Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Noční nebe 1939-45
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Bf 110 G-2 u NJG

Téma věnované nočním stíhačům z období 1939-1945
Odeslat odpověď
Příspěvků: 14 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Petr Tomančák » 08 led 2013, 11:06

Přestože u NJG jednotek moc G-2 nelítalo, tak se přece jen nějaké najdou

Několik ztrát jsem našel u NJG 1,2,3,4,5 i 6.

Dokonce u pomocné noční jednotky Luftbebachtstaffel 7 lítlaly v noci i Bf 110 G-3 !!!

Verze G-2 k těmto jednotkám přicházela cca v srpnu - září 1943 a sloužila cca do ledna - února 1944. Vyjímkou jsou NJG 101 a 102, kde se tato verze oběvuje i později.

Největším uživatelem verze G-2 pro noční stíhání byla 4. a 5./NJG 200 působící na Krymu.

Přestože se Bf 110 bavím docela dlouho, stále nedokážu třeba podle čumáku od sebe rozpoznat verze Bf 110 G-2 a G-4. Dokonce i některé F-4 od Géček nepoznám.

Petr
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4334
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Petr Tomančák » 08 led 2013, 11:11

Notoricky známe fotky Bf 110 G-2 - 5./NJG 200
Přílohy
1288263632_Bf_110_G-2 a.jpg
Bf110 G-2 NJG200.jpg
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4334
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Petr Tomančák » 08 led 2013, 13:00

Třeba u těchto kousků si nejsem jistý. Ta černá Bf110 je zřejmě F-4, ale taky nevím.
Přílohy
Bf 110 NJG asi G-2 1.jpg
Bf 110 NJG asi G-2.jpg
Bf 110 G asi NJG 1.jpg
Bf 110 G9+LR asi F-4 nebo G-0.jpg
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4334
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Petr Tomančák » 16 led 2013, 10:37

Ale z nového modelu Bf 110 G-2 od Edy se dá bez problémů postavit tato zajímavá F-4 - značkař

V dekálech jsme ji měli chybně označenu jako G-2, dnes si myslím, že to je s největší pravděpodobností F-4, eventuelně F-2

Petr :wink:
Přílohy
72004_b.jpg
0308-04-2-1.jpg
110_noc_21x158.jpg
110_22x190_noc.jpg
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4334
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Petr Tomančák » 16 led 2013, 12:19

100% Bf 110 G-2 a Jesef KOCIOK v kabině. 5./NJG200, 1943 Rusko
Přílohy
BUNDES~1.JPG
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4334
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Rimmer » 16 led 2013, 13:55

Jeste k tomu G9+XR. Mel jsem za to, ze rychly rozpoznavaci znak F a G je pouzity typ kabiny a u G-2 a G-4 pak rozdilna sire smerovky. F-4 a G-4 ji maji mit sirsi. Ale nezkoumal jsem to nejak podrobnejs, zda existovaly novejsi a starsi vyrobni verze a jestli se to navzajem neprohazovalo.
Takze podle me to vychazi na F-2.
Rozestavěno: X-2, X-3, Bf-109T, Bf-109E-1, Bf-110B+D+E, He-219A-0, Me-262A, Me-163B, FW-190D-9, Do-217J + několik temelínů
Hotovo: Do-27 (SH)
Uživatelský avatar
Rimmer
 
Příspěvky: 2329
Registrován: 04 bře 2006, 13:33
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Petr Tomančák » 16 led 2013, 14:24

Rimmer píše:Jeste k tomu G9+XR. Mel jsem za to, ze rychly rozpoznavaci znak F a G je pouzity typ kabiny a u G-2 a G-4 pak rozdilna sire smerovky. F-4 a G-4 ji maji mit sirsi. Ale nezkoumal jsem to nejak podrobnejs, zda existovaly novejsi a starsi vyrobni verze a jestli se to navzajem neprohazovalo.
Takze podle me to vychazi na F-2.


No to je právě to, že asi to prohozené být mohlo. Poslední série F už mohly podle knihy o Bf110 mohly mít klidně velkou směrovku a novou kabinu a naopak. Třeba G-0 měla starou kabinu a malou směrovku. Relativně hodně prvních G-4 mělo malou směrovku.

Petr
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4334
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Karel Pilát » 16 led 2013, 20:16

Petr Tomančák píše:Ale z nového modelu Bf 110 G-2 od Edy se dá bez problémů postavit tato zajímavá F-4 - značkař
V dekálech jsme ji měli chybně označenu jako G-2, dnes si myslím, že to je s největší pravděpodobností F-4, eventuelně F-2
Petr :wink:


Z nového modelu se dá postavit téměř cokoli (pokud ho rozřeřeš na proužky, tak i Eifelovka), záleží, jak moc to chceš řešit. V G-2 nemáš rámeček "G", takže budeš mít jinou podlahu, chybí MG15 a nějaké ptákoviny do kokpitu (jiná sedačka). Já si teda počkám, i vzhledem k tomu, že jsem zatím z vydaných verzí C, D, E, G nepostavil vůbec nic. :|

G9+XR je F-4, ale ta první fotka je dle mého skromného názoru jiná mašina a je to G-2. Verze F a G měly jiné motory, projevovalo se to na venek takovými těmi malými sacáky nad/před výfuky, který je právě na první fotce vidět. Aspoň tak si to myslím já.
rozestavěno: 7 kousků
mezi nimi: Do23 (Planet Models), Ju290A-7 (Revell), Ju88S-3 a Mistel 1 (Hasegawa)
2022: Fw190G-3 (konverze z Eduardu), Ar232A-10 (konverze z Mach2)
2023: He 219 V9, pilot W. Streib (Dragon), Bf110B-1 (Eduard + AML konverzní set)
2024: Heinkel He111H-8 (konverze z Revellu), Ar232B-05 (Mach2)
Uživatelský avatar
Karel Pilát
 
Příspěvky: 9969
Registrován: 31 srp 2005, 16:56
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Rimmer » 16 led 2013, 23:45

Celkem je "sranda", ze celkem dost publikaci o Bf-110 se lisi co se tyka rozliseni verzi. Napr. AJ-Press nebo Letadla Luftwaffe od Murawskeho popisuji verzi F v postate uplne stejnou jako E (motor vcetne krytu DB601N), jen s vetsim chladicem pod motorem (dle jinych zdroju = E -trop). Celkem chaos jaxwine. Ale kdyz muze mit na fotce napr. verze C koncove kulate oblouky z verze B, tak je asi mozna jakakoliv kombinace a urceni typu je nekdy skoro nemozne. (OT - desne se me libi prototyp V9 - verze B + cumak ala Me-210)
Rozestavěno: X-2, X-3, Bf-109T, Bf-109E-1, Bf-110B+D+E, He-219A-0, Me-262A, Me-163B, FW-190D-9, Do-217J + několik temelínů
Hotovo: Do-27 (SH)
Uživatelský avatar
Rimmer
 
Příspěvky: 2329
Registrován: 04 bře 2006, 13:33
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Petr Tomančák » 17 led 2013, 07:23

To je pravda, mám pocit že i In Action a FAoW popisovaly rozdíl mezi Ečkem a eFkem, právě jen ve velikostí chladiče :grin: :grin: :grin:

Petr
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4334
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Martin Rychlý » 18 led 2013, 22:52

Vložím se do diskuze k G9+XR : Co se týká prvé fotografie, tak má Karel zřejmě pravdu, že to bude jiné letadlo. Na druhé (prostřední) fotografii se zdá, že křídla mají klasickou lomenou šedo-šedou kamufláž a trup je zřejmě šedý (možná lehce flekatý). Na třetí fotografii je jednoznačně vidět otevřený zadní střelecký kryt, odpovídající typu F. Možná je to ještě mnohem zajímavější kamufláž než je prezentována .....? Martin.
Martin Rychlý
 
Příspěvky: 728
Registrován: 21 kvě 2007, 16:18
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Petr Tomančák » 18 led 2013, 22:55

Bude to tak Martine. Akorát jsou ty fotky opravdu mizerný a jak vypadala křídla na G9+XR si netroufám ani odhadnout. Petr
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4334
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Petr Tomančák » 18 led 2013, 23:01

A nakonec to bude G-2 se starou kabinou a malou směrovkou. Přesně to co popisuje Mankau a Petrick v prolínání verzí při přechodu výroby z F-4 na G-2 a G-4. Nebo ne ?

Petr :wink:
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4334
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf 110 G-2 u NJG

Příspěvekod Martin Rychlý » 19 led 2013, 10:22

Čím více se dívám na fotografie G9+XR, tak mi to připadá, že to je letadlo poskládané ze dvou různých monžná již opotřebovaných mašin (proto nebylo bojově nasazeno, ale pouze jako značkovač). A stále více se mi pozdávají křídla, že jsou v kombinaci lomených polí RLM 74/75 a trup mi připadá, že není pouze ve světlé barvě RLM 76, ale že je mírně flekatý, protože pod písmeny XR se to jeví tmavší. A na prostřední fotografii je vidět absolutní rozdíl barev v přechodu trup/křídlo. Hmmm ...... myslím, že by tato kombinace stála za postavení modelu ....... :-k
Martin Rychlý
 
Příspěvky: 728
Registrován: 21 kvě 2007, 16:18
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 14 • Stránka 1 z 1

Zpět na Noční nebe 1939-45

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY