Ahoj Slávo a ostatní.
Dík za rady.
Ale jak říkám, njsem z toh úplně moudrej (delší vedení?

Slávo, měl bych pár otázek k tvému návodu u Edíků.
A) Křídlo zhora:
bílá báze, porty+náběžka +lemy maskovací páska (cca 0,5 mm pro 1/48?)
A teď: světle šedá od ruky proužky nad nosníky? (A proč znovu náběžka tmavou?) Přelepím maskování přes nosníky (dle tloušťky nosníku).
Dále nástřik volného prostoru mezi porty, nosníky, náběžkou a lemy tmavě? šedou. (Vynecháme průsvit znaků).
Všechno odmaskuji a přestříkám několina vrstvami hodně naředěného plátna. Mezi tyto vrstvy také bezbarvý lak aby to získalo hloubku? A jak docílit "textury" plátna mezi porty?
Pak lesklý lak. pak obtisky, pak matný lak a skoro hotovo. (pak filmy-jaké, stínování?, zestárnutí? olétání....?)
B) Křídlo zespoda - jetě větší otazník:
bílá báze, světle šedá od ruky o něco širší pruh na nosníky (a lemy?), zamaskovat, tmavě šedá na porty (nebo teď lemy?)zase od ruky širší, zamaskovat, znova bílou všude a jen nechat trochu prosvítat šedou kolem port?
Pak dál plátno jako u horní plochy křídla.
Nebo začít celý tou nejtmavší a pak maskovat a přestříkávat světlejšími? A bude to vůbec krejt? (Gunze). A nebudou to moc tlustý vrstvy aby to krylo?
A jiná metoda? Co třeba obtisk jako když je lozeng? Je tu pár návodů jak si udělat vlastní obtisky... třeba by to v počítači bylo jednodušší a rychlejší a použitelný i na další letadla třeba jen s drobnou úpravou odstínů...
Ale co pak s pozitivním rytím?
Třeba teď dělám Fok E-2 a ten má asi na křídlech přes porty nějaký lišty - každopádně je to dost vystouplý - výc než kování uchycení lan.
Když já bych ty chmelnice chtěl mít aspoň trochu tak hezký jako VY! ....

Mějte se.
Tomáš