Stránka 1 z 2

Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 08 bře 2016, 18:38
od Hellboy
Jak jsem slíbil zde: http://modelweb.modelforum.cz/2015/12/2 ... plusmodel/ pouštím se do stavby

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 08 bře 2016, 18:45
od Hellboy
Stavba začíná sestavením motoru a jeho umístěním na rám vozidla.

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 16 bře 2016, 18:30
od Hellboy
Pokračuji karosérií. Akorát nevím jak to bude s barvením motoru...... Pokud nabarvím motor s rámem nenalepím kabinu. Pokud nalepím kabinu nenabarvím motor pod kapotou. :wink: :roll:

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 16 bře 2016, 19:12
od Marder
A proč by nešel nabarvit motor a pak na to prdnout nabarvenou kabinu?

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 16 bře 2016, 19:17
od Hellboy
On je právě ten motor součástí rámu a ta kapota se na rám lepí taky. A zdola to není nijak zavřené ani shora, takže se bude muset dost obtížně maskovat motor, převodovka a další díly. Ale asi to jinak prostě nepůjde. :P

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 21 bře 2016, 21:25
od Hellboy
Víkendové pokračování druhou půlkou traktoru.

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 21 bře 2016, 22:50
od zdesko
Ale to je mi velmi hezká věcička, do které ses pustil..! =D> Já si ho zamiloval už kdysi dávno před lety, protože miluju všechno, co vypadá monstrózně.. :-D Akorát se tě musím Libore zeptat na jednu věc, kterou tvrdíš na ModelWebu..: Dalším inovativním technickým řešením v té době neobvyklým a u traktorů zvláště bylo použití motoru typu "boxer" tzn. s protilehlými plochými válci (tento typ motoru se využívá spíše pro sportovní automobily, v současnosti jej používají vozy Porsche, Subaru a v nedávné minulosti i Alfa Romeo). ..tohle jsem také četl ve "wiki".. Jenže..! Dovolím si tvrdit..anžto jsem na to nenašel jediný důkaz, že to není pravda.. :x P4 měl 4,7-mi litrový benzínový (respektive dvoupalivový) 4-válec s výkonem 48k při 1250 ot/min. Motor byl normálně řadový, tedy ani boxer a ani typ s protiběžnými písty. Mám před sebou zrovna otevřený obrázek jednoho takového motoru. Tedy motoru s protiběžnými písty (pozor! takový motor se nenazývá "boxer") Je to U-12 motor z roku 1926, který poháněl jedno z tehdejších závodních aut. Motory "U" mají společný spalovací prostor pro písty, které se zde setkávají proti sobě. Motor má tedy dvě klikové hřídele.(jednu dole-pod motorem a druhou nahoře-nad motorem). Zmiňované Porsche aj..mají motory "boxer", což je slengové označení motorů s uspořádáním do "H". Tzn. že klikovka je uprostřed a písty běhají vodorovně..tedy do stran. Takové motory měly mimo jmenovaných i Tatrovky od typu-11 až snad po typ-75. Pavesi neměl nic z toho, co tu popisuju. Velkoobjemové, maloobrátkové bezíňáky, jaký měl i Pavesi, však nebyla v té době žádná výjimka. V podstatě s takovými jezdilo 99% tehdejších náklaďáků.. Jo a na dvoupalivový motor jezdil i náš traktor Svoboda 30..!

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 21 bře 2016, 23:06
od zdesko
Teď jsem si vzpoměl..! Motor, který popisuješ Italové opravdu používali. Ale nebyl to "boxer", ale motor s protiběžnými písty. Vyráběli ho v licenci od firmy Junkers a byl to dvouválcový dvoutaktní diesel. Protože písty byly uspořádané protiběžně, tak to byl de-facto 4-válec. Tenhle motor se ale montoval do velkého náklaďáku Lancia 3RO (RO-NM), kde alternoval benzínový tříválec (RO-BM). Tahle Lancia se ale začala vyrábět až v roce 1933, tedy v podstatě ve stejnou dobu jako modelová řada-30A. Že by tenhle motor byl kdy použitý i na traktoru Pavesi P4 jsem ale nikdy neslyšel..

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 22 bře 2016, 09:37
od Hellboy
Zdeňku nevím, vycházel jsem z podkladů na netu, kde to psali. A k tomu názvosloví ty jeden šťouro :grin: , vím že to není technicky absolutně přesné, ale v automobilismu se termín "motor typu boxer" používá, takže jsem ho pro přiblížení použil také. :?

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 22 bře 2016, 09:37
od Hellboy

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 22 bře 2016, 20:45
od Matwej
Celý problém je v protilehlý vs protiběžný.
protilehlé písty má motor typ "boxer" , původní motor Junkers měl protiběžné písty.

Jinak krásná stavba.
8-)

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 25 bře 2016, 19:51
od Hellboy
Děkuji, Dnes jsem začal vyplétat kola. :)

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 26 bře 2016, 16:12
od Hellboy
Kolečko je vypletené. :P

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 26 bře 2016, 21:16
od Letec20
...a pak. že vy chmelničáři si i u techniky neužijete tvorbu výpletů....paráda, jen dál.... =D> =D>

Re: Pavesi P4/100-30A 1/35 - Plusmodel

PříspěvekNapsal: 28 bře 2016, 18:23
od Ondrous
Tak to je mazec! =D> [-o<