# Získal jsem od kamaráda prezentaci současné ruské produkce vojenských
# letadel - přeposílám.
#
#
#
# Za posledních 20 let Rusové (resp. ruská a ukrajinská OKB) velice pečlivě
# přepracovávali a modernizovali sva letadla - hlavní směr nebyla už převaha
# CCCP ve světě, ale dodávky pro letecké síly všech možných států třetího
# světa - především Indie, Pakistánu, Indonézie a také konstrukční pomoc
Číně.
# Pokud mi je známo, NATO má v německém držení snad dvě jednotky Mig-29 (26
# kusů původně z NDR). Obrovské je i komerční využití transpontérů a
vrtulníků
# ruské a ukrajinské výroby (vynikající poměr výkon/cena). Naše zem také
# pomohla s modernizací vrtulníků Mi a obdržela jich myslím přes 20 kusů.
# Jinak originalita vrtulníku Kamov (precizní stabilita polohy při
neskutečné
# nosnosti) ve švýcarském držení byla prezentována i při výměně anténních
# systémů na Žižkově a Krašově.
#
#
# Je velmi zajímavé, že Rusové neustále používají náš L-39 Albatros (je v
# úvodu přehlídky), na kterém máme s kamarády Kostkou a Boháčem z
letňanského
# VZLÚ taky pár "šroubečků" práce.
#
# Pro Vaši informaci - největší flotila L-29 (206 kusů) je v soukromém
držení
# amatérských pilotů v USA - je to jednoduchý a spolehlivý tryskáč, který se
v
# posledních 20 letech obchodoval hlavně z vojenských zásob Libye, Sýrie a
# afrických zemí. Genialita vodochodských konstruktérů je uznávána -
# jednoduchost a spolehlivost řešení při čistotě aerodynamiky. V mateřském
# závodě ve Vodochodech pro ně dodnes vyrábějí některé náhradní díly. Rusové
# L-29 a zvláště L-39 dodnes používají pro hlídkovou pohraniční službu.
#
# Mimo jiné - Rusové zde prezentují i akrobatického Jaka55 v maltském
držení -
# dnes velmi oblíbeného mezi sportovními letci světa.
#
# Konstatování na závěr - nich nemohlo lépe prospět ruské letecké výrobě,
# nežli pád Sovětského svazu.
#
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.email.cz/getAttachment?sessi ... 0%FB%1B%F4