01
od Petr Tomančák
A nakonec to bude G-2 se starou kabinou a malou směrovkou. Přesně to co popisuje Mankau a Petrick v prolínání verzí při přechodu výroby z F-4 na G-2 a G-4. Nebo ne ?

Petr :wink:

Re: Bf 110 G-2 u NJG

PříspěvekNapsal: 19 led 2013, 10:22
od Martin Rychlý
Čím více se dívám na fotografie G9+XR, tak mi to připadá, že to je letadlo poskládané ze dvou různých monžná již opotřebovaných mašin (proto nebylo bojově nasazeno, ale pouze jako značkovač). A stále více se mi pozdávají křídla, že jsou v kombinaci lomených polí RLM 74/75 a trup mi připadá, že není pouze ve světlé barvě RLM 76, ale že je mírně flekatý, protože pod písmeny XR se to jeví tmavší. A na prostřední fotografii je vidět absolutní rozdíl barev v přechodu trup/křídlo. Hmmm ...... myslím, že by tato kombinace stála za postavení modelu ....... :-k