V článku už je správně opraveno, že jde o C-5. Když jsem koukal do databáze, tak předčasně skončilo jen něco málo z téhle série. Havaroval FGB v.č. 554 pod KA Ostrava, předčasně vymazaný je i FGC v.č. 555 u KA Košice (v roce 1958), FGD v.č. 556 se nějak nestihl ani zapsat do rejstříku, FGE havaroval u KA Žilina, FGF předčasně vymáznut 1962 u JMKA Brno a FGQ v Medlánkách s posádkou Kolenič-Kubeš. U zbytku mám výmazy v letech 1965-68 a žádné další doplňující info.
K tomu OK-IGB mám poznamenáno, že havaroval 16. 9. 1956 v Medlánkách, jinak Z-126 v.č. 786. FGB patřil pod Krajský aeroklub Ostrava, takže někde na Severní Moravě. Z-26 v.č. 554 v rejstříku od 23.11.1955 do 30.3.1966.
Krásné fotky a moc díky i za doplnění dalších stránek deníku pilota Jakaba. Jsem naprosto fascinován, jak ti vaši chlapci bez mrknutí oka měnili strany. Jeden týden zalétává stodevítky pro východní frontu, pak si odskočí k dopravním letům za Slovenský štát a najednou další let už cvičný s dvoumístnou Lavočkou a za týden už létá i s jednomístnými zřejmě v rámci povstání.
To jsme si špatně rozuměli s tím deníkem, já nenarážím na nějaké zpřeházené listy, na to jsem zatím ani nepřišel. Já narážím na čistou realitu života leteckého...