Stránka 5 z 5

Re: Ju 88C-6 Prinz zu Sayn-Wittgenstein (dotaz)

PříspěvekNapsal: 31 bře 2011, 12:27
od pufo
...

Re: Ju 88C-6 Prinz zu Sayn-Wittgenstein (dotaz)

PříspěvekNapsal: 31 bře 2011, 15:41
od Petr Hobža
Petr Tomančák píše:Na to je odborník Petr Hobža, ale v letech 1943/44 byla docela velká část nočních stíhaček kamuflována zespodu tak, že pravé křídlo bylo černé RLM 22. Viz přiložená fotka He 219 ( existují fotky jak Bf 110 G tak i Ju 88, ale nemám je po ruce )

Petr

No, odborník je silné slovo, ale díky Petře :-D Podle knihy Geschichte der deutschen Nachtjagd 1917-1945 (což je pro mě bible nočních stíhačů) to období bylo od jara do podzimu 1944. Nátěr byl pravé spodní plochy včetně motorové gondoly s vyjímkou náběžné hrany a motorové gondoly před ní (přesně jako na obrázku UHU od Modrowa) Nicméně vyjímy se taky stávaly a natíraly se celé motorové gondoly. Byla to identifikace pro vlastní flak. Tehdy u něj seděli už jen důchodci a děti a ti pálili na všechno hlava nehlava :grin: Po tomto období byl předpis zrušen, nicméně je velmi pravděpodobné, že nátěr nebyl odstraněn a zůstal u takto označených mašin do konce války. Někdy je dost těžké zjistit, jestli byla plocha černá či nikoli, kvůli stínu na spodní plochách křídla. Jako příklad bych uvedl Ju 88 G-6 Herberta Kocha z našich posledních dekálů, kde jsme se pravděpodobně touhle představou nechali unésti :) Mašina, o které mluvíme, je určitě starší a navíc je vidět na krytech podvozku levé poloviny křídla, že i ty jsou černé a začouzení od výfuků nemohlo ubsáhnout celou motorovou gondolu, takže mašina musela být černá ze spodu celá vyjma motorových gondol. Ty ale zase mohly být žluté jako označení Středomořské oblasti. Žlutá barva je totiž na ČB fotkách hodně nevyzpytatelná 8-)

Re: Ju 88C-6 Prinz zu Sayn-Wittgenstein (dotaz)

PříspěvekNapsal: 31 bře 2011, 19:31
od Nazgul13
Nie žeby som mal niečo proti čiernej farbe, ale na tejto mašine to veľmi nevyzerá. Trošku som to zosvetlil, aby bolo vidieť spodok a ja tam vidím svetlú farbu a opravu panelov nejakou tmavou ( ako na Condoroch ).

Re: Ju 88C-6 Prinz zu Sayn-Wittgenstein (dotaz)

PříspěvekNapsal: 31 bře 2011, 19:59
od Martin Rychlý
Musím konstatovat, že se zde opět rozběhla velice zajímavá diskuze na téma noční kamufláže. Tento Junkers má zřejmě zajímavou kamufláž, je jen škoda, že se zatím neobjevila třeba jen jedna fotografie bočního pohledu. Myslím, že by to byl další krásný námět na model Junkerse. Částěčně se přikláním k názoru Petra Hobži, že spodní části motorových gondol jsou zřejmě žluté. Částečně se přikláním k názoru Nazgula, že spodek křídel a trupu nebude celý černý, ale asi jiná barva, možná RLM 75. Je to velice sporné, ale o to více zajímavé.

Re: Ju 88C-6 Prinz zu Sayn-Wittgenstein (dotaz)

PříspěvekNapsal: 31 bře 2011, 20:15
od Nazgul13
Na tejto mašine je spodok určite čierny a trup tiež vyzerá fľakovato.

Re: Ju 88C-6 Prinz zu Sayn-Wittgenstein (dotaz)

PříspěvekNapsal: 01 dub 2011, 05:07
od Petr Hobža
Nazgul13 píše:Na tejto mašine je spodok určite čierny a trup tiež vyzerá fľakovato.

Tahle mašina je 100% celá černá. Je to C-2 nebo C-4 (to upřesní Petr T). V té době byly mašiny natírány matnou černou, která se rychle opotřebovala. Fotky mašiny, o ketré se bavíme, jsou dost vybledlé a proto na ní barvy vypadají světleší. Nebo jsou možná foceny na jiný druh filmu. V té době bylo několik druhů fotografických filmů i papírů. Na některých dokonce žlutá vypadala jako černá. Myslím, že každý si tuto mašinu může postavit podle svých představ a v podstatě bude mít pravdu :wink:

Re: Ju 88C-6 Prinz zu Sayn-Wittgenstein (dotaz)

PříspěvekNapsal: 01 dub 2011, 12:35
od Petr Tomančák
Jo, je to C-4 :wink:

A co barevně říká této mašině pánové :-)))

Petr :twisted:

Re: Ju 88C-6 Prinz zu Sayn-Wittgenstein (dotaz)

PříspěvekNapsal: 09 pro 2020, 07:51
od Pavel Vacek
Petr Hobža píše:
Petr Tomančák píše:
ovitek píše:Díky Petře za ty fotečky. Na jedné z nich jsou na levém křídle nějaké antény. Nevíš, jestli byly i na pravém? Já ten Junkers mám už v podstatě skoro hotov, ale ty antény by stálo za to dodělat.


No to je právě ta záhada. To se objevilo až no fotkách z té nové knihy. Absolutně nwtuším co jsou to za pruty

Petr

Sím já se hlásím, že vím co to je :D To jsou prosím antény pasivního radaru FuG 221 Freya-Halbe :wink: Je možné že byly i na druhé křídle neb mám fotku Ju 88 C, kde jsou právě na pravé půlce křídla a nebo bylo jedno na kterou půlku křídla to umístili. Kromě toho si myslím, že ta fotka mašiny, na které jsou umístěny, je C9+DE, protože na fotkách této mašiny po havárii jsou ty pruty vidět taky, ale jen na levé polovině křídla :) Odpovídá tomu i absence obranné výzbroje a vypadá to, že nemá ani pancéřování sedačky pilota. Podle "pověsti" :grin: , měl právě C9+DE maximálně odlehčenou, bez radaru FuG 202 a používal ji za měsíčných nocí. A nebo měl Freyu na obou mašinách.



Zdravím, vracím se k tomuto tématu, Ju 88C-6 C9+DE. Bez radaru, bez pancéřování sedačky pilota, ale s vanou, že ano ?
Barva .. ať se probírám podklady jakkoliv, na nic jsem nepřišel. Snad šedé fleky a plochy (RLM 74 ?) na podkladu RLM 70/71 a černý spodek -> celkově tmavší vzhled než C9+AE
Děkuji za názor.