Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Skupinové a tématické stavby ‹ Nostalgia Cup ‹ Nostalgia Cup 2010
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Hurouš od Směru

Odeslat odpověď
Příspěvků: 200 • Stránka 1 z 14 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 14
  • Odpovědět s citací

Hurouš od Směru

Příspěvekod hansp » 09 bře 2010, 20:53

Tak tady je můj vlažný rozjezd. Na první a druhé fotce jsou rozdíly před a po útoku skalpelem, rozdíl v hloubce křídla je 2 mm, doufám, že jsem z toho neudělal větroň :grin:
Přílohy
Resize of 01.JPG
Resize of 02.JPG
Resize of 1.JPG
Resize of 2.JPG
Galerie: 1/72 Bristol 138A, 1/48 I-16 typ 10, D.520, Z-381, CS-199, Bf 109E-3 a E-7 (Augsburgská linka), Fw 190D-9, Bf 109E-1 a E-4
Rozestavěno: 1/48 A-7D, Spit Tr.8, Bf 110E, 1/72 Attacker FB.2, Firefly FR. Mk.I (kvakgroup)
Uživatelský avatar
hansp
 
Příspěvky: 1461
Registrován: 28 srp 2009, 19:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod Arest » 13 bře 2010, 11:03

Tak tohle budu sledovat, abych věděl, jak toho svýho Směráka předělat.
Uživatelský avatar
Arest
 
Příspěvky: 1751
Registrován: 12 kvě 2006, 08:24
Bydliště: Václavovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod hansp » 13 bře 2010, 18:33

Tak to abych se snažil neudělat nějakou botu :-D Jak tak koukám, hurouše od Směru jsou stále v kurzu, tak by asi stálo za to průběžně psát, co je na stavebnici (dle mého názoru) špatně. Až budou další fotky, něco k tomu napíšu.
Galerie: 1/72 Bristol 138A, 1/48 I-16 typ 10, D.520, Z-381, CS-199, Bf 109E-3 a E-7 (Augsburgská linka), Fw 190D-9, Bf 109E-1 a E-4
Rozestavěno: 1/48 A-7D, Spit Tr.8, Bf 110E, 1/72 Attacker FB.2, Firefly FR. Mk.I (kvakgroup)
Uživatelský avatar
hansp
 
Příspěvky: 1461
Registrován: 28 srp 2009, 19:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod Arest » 14 bře 2010, 00:49

To by myslím bylo super.
Uživatelský avatar
Arest
 
Příspěvky: 1751
Registrován: 12 kvě 2006, 08:24
Bydliště: Václavovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod hansp » 22 bře 2010, 18:15

Díky, gárfílde [-o< Zde je další hurrypostup. Povrch křídla je hotový, jak jsem slíbil, pravidelně budu na hurouše bonzovat jeho nedostatky. K dispozici mám dva výkresy- Modelpres a stažený z Vojny vo vozduche, ten je nýtovací. Oba navzájem sedí až na maličkosti, dále tedy používám jenom nýťák z Ruska. Podle něj je potřeba odříznout asi 2 mm z odtokové hrany, křídlo je příliš hluboké (viz foto na začátku), ale pozor, u kořene musí zůstat původní hloubka, protože v přechodu křídlo - trup už je hloubka v pořádku. 2 mm rozdíl se musí "rozpustit" v oblouku mezi napojením vnější části křídla a trupem. Rozpětí je v pořádku, křidélka jsou po úpravě odtokovky samozřejmě mělká a navíc příliš zasahují do koncových oblouků, takže zatmelit a přerýt, stejně mají ohavný povrch, který dost vystupuje z profilu křídla. Hlavně kanonů jsem zapoměl změřit před amputací, takže nemůžu sloužit, ale podle polohy otvorů pro vypadávání nábojnic vypadá, že jsou na správném místě. Reflektor je potřeba na levé straně přesunout, na pravé úplně chybí, ale záleží, jakou verzi stavíme, třeba D nemělo ani jeden. Úhel náběžné a odtokové hrany je v pořádku. Při přerývání je lepší odstranit s rytím i kapky nad kanóny, jsou malé a mají špatný tvar. U klapek platí to, co u křidélek, pokud zúžíme křídlo, musíme klapky přesunout dopředu, abychom dodrželi jejich hloubku. No, pro dnešek jsem na hurouše myslím napráskal dost, další bonzování bude u příštích fotek :mrgreen:
Přílohy
Resize of 3.JPG
Resize of 4.JPG
Resize of 5.JPG
Resize of 6.JPG
Resize of 7.JPG
Galerie: 1/72 Bristol 138A, 1/48 I-16 typ 10, D.520, Z-381, CS-199, Bf 109E-3 a E-7 (Augsburgská linka), Fw 190D-9, Bf 109E-1 a E-4
Rozestavěno: 1/48 A-7D, Spit Tr.8, Bf 110E, 1/72 Attacker FB.2, Firefly FR. Mk.I (kvakgroup)
Uživatelský avatar
hansp
 
Příspěvky: 1461
Registrován: 28 srp 2009, 19:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod hansp » 23 bře 2010, 11:21

Nojo, taky mám občas ten pocit, třeba u mňamózního australskýho Spita v plechu :P Toho si asi nikdy nepostavím, páč plechový povrch je můj úhlavní nepřítel, větší hrůzu mi nahání snad už jen ruská mafie :grin: Takže nad plechovým povrchem jenom slintám a slintám a slintám :P
Galerie: 1/72 Bristol 138A, 1/48 I-16 typ 10, D.520, Z-381, CS-199, Bf 109E-3 a E-7 (Augsburgská linka), Fw 190D-9, Bf 109E-1 a E-4
Rozestavěno: 1/48 A-7D, Spit Tr.8, Bf 110E, 1/72 Attacker FB.2, Firefly FR. Mk.I (kvakgroup)
Uživatelský avatar
hansp
 
Příspěvky: 1461
Registrován: 28 srp 2009, 19:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod Miloš Völkl » 23 bře 2010, 11:47

Žasnu nad Tvým uměním =D> =D> =D>
Na stole: Mezek, P-51D Mustang, Fw 190A-4, Bf 109G-6
Uživatelský avatar
Miloš Völkl
 
Příspěvky: 9061
Registrován: 19 bře 2007, 12:13
Bydliště: Dolní Domaslavice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod Arest » 23 bře 2010, 12:27

k tomu, co psali kluci, není co dodat, takže sleduju s němým úžasem.
Uživatelský avatar
Arest
 
Příspěvky: 1751
Registrován: 12 kvě 2006, 08:24
Bydliště: Václavovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Hurouš od Směru

Příspěvekod ceti » 23 bře 2010, 20:16

hansp píše:Nojo, taky mám občas ten pocit, třeba u mňamózního australskýho Spita v plechu :P Toho si asi nikdy nepostavím, páč plechový povrch je můj úhlavní nepřítel, větší hrůzu mi nahání snad už jen ruská mafie :grin: Takže nad plechovým povrchem jenom slintám a slintám a slintám :P


Ja svou F-86D taky celkem zmrsil nastrikem, ale dodam si odvahy, umeju ho a zkusim to znova, jeste predtim, nez sem nekdy pujdou fotky. Metal coty jsou zatim dostupny ! Takze by bylo skoda toho nevyuzit dokud studna metalcotu nevyschla. Krome toho ty to zvladnes na vybornou, vsichni to vime, to tady jenom tak kecas, ze se bojis. A kdo se boji, nesmi do lesa, checht..
Byv.Instruktor Modelklubu Cernosice, momentalne bezdomovec (veskerej muj majetek je dlouhodobe ulozen ve skladu do doby nez budu mit vlastni bydleni).
Naposled dostaveno: P-51A NOVO 1:72
Dlouhodobe rozestaveno: Morskoj sturmovik NOVO 1:72 P-47 Razorback NOVO 1:72 VW Golf 2 GTD 1:1
Uživatelský avatar
ceti
 
Příspěvky: 1288
Registrován: 20 zář 2007, 09:10
Bydliště: München/Bayern. Obcas se objevim v Praze
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod hansp » 23 bře 2010, 20:23

No právě, když se bojím, nemusím do lesa, ještě by se mi tam do tý stříbřenky dostalo jehličí :grin: Ale máš pravdu, až dodělám Razora, budu se muset vochlupit a nastříkat ho do plechu :?
Galerie: 1/72 Bristol 138A, 1/48 I-16 typ 10, D.520, Z-381, CS-199, Bf 109E-3 a E-7 (Augsburgská linka), Fw 190D-9, Bf 109E-1 a E-4
Rozestavěno: 1/48 A-7D, Spit Tr.8, Bf 110E, 1/72 Attacker FB.2, Firefly FR. Mk.I (kvakgroup)
Uživatelský avatar
hansp
 
Příspěvky: 1461
Registrován: 28 srp 2009, 19:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod hansp » 27 bře 2010, 00:04

Hotový základ chladiče. Na fotce jsou pouze základní díly před nástřikem, žebra a výztuhy se budou řešit až po barvě. Chladič je v půdorysu v pořádku, chlup mu chybí na výšku a v zadní části má špatný úhel, což je dáno tím, že zatímco v místě dotyku s potahem je v pořádku, dole je o milimetr kratší. Chybu jsem nenapravoval, musela by se zadní část odříznout a z destiček vybrousit nová, což je spousta práce s téměř neviditelným výsledkem. Snad to trochu rozbije otevřená klapka. Dále bylo potřeba ztenčit stěny vstupu a výstupu, které jsou moc tlusté. A nakonec se musí prodloužit tunel k čelu chladiče, bez úpravy by bylo vidět na centroplán.
Přílohy
Resize of 8.JPG
Resize of 9.JPG
Galerie: 1/72 Bristol 138A, 1/48 I-16 typ 10, D.520, Z-381, CS-199, Bf 109E-3 a E-7 (Augsburgská linka), Fw 190D-9, Bf 109E-1 a E-4
Rozestavěno: 1/48 A-7D, Spit Tr.8, Bf 110E, 1/72 Attacker FB.2, Firefly FR. Mk.I (kvakgroup)
Uživatelský avatar
hansp
 
Příspěvky: 1461
Registrován: 28 srp 2009, 19:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod KLingO » 29 bře 2010, 00:08

jedna otazocka: cim si vyrabal tu strukturu chladica na cervenych dostickach ?
"You can't have too small of a chip." - Michael Rinaldi
Uživatelský avatar
KLingO
 
Příspěvky: 3408
Registrován: 27 led 2007, 20:32
Bydliště: KE, SK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 29 bře 2010, 06:41

Ten člověk je blázen.!!!! :shock:
Mám stejný dotaz na chladič...
Jen si říkám není lepší pořídit si kvalitnější stavebnici a ušetřit si tak týdny života a nervů a upravit raději ji ?

Jenak moooc pěkná práce
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3397
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod hansp » 29 bře 2010, 09:30

To KlingO: normální plastová destička, na které je obtisknutá struktura kancelářských desek. Jsou z nějakého silonu, nebo něčeho podobného a nedrží to ani vteřiňákem. Postup: vyrobit potřebný díl, hodně namazat vteřiňákem a přitisknout na ty desky ( dají se sehnat v každém papírnictví). Po zaschnutí se to odloupne a začistí hrany. Jednodušší by bylo samozřejmě vyrobit to rovnou z těch desek, ale jak říkám, ani vteřiňák se nechytá...

To Vlastimil Lukáš: Nevím jak Hasegawa, ale všechny ostatní Hurricany 1/72 mají spoustu much a Heller/Směr jich podle mně má nejmíň, navíc má velmi hezký plátěný potah trupu a pozitivní rytí, což je výhoda (nemusí se tmelit případné špatné negativní rytí). Jinak díky za komentáře :-D
Galerie: 1/72 Bristol 138A, 1/48 I-16 typ 10, D.520, Z-381, CS-199, Bf 109E-3 a E-7 (Augsburgská linka), Fw 190D-9, Bf 109E-1 a E-4
Rozestavěno: 1/48 A-7D, Spit Tr.8, Bf 110E, 1/72 Attacker FB.2, Firefly FR. Mk.I (kvakgroup)
Uživatelský avatar
hansp
 
Příspěvky: 1461
Registrován: 28 srp 2009, 19:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hurouš od Směru

Příspěvekod hansp » 31 bře 2010, 20:21

Zatímco schne zkompletované křídlo, pracuje se na trupu. Dle výkresu je o 1mm delší, což nemá cenu řešit, výkres nemusí být úplně přesný a navíc stačí, aby byl na letadle jiný vrtulový kužel a všechno je jinak. Celkový tvar je v pořádku, až na přední část. V obrysu je trup mezi kuželem a kabinou příliš rovný a příkrý, což znamená, že před štítkem se musí materiál ubrat a nad výfuky přidat. Na fotkách je levá polovina po úpravách, pravá je zatím jen začištěná. Rytí je dost posunuté, výřez kabiny krátký, ale překryt je v pořádku. Ta část, kterou jsem ubral, má zřejmě představovat kryt přístrojové desky.Výřez pro výfuky je moc dlouhý a na špatném místě. Poslední chyba je v průřezu trupu v místě, kde začíná výřez pro výfuky. Ve stavebnici je kruhový, ale ve skutečnosti byl kvůli motoru v tomto místě širší, jakoby hranatější, kruhový zůstával pouze ve spodní části. Než dojde na rytí apod. asi bych měl ten satanismus přestříkat, ale protože tam přijde nalepit spousta povrchových detailů, Liquid by z povrchu asi udělal kaši. Takže to risknu, na drsňáka roku se můžu přihlásit vždycky :grin:
Přílohy
Resize of 10.JPG
Resize of 11.JPG
Resize of 12.JPG
Galerie: 1/72 Bristol 138A, 1/48 I-16 typ 10, D.520, Z-381, CS-199, Bf 109E-3 a E-7 (Augsburgská linka), Fw 190D-9, Bf 109E-1 a E-4
Rozestavěno: 1/48 A-7D, Spit Tr.8, Bf 110E, 1/72 Attacker FB.2, Firefly FR. Mk.I (kvakgroup)
Uživatelský avatar
hansp
 
Příspěvky: 1461
Registrován: 28 srp 2009, 19:55
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 200 • Stránka 1 z 14 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 14

Zpět na Nostalgia Cup 2010

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY