Stránka 1 z 14

Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 09 bře 2010, 20:53
od hansp
Tak tady je můj vlažný rozjezd. Na první a druhé fotce jsou rozdíly před a po útoku skalpelem, rozdíl v hloubce křídla je 2 mm, doufám, že jsem z toho neudělal větroň :grin:

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 13 bře 2010, 11:03
od Arest
Tak tohle budu sledovat, abych věděl, jak toho svýho Směráka předělat.

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 13 bře 2010, 18:33
od hansp
Tak to abych se snažil neudělat nějakou botu :-D Jak tak koukám, hurouše od Směru jsou stále v kurzu, tak by asi stálo za to průběžně psát, co je na stavebnici (dle mého názoru) špatně. Až budou další fotky, něco k tomu napíšu.

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 14 bře 2010, 00:49
od Arest
To by myslím bylo super.

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 22 bře 2010, 18:15
od hansp
Díky, gárfílde [-o< Zde je další hurrypostup. Povrch křídla je hotový, jak jsem slíbil, pravidelně budu na hurouše bonzovat jeho nedostatky. K dispozici mám dva výkresy- Modelpres a stažený z Vojny vo vozduche, ten je nýtovací. Oba navzájem sedí až na maličkosti, dále tedy používám jenom nýťák z Ruska. Podle něj je potřeba odříznout asi 2 mm z odtokové hrany, křídlo je příliš hluboké (viz foto na začátku), ale pozor, u kořene musí zůstat původní hloubka, protože v přechodu křídlo - trup už je hloubka v pořádku. 2 mm rozdíl se musí "rozpustit" v oblouku mezi napojením vnější části křídla a trupem. Rozpětí je v pořádku, křidélka jsou po úpravě odtokovky samozřejmě mělká a navíc příliš zasahují do koncových oblouků, takže zatmelit a přerýt, stejně mají ohavný povrch, který dost vystupuje z profilu křídla. Hlavně kanonů jsem zapoměl změřit před amputací, takže nemůžu sloužit, ale podle polohy otvorů pro vypadávání nábojnic vypadá, že jsou na správném místě. Reflektor je potřeba na levé straně přesunout, na pravé úplně chybí, ale záleží, jakou verzi stavíme, třeba D nemělo ani jeden. Úhel náběžné a odtokové hrany je v pořádku. Při přerývání je lepší odstranit s rytím i kapky nad kanóny, jsou malé a mají špatný tvar. U klapek platí to, co u křidélek, pokud zúžíme křídlo, musíme klapky přesunout dopředu, abychom dodrželi jejich hloubku. No, pro dnešek jsem na hurouše myslím napráskal dost, další bonzování bude u příštích fotek :mrgreen:

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 23 bře 2010, 11:21
od hansp
Nojo, taky mám občas ten pocit, třeba u mňamózního australskýho Spita v plechu :P Toho si asi nikdy nepostavím, páč plechový povrch je můj úhlavní nepřítel, větší hrůzu mi nahání snad už jen ruská mafie :grin: Takže nad plechovým povrchem jenom slintám a slintám a slintám :P

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 23 bře 2010, 11:47
od Miloš Völkl
Žasnu nad Tvým uměním =D> =D> =D>

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 23 bře 2010, 12:27
od Arest
k tomu, co psali kluci, není co dodat, takže sleduju s němým úžasem.

Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 23 bře 2010, 20:16
od ceti
hansp píše:Nojo, taky mám občas ten pocit, třeba u mňamózního australskýho Spita v plechu :P Toho si asi nikdy nepostavím, páč plechový povrch je můj úhlavní nepřítel, větší hrůzu mi nahání snad už jen ruská mafie :grin: Takže nad plechovým povrchem jenom slintám a slintám a slintám :P


Ja svou F-86D taky celkem zmrsil nastrikem, ale dodam si odvahy, umeju ho a zkusim to znova, jeste predtim, nez sem nekdy pujdou fotky. Metal coty jsou zatim dostupny ! Takze by bylo skoda toho nevyuzit dokud studna metalcotu nevyschla. Krome toho ty to zvladnes na vybornou, vsichni to vime, to tady jenom tak kecas, ze se bojis. A kdo se boji, nesmi do lesa, checht..

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 23 bře 2010, 20:23
od hansp
No právě, když se bojím, nemusím do lesa, ještě by se mi tam do tý stříbřenky dostalo jehličí :grin: Ale máš pravdu, až dodělám Razora, budu se muset vochlupit a nastříkat ho do plechu :?

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 27 bře 2010, 00:04
od hansp
Hotový základ chladiče. Na fotce jsou pouze základní díly před nástřikem, žebra a výztuhy se budou řešit až po barvě. Chladič je v půdorysu v pořádku, chlup mu chybí na výšku a v zadní části má špatný úhel, což je dáno tím, že zatímco v místě dotyku s potahem je v pořádku, dole je o milimetr kratší. Chybu jsem nenapravoval, musela by se zadní část odříznout a z destiček vybrousit nová, což je spousta práce s téměř neviditelným výsledkem. Snad to trochu rozbije otevřená klapka. Dále bylo potřeba ztenčit stěny vstupu a výstupu, které jsou moc tlusté. A nakonec se musí prodloužit tunel k čelu chladiče, bez úpravy by bylo vidět na centroplán.

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 29 bře 2010, 00:08
od KLingO
jedna otazocka: cim si vyrabal tu strukturu chladica na cervenych dostickach ?

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 29 bře 2010, 06:41
od Vlastimil Lukáš
Ten člověk je blázen.!!!! :shock:
Mám stejný dotaz na chladič...
Jen si říkám není lepší pořídit si kvalitnější stavebnici a ušetřit si tak týdny života a nervů a upravit raději ji ?

Jenak moooc pěkná práce

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 29 bře 2010, 09:30
od hansp
To KlingO: normální plastová destička, na které je obtisknutá struktura kancelářských desek. Jsou z nějakého silonu, nebo něčeho podobného a nedrží to ani vteřiňákem. Postup: vyrobit potřebný díl, hodně namazat vteřiňákem a přitisknout na ty desky ( dají se sehnat v každém papírnictví). Po zaschnutí se to odloupne a začistí hrany. Jednodušší by bylo samozřejmě vyrobit to rovnou z těch desek, ale jak říkám, ani vteřiňák se nechytá...

To Vlastimil Lukáš: Nevím jak Hasegawa, ale všechny ostatní Hurricany 1/72 mají spoustu much a Heller/Směr jich podle mně má nejmíň, navíc má velmi hezký plátěný potah trupu a pozitivní rytí, což je výhoda (nemusí se tmelit případné špatné negativní rytí). Jinak díky za komentáře :-D

Re: Hurouš od Směru

PříspěvekNapsal: 31 bře 2010, 20:21
od hansp
Zatímco schne zkompletované křídlo, pracuje se na trupu. Dle výkresu je o 1mm delší, což nemá cenu řešit, výkres nemusí být úplně přesný a navíc stačí, aby byl na letadle jiný vrtulový kužel a všechno je jinak. Celkový tvar je v pořádku, až na přední část. V obrysu je trup mezi kuželem a kabinou příliš rovný a příkrý, což znamená, že před štítkem se musí materiál ubrat a nad výfuky přidat. Na fotkách je levá polovina po úpravách, pravá je zatím jen začištěná. Rytí je dost posunuté, výřez kabiny krátký, ale překryt je v pořádku. Ta část, kterou jsem ubral, má zřejmě představovat kryt přístrojové desky.Výřez pro výfuky je moc dlouhý a na špatném místě. Poslední chyba je v průřezu trupu v místě, kde začíná výřez pro výfuky. Ve stavebnici je kruhový, ale ve skutečnosti byl kvůli motoru v tomto místě širší, jakoby hranatější, kruhový zůstával pouze ve spodní části. Než dojde na rytí apod. asi bych měl ten satanismus přestříkat, ale protože tam přijde nalepit spousta povrchových detailů, Liquid by z povrchu asi udělal kaši. Takže to risknu, na drsňáka roku se můžu přihlásit vždycky :grin: