Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Poválečné Fokkery D.VII

Odeslat odpověď
Příspěvků: 103 • Stránka 6 z 7 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7
  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 18 led 2011, 12:16

..dneska jsem našel jednoho zajímavého D.VII z 9th aero sqn. Otázkou je, jestli je poválečnej. Připadá mi, že má na křídlech pořád kříže.. :-k
Přílohy
Fokker D-7_9th aero sqn.jpg
Fokker D-7_9th aero sqn.jpg (9.15 KiB) Zobrazeno 4281 krát
Fokker D-7_9th aero sqn-02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod liborcio » 18 led 2011, 19:42

zdesko píše: A jak se podle fotek zdá, tak MÁGy měly tato křídla opravdu více odpovídající křídlům V.22.


Tak jsem se dival po 1/72 Fokkerech D.VII MAG a kde nic tu nic, nepocitam-li Omegu, ktera dela resin jedno i dvoumistny, dokonce v tom samem zbarveni s hvezdama. Asi tu myslenku dvoumistneho D.VII necham poradne ulezet.
Mam naskicovanou knizku v anglictine o Fokkerech z Velke Valky a nasel jsem tam i vykres Fokkeru C.I. Jen si moc nejsem jist verohodnosti zdroje, kdyz tam napriklad ten madarsky dvoumistny D.VII vydavaji za rusky. Sam se nepovazuji za odbornika, ale obcas me vytoci hlasky, jako "Avia S-199 byl Bf-109G vyrabeny v Ceskoslovensku v LICENCI". Nebo jsem videl na e-bay Polikarpov I-153 ve finskem zbarveni (hakove krize) a prodejce to hned vydaval za nemecky letoun. To jsem jen tak ujel, sorry.

Diky moc za ty zajimave fotky.
liborcio
 
Příspěvky: 270
Registrován: 19 pro 2006, 04:23
Bydliště: Texas
  • YIM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 18 led 2011, 23:55

..on byl ale Fokker C.1 už, dalo by se říct, jiné letadlo. Byl celkově větší, než D.VII, tedy větší než dvoumístné D.VII. Omega ho dělá také (dělal jsem jim na něj výkres-leč nemám ho naskenovanej) Mám tady ale oficiální "knižní". Dvousedadlového Mága dělá "Omega models" ve stejných barvách jako je na fotce proto, že žádnej jinej postavenej nebyl.
Přílohy
Fokker V-38_Fok C-1-color01.jpg
Fokker V-38_Fok C-1-v3a.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod liborcio » 20 led 2011, 01:29

Teda Zdesko (asi Zdenku), ty jsi pil ze studny poznani, ze jo? =D>
Proste smekam.
liborcio
 
Příspěvky: 270
Registrován: 19 pro 2006, 04:23
Bydliště: Texas
  • YIM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 20 led 2011, 22:17

liborcio píše:
zdesko píše: A jak se podle fotek zdá, tak MÁGy měly tato křídla opravdu více odpovídající křídlům V.22.


Tak jsem se dival po 1/72 Fokkerech D.VII MAG a kde nic tu nic, nepocitam-li Omegu, ktera dela resin jedno i dvoumistny, dokonce v tom samem zbarveni s hvezdama. Asi tu myslenku dvoumistneho D.VII necham poradne ulezet.
Mam naskicovanou knizku v anglictine o Fokkerech z Velke Valky a nasel jsem tam i vykres Fokkeru C.I. Jen si moc nejsem jist verohodnosti zdroje, kdyz tam napriklad ten madarsky dvoumistny D.VII vydavaji za rusky. Sam se nepovazuji za odbornika, ale obcas me vytoci hlasky, jako "Avia S-199 byl Bf-109G vyrabeny v Ceskoslovensku v LICENCI". Nebo jsem videl na e-bay Polikarpov I-153 ve finskem zbarveni (hakove krize) a prodejce to hned vydaval za nemecky letoun. To jsem jen tak ujel, sorry.

Diky moc za ty zajimave fotky.



..pravděpodobně v roce 1999 u nás vyšlo české vydání knihy "The Complete Encyclopedia Of The World Aircraft" a tam je ten maďarskej dvojsic stále vydávanej za "rusa". Má holt rudý hvězdy a tak.. 8-[
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 01 úno 2011, 13:18

..dneska jsem našel, že mám v papírovém archivu i tohoto Lotyšského D.VII... :wink:
Přílohy
Fokker D-7_Lotyssko-(D8595-18)-No4-a01a.jpg
Fokker D-7_Lotyssko-(D8595-18)-No4-color01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 13 kvě 2012, 12:28

Vracím se ještě k finskému Fokkeru D.VII, protože jsem na něj dostal nějaké dotazy. Zatím teda nevím, jak se do Finska dostal..(možná má Eduard v návodu o tom více..?) Přes tvrzení o pár stránek dříve, že ve Finsku mohly být tři stroje, si teď myslím, že to byl jen jeden stroj. Konkrétně by to měl být letoun vyrobený u OAW, se seriálem 8545/18. Tento letoun nejdříve létal v původním barevném provedení OAW strojů s lozengovým potahem a "lozengovým" nátěrem plechů. Ve finsku dostal vojenskou registraci 1C357. Na fotkách je zachycený bez výzbroje.
Přílohy
Fokker D-7 OAW_finsko-(No8545-18)-1C357-(1st design)-a03.jpg
Fokker D-7 OAW_finsko-(No8545-18)-1C357-(1st design)-a02.jpg
Fokker D-7 OAW_finsko-(No8545-18)-1C357-(1st design)-a01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod Hellboy » 13 kvě 2012, 12:34

Tři stroje létaly i ve Finském letectvu. Byly pořízeny tajně od továrny OAW. Do Finska byly dodány v září 1919 a sloužily až do roku 1924. Letouny byly dodány v originálním zbarvení byly potaženy plátnem, potištěným čtyřbarevným lozenge vzorem. Měly dokonce i německé výsostné označení, které bylo až ve Finsku přemalováno na svastiku v černé barvě lemované bílým proužkem, což bylo v rozporu s oficiální verzí označení kde byla byla svastika světle modrá v bílém kruhu. To bylo prokazatelně opraveno na Fokkeru D.VII 1.D.357 který byl opatřen novým typem kamufláže skládající se z lomených polí hnědé, zelené, tmavě modré a světle modré barvy. Spodní plochy byly celé světle modré. První z Fokkerů D.VII byl zrušen po havárii v lednu 1920, druhý ho do leteckého nebe následoval také po havárii, již krátce po něm v únoru téhož roku. Třetí stroj opatřený lomenou kamufláží sloužil až do ledna 1924 kdy byl vyřazen z provozu. Na tento stroj existují fotografie zobrazující ho jak s kolovým podvozkem, tak i opatřeného lyžemi.
Alespoň tak hovoří zdroje. Jestli ale máš přesnější informace..... :wink:
Přílohy
fokker_d_vii.jpg
finnish.jpg
find71-1.jpg
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 13 kvě 2012, 12:52

..informaci o těch třech strojích jsem měl pravděpodobně k dispozici když se o nich tady psalo poprvé..(o pár stránek dřív). Nicméně mě zaráží podobnost obou finských registrací (1C357 vs. 1.D.357), což mě svádí k myšlence, že jde o jeden a týž stroj.. :-k Na netu lze najít barevnou rekonstrukci stroje 1C357 i s modrými svastikami. Já se ale přikláním k tomu černému provedení (upravené německé kříže). Nehledě na to, že "heraldické" provedení svastik finského letectva bylo v letech 1918-1945 opravdu v černé barvě.! Jak ale vzniklo modré provedení svastik na vojenskou techniku se mi nepodařilo najít. :-k U letadel jsem se domníval, že došlo k jakémusi sloučení modré standarty se samotným symbolem svastiky.
Přílohy
Fokker D-7 OAW_finsko-(No8545-18)-1C357-(1st design)-color02.jpg
Fokker D-7 OAW_finsko-(No8545-18)-1C357-(1st design)-color01.jpg
Finsko_Finland AF-(1918-1945)-znak letectva(Suomen ilmavoimien tunnus ja lentomerkki)-a01.jpg
Finsko_Finland AF-(1918-1945)-prapor(Lentosotakoulu)-a01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod Hellboy » 13 kvě 2012, 12:58

Proč ale tady popisují u každého jeho zrušení nebo vyřazení z provozu??
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 13 kvě 2012, 13:14

No,tak to je zatím záhada.. :-k ..jak už jsem zmínil, podobnost obou finských registrací , kdy každá litera něco znamená. Bohužel nejsem žádný finnofil a tak se jen dohaduju. Je jasné, že obě finské registrace se liší nejen písmenem, ale i samotným provedením napsání. Původní 1C357 je napsáno bez teček, kdežto to nové provedení je s tečkama..tedy.: 1.D.357. Buď tedy došlo k přeznačení kategorie ve které byl stroj u finského letectva zařazen, anebo je ve změně písmena zakódovaná změna motoru..? Na téhle fotce je totiž vidět zajímavá změna a tou je kuželík vrtule, což by napovídalo tomu, že takto flekatý dostal motor BMW IIIa a tím se z něj stal Fokker D.VIIF.. :-k Zároveň je tato fotka odpovědí na jednu z otázek, zda byla na flekatém stroji vrtule s kováním. Jak vidno, tak byla..
Přílohy
Fokker D-7 OAW_finsko-(No8545-18)-1D357-(2nd design)-a02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 13 kvě 2012, 13:19

..každopádně lze na netu najít ještě jeden "Céčkovej" stroj, ale s naznačením "nové" kamufláže.. :-k Pokud to není "fake", tak jak s touto "informací" naložit..?
Přílohy
Fokker D-7 OAW_finsko-(1C352)-color01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 13 kvě 2012, 13:33

Jeden z dotazů byl i na uchycení lyží na stroji 1.D.357. V tom by neměl být zas takový problém, prostě na trubkové pyramidce byla osová trubka nasazená na původní osu pro kola. Lyže vyrábí z rezinu firma AML a asi jsou i součástí stavebnice..? Omluvte mojí neznalost samotných stavebnic, ale prostě už nekitařím.. :wink: Nasazení takových lyží na původní osu ukazuje obrázek finského Bregueta 14, kde je trubková pyramidka nahrazená plechovou.
Přílohy
AML Ski (fin D-VII)_01.JPG
Breguet 14A-2bis_finsko-(3C30)-b08.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod von Mertens » 13 kvě 2012, 14:03

Dekuji panove! Vypada ze vic o tomhle stroje opravdu nezjistim :-k Mozna to i lepsy, nebudu se zbytecne komplikovat stavbu...nicmeme, par otazek zustava...vrtule je opatrena plechama, a stred je nejaky kouzel, ci kloboucek, ktery sem na zadnem jinem stroji nespatril....ukotveni lyz, je jasna palka, az na dost zvlasni jisticy ocelova lanka, nebo trubki, dokonce...material lyz je drevo, ci hlinik? Kazdopadne dekuji moc a sbiram sily a moralku na novo stavbu :-D
Marně o radu žádá, kdo radě věřit nechce
Uživatelský avatar
von Mertens
 
Příspěvky: 1602
Registrován: 27 dub 2008, 17:04
Bydliště: Cesky Krumlov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Poválečné Fokkery D.VII

Příspěvekod zdesko » 13 kvě 2012, 14:45

Lyže budou dřevěné, musejí totiž po kontaktu se zemí, tak trochu propružit. (koukni občas na zpomalené záběry ve skocích na lyžích z můstků) Výhradu mám ale k tomu, jak je na těchto barevných reprodukcích nakreslené to lyžové "lankování". Na fotce je vidět, že když letoun stál na zemi, tak zadní lanka byla volná. Obě barevné kresby ač znázorňují postavení lyží při stojícím letounu, tak mají zadní lanko napnuté.. To se ale napnulo až když letoun vzlétl, protože předek lyže zvedl gumicuk. Zadní lanko,pak vymezovalo úhel náběhu lyže na letícím letounu. Tento skutečný úhel, zvolený pro Fokkera je zatím neznámý. To znamená, že letoun letěl a přistával s lyžema postavenýma tak, že jejich zadní strana byla níže, než přední. Ke přední části lyže tedy vedl gumový "provaz", který byl, je jak je na fotce vidět, proti drnčivému rozkmitání pojištěn přibližně v polovině své délky ocelovým lankem, které vede k ose podvozku. Barva samotných lyží je sporná. Mohly být jen prolakované, namořené...ale mohly být také, podobně jako na Breguetu natřené celé barvou. Kování pak natřené určitě bylo..
Přílohy
Fokker D-7 OAW_finsko-(No8545-18)-1D357-(2nd design)-a01.jpg
Fokker D-7 OAW_finsko-(No8545-18)-1D357-(2nd design)-color01.jpg
Fokker D-7 OAW_finsko-(No8545-18)-1D357-(2nd design)-color02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 103 • Stránka 6 z 7 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY