Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Noční nebe 1939-45
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Téma věnované nočním stíhačům z období 1939-1945
Odeslat odpověď
Příspěvků: 53 • Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod reserve_22 » 10 dub 2015, 14:48

Borci vdaka za objasnenie [-o< A Tomas hod nejaky tip na literaturu odkial cerpas nieco malo mam ale vzdy sa zide rada co sa oplati ;-I
Miroslav Stehel
Uživatelský avatar
reserve_22
 
Příspěvky: 2912
Registrován: 16 dub 2012, 16:13
Bydliště: Kysucke Nove Mesto SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod Tomáš Dvořák » 10 dub 2015, 15:14

Jako základ by mohl stačit Close-up na Bf-110G (Monogram), hodně velmi pěkných fotek na noční stihače je v publikacích: Die deutsche Luftwaffe - Eine Bilddokumentation der Luftwaffe von 1935-1945 - Zerstörer- und Nachtjagdverbände (VDM).
A na luftwaffe obecně jsou z mého pohledu základní publikace Dora - Kurfürst und Rote 13 od Riese a The Official Monogram Painting Guide to German Aircraft 1935-1945 od Merricka.
Tomáš Dvořák
 
Příspěvky: 393
Registrován: 19 črc 2004, 11:04
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod reserve_22 » 10 dub 2015, 16:18

Monogram close up na Bf110 mam aj K.A. Merricka tu dalsiu nie inak mam toho celkom dost cca okolo 100 vacsinu v e-forme ale problem je jazyk kedze som sa ucil 11 rokov nemcinu tak po anglicky sa toho moc nedocitam a kolko krat prekladam par viet tak google da velmi zaujimave preklady :)
Miroslav Stehel
Uživatelský avatar
reserve_22
 
Příspěvky: 2912
Registrován: 16 dub 2012, 16:13
Bydliště: Kysucke Nove Mesto SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod pufo » 10 dub 2015, 18:02

Tomáš Dvořák píše:Všechny Bf-110G-4 měla stejné schema jako denní G-2 vyráběné ve stejném výrobním bloku.

Tak masina o ktorej sa bavime, urcite nepochadza z "kombinovaneho bloku" Prikladam tabulky blokov WNr. s datumami.
IMG_20150410_172542134.jpg

IMG_20150410_172554398.jpg

zdroj: Messerschmitt Bf110/Me210/Me410 An illustrated history, H.Mankau/P.Petrick, Schiffer, 2003, str.325/326
Tomáš Dvořák píše:Typ kamufláže se, velmi zjednodušeně (pokud nejsou vidět horní plochy), dá určit podle rozhraní barev na motorových gondolách, pokud jdou barvy k výfukům, je staré tříbarevné, pokud je dělící rovina v horní části kapoty, již dvoubarevné.

ja tu vidim deliacu rovinu vo vrchnej casti kapoty
Me110-G4-NJG3-WrkN110087-%28B4%2BKA%29-Norway1945-7af%2Bs.jpg


Tomáš Dvořák píše: ... na náběžné hraně křídla (schematu odpovídají i polohy dělících rovin těchto dvou barev).

ja tu to delenie odpovedajuce tomu schematu bohuzial nevidim
g.jpg

zdroj nakresu rozlozenia poli: Bf110G Monogram close-up 18, George G. Hopp, Monogram Aviation Publications, 1986, str.23

Kamuflaze typu RLM74/75/76 sa u nocnych masin pouzivali tak v rokoch 1943 a maximalne zaciatku roku 1944. Potom sa prechadzalo na zjednodusenie RLM75/76. Je fakt, ze oficialna zmienka o vyluceni RLM74 je az v Augustovom vydani Sammelmitteilng2 avsak to sa malo viacmenej tykat dennych masin. Nocne masiny pravdepodobne prechadzali na kombinaciu 75/76 uz na zaciatku 1944 - predpoklada sa to podla zmien v kamuflovani He219 kde sa v oficialnom Handboochu spominaju na kamuflovanie uz len farby RLM75/76. Prechod u nocnych masin z RLM74/75/76 k jednoduchsej scheme mozno badat uz aj na Ta154 kde uz prototypy reflektovali zauzivane schemi v danom obdobi napr.V-1/2/3 74/75/76 vyrobene este v roku 1943 ale napr. taka V7 vyrobena v marci 1944 uz bola v RLM75/76. :-k
Dalej je treba povedat, ze Sammelmitteilng je uz len ucelena zbierka roznych vyhlasok a rozkazov, takze je velmi pravdepodobne, ze vypustenie RLM74 zo schemy nocnych stihacov sa muselo udiat niekde na zaciatku roku 1944.
K masine v tejto teme.
Podla mna je masina nastriekana RLM75/76 s tym, ze povrch RLM75 je "rozbity" RLM76 v roznej intezite ako mozno pozorovat na tej najnovsej fotke a koli lepsej kamuflazi na zemi su na masinu dostriekane flaky tmavozelenej farby.
zdroje info: M.Ulmann - Luftwaffe colours 1935-1945, K.A.Merrick - Luftwaffe camouflage and markings vol.1/2,
a jedna fotecka na "lomenu kamuflaz" RLM75/76
090.jpg

zdroj: LO+ST, Hideki Noro, Dai Nippon Kaiga Co., str.90
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod reserve_22 » 10 dub 2015, 18:22

Cize nemam kalne oci :grin: ?Pufo mna vzdy dostanu tie vycerpavajuce odpovede [-o<
Miroslav Stehel
Uživatelský avatar
reserve_22
 
Příspěvky: 2912
Registrován: 16 dub 2012, 16:13
Bydliště: Kysucke Nove Mesto SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod pufo » 10 dub 2015, 18:24

Tak neviem ci kalne, mozno vidim zle ja, neviem. Ludske oko je dost domyslave co sa tyka farieb... Ja len pisem to, co vidim ja a snazim sa to podporit mne dostupnymi fotkami, faktami... Urcite to netreba brat ako nejaku dogmu ale moze to byt navrh na dalsiu diskusiu :-k
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod reserve_22 » 10 dub 2015, 18:51

Ja ked sa pozriem na chvost tak tam vidim rlm76 a nie polia myslim tu fotku od Petra T. Alebo ak toto beriete ako rozhranie ja tam videm pokracovanie hada len v slabsej intenzite od tej slucky.Mate pravdu na motorovom kryte rozhranie vidim ale na chvoste od kabiny ani nie :x
Přílohy
PicsArt_1428688345829.jpg
PicsArt_1428688366102.jpg
Miroslav Stehel
Uživatelský avatar
reserve_22
 
Příspěvky: 2912
Registrován: 16 dub 2012, 16:13
Bydliště: Kysucke Nove Mesto SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod pufo » 10 dub 2015, 19:17

Tak ono rozdiel medzi RLM76/75 je niekedy tazke urcit - vdaka nasvieteniu, hrubky a kvality nastreku, kvalita skenu, nastavenie obrazovky... a mozno to su vsetko faktory preco to nevidis. Popravde, na VOP to nevidim ani ja ale tam je to dost nasvietene, tak isto aj vrchna cast trupu, kde to tiez dost splyva - moj odhad vychadza z rozlozenia kamuflazenej schemy RLM75/76 ktoru mozno pozoravat na inych fotkach.
ani tu to rozhranie na trupe nevidis? myslim miesto ktore nie je prepalene
Me110-G4-NJG3-WrkN110087-%28B4%2BKA%29-Norway1945-7af%2Bs.jpg

Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod rsuchan » 10 dub 2015, 19:23

Pri pohľade na túto fotku ma napadla ešte jedna vec, ktorú som videl na kresbe niekde na nete. Či písmená Ka A sú rovnakej farby... Nejavia sa tak aj keď Eduard ich má obe čierne. Ale to už z čiernobielej fotky ťažko určiť
Rado Sucháň 50 rokov

«Never in the field of human conflict was so much owed, by so many, to so few»

Dokončené: SBD-3 Dauntless ; Mil Mi-1 ; F-16C Fighting Falcon ; Hawker Sea Hawk ; Supermarine Spitfire Mk.IX
Uživatelský avatar
rsuchan
 
Příspěvky: 2966
Registrován: 29 pro 2004, 13:56
Bydliště: Nitra
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod reserve_22 » 10 dub 2015, 19:36

Tam to vidim.Mne prave pride ta fotka kde su ti mechanici o dost kvalitnejsia.A hra tienov a svetla zaspinenie poveternostne vplyvy a v neposlednom rade kvalita fotoaparatu a samotneho filmu je mi jasna co robi za divy preto som pisal ze netreba za kazdu cenu hladat xy odtienov aj ked by ta masina rozhodne vyzerala atraktivnejsie(co som si vzal z rady od teba ale v inom pripade)Ako som napisal ja si moc v zahranicnych knihach moc nepocitam hlavne technicke udaje su mimo moj slovnik a nemam silu vsetko hladat.Preto som vdacny za taketo diskusie a ukladam si ich do pc.
Miroslav Stehel
Uživatelský avatar
reserve_22
 
Příspěvky: 2912
Registrován: 16 dub 2012, 16:13
Bydliště: Kysucke Nove Mesto SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod Martinicky Vladimir » 10 dub 2015, 19:44

Rado, daj sa do Schnauferovej masiny, a o zabavu mas postarane 8-) :grin: :wink: ...
bullet-ridden Mess.jpg
tailfin.jpg
photo 1.jpg
photo 2.jpg
photo 3.jpg
a este moja kresba tejto masiny... :wink:
p1040478-001.JPG

Martinicky Vladimir
 
Příspěvky: 9105
Registrován: 02 kvě 2007, 09:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod pufo » 10 dub 2015, 19:45

reserve_22 píše:.... preto som pisal ze netreba za kazdu cenu hladat xy odtienov aj ked by ta masina rozhodne vyzerala atraktivnejsie(co som si vzal z rady od teba ale v inom pripade)....

Ono, toto sa moze uplatnit ked mas jednu fotku, popripade aj viac ale menej kvalitnych. Fotky na masinu o ktorej sa bavime, sice su niekde prepalene... ale celkovo je kvalita velmi dobra a na oboch vidno 3 odtiene - aspon ja ich vidim a Jozeff66 tiez :lol:
Pismenka su cierne, tam by som ziadne konspiracie nehladal.
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod reserve_22 » 10 dub 2015, 20:14

A aka je ta tretia farba75/76/? ?Co sa tyka toho hladania odtienov mas pravdu ked je malo alebo nekvalitne ale aj tak sa casto riesia veci ktore kde sa hladaju farby aj tam kde niesu alebo nemam(e) nove poznatky,fotky,knihy atd. co vedie k nespravnemu usudku.Tak za chybne veci sa ospravedlnujem ](*,)
Miroslav Stehel
Uživatelský avatar
reserve_22
 
Příspěvky: 2912
Registrován: 16 dub 2012, 16:13
Bydliště: Kysucke Nove Mesto SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod pufo » 10 dub 2015, 20:21

Sa neospravedlnuj, nemas preco, normalne diskutujeme a snazime sa prist na to ako ta masina mohla vyzerat.
Tretiu farbu asi tazko urcime, ci sa da RLM74 alebo RLM81 tak to je jedno, to mi uz v zivote na sto percent neurcime. Su to 2 najpravedepodobnejsie farby, ktore tam mohli byt.
Tomáš Průša
Uživatelský avatar
pufo
 
Příspěvky: 4461
Registrován: 16 čer 2009, 18:41
Bydliště: Humenné
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Me-110G4 B4+KA (Wr.Nr.110087), 4./NJG3

Příspěvekod reserve_22 » 10 dub 2015, 20:30

Dik to som trochu aj cakal.
pufo píše:Sa neospravedlnuj, nemas preco, normalne diskutujeme a snazime sa prist na to ako ta masina mohla vyzerat.
myslel som to tak ze ak som niekoho zmiatol tym co som napisal :)
Miroslav Stehel
Uživatelský avatar
reserve_22
 
Příspěvky: 2912
Registrován: 16 dub 2012, 16:13
Bydliště: Kysucke Nove Mesto SR
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 53 • Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4

Zpět na Noční nebe 1939-45

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY