Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

LOZENGE

Odeslat odpověď
Příspěvků: 40 • Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Peter DeSnek » 28 lis 2012, 07:45

Vilem píše:.. tomu nasvědčuje jediná fotka, kterou znám, je však copyrightovaná, takže ji sem nemohu dát. ...


Reagoval jsem s (c)ckem na totok. Pokud je to z knihy, tak se vzdy da zahrat na to, ze MF/MW jsou vzdelavaci weby, coz pak neni posuseni (c)ka podle ceskeho autorskeho zakona. Zvlaste pokud se uvede zdroj. Pokud tuto fotku nekdo vlastni, da se mu napsat o povoleni o 'pretisk'.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Vilem » 28 lis 2012, 08:36

:D Aha. Tak tady je ( přestože zachycuje křídla Dr.I /tedy netýká se přímo lozenge/, považuji ji za vysoce zajímavou ):
Přílohy
Fokker factory.jpg
(Fokker Archive)
Naposledy upravil Vilem dne 28 lis 2012, 11:36, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Vilem
 
Příspěvky: 495
Registrován: 24 bře 2009, 23:16
Bydliště: Plzenecká 71, 326 00 Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 28 lis 2012, 08:41

Tak to je velice zajimavá fotografie. Koukám že je krásně vidět porty přes žebra křídla, ale zároveň je vidět že křídlo je již natřeno stíranou kamufláží. Tato fotka je dost záhada. Na hotových křídle není na Dr.I nikde vidět porty :-k
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Vilem » 28 lis 2012, 12:38

Fokker D.VII - produkce Fokker, poloha lozenge na hřbetu trupu:
Důvodem aplikace pod úhlem cca 10° z podélné osy byla úspora materiálu ( jeden pruh bez podélného šití na dva trupy ) => cca 50% produkce mělo pruhy lozenge orientované přesně opačně ( stačí si jen pomyslně položit vedle prvního trupu druhý, obrácený o 180°)
Přílohy
5 color fuselage upper.jpg
Fok D.VII (Fok)
Uživatelský avatar
Vilem
 
Příspěvky: 495
Registrován: 24 bře 2009, 23:16
Bydliště: Plzenecká 71, 326 00 Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Vilem » 28 lis 2012, 12:49

Fokker D.VII - produkce Fokker - ocas, poloha horních pruhů:
Přílohy
5 color tail upper first.jpg
Fok D.VII (Fok)
5 color tail upper second.jpg
Fok D.VII (Fok)
Uživatelský avatar
Vilem
 
Příspěvky: 495
Registrován: 24 bře 2009, 23:16
Bydliště: Plzenecká 71, 326 00 Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Vilem » 28 lis 2012, 15:11

Jo, dnes ještě jedna fotka (mimo téma) - pro Vlastíka. Já, Vlastíku myslím, že na té první fotce je zachycena v popředí tovární oprava již létaného křídla. Tady je druhá, z téže dílny a předpokl. i stejného dne - nanášení stírané na již potažené křídlo ( na té první je vzadu vlevo vidět výroba ještě jednoho křídla, je tam zachycena i částečně horní plocha a je tam čisté plátno ). Myslím, že u nových křídel to tedy bylo podle dosavadních předpokladů - nejdřív plátno, pak stíraná i přes porty, pak kříže... Zdraví V.
Přílohy
Fokker factory - streaky camo.jpg
( FTS Archive )
Uživatelský avatar
Vilem
 
Příspěvky: 495
Registrován: 24 bře 2009, 23:16
Bydliště: Plzenecká 71, 326 00 Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Vilem » 29 lis 2012, 11:16

Fokker D.VII - produkce Fokker, 5 barevná lozenge na bocích trupu:
Zde se výroba řídila jedním pravidlem - pruh plátna lícoval pravým nebo levým okrajem s horním okrajem trupu. Protože nejlepší je se u konkrétních letadel řídit jejich fotografiemi, vyznačil jsem v příloze (fotky je nutné rozkliknout) dva z nejsnazších rozpoznávacích znaků. V případě tmavého čtyřúhelníku jde o jednoznačné rozpoznávací znamení ( na 4 barevné lozenge je čtyřúhelník také, avšak světlý ) V případě tmavého pětiúhelníku mohou vyvstat potíže ( tmavý pětiúhelník je na 4 barevné lozege rovněž, má ale jiný tvar ). Dle obou znamení lze identifikovat orientaci pruhu 5 barevné lozenge. Ke každé černobílé fotografii patří následující barevná.
Přílohy
Fokker D.VII 5 color lozenge starboard .jpg
(Albatros - Fokker D.VII Anthology 1)
5 color starboard 1.jpg
Fokker D.VII 5 color lozenge starboard second.jpg
(Albatros - Fokker D.VII Anthology 1)
5 color starboard 2.jpg
Fokker D.VII 5 color lozenge port.jpg
(Albatros - Fokker D.VII Anthology 1)
5 color port.jpg
Uživatelský avatar
Vilem
 
Příspěvky: 495
Registrován: 24 bře 2009, 23:16
Bydliště: Plzenecká 71, 326 00 Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Vilem » 30 lis 2012, 13:55

Fokker D.VII F, 5 barevná lozenge na ploutvi, VOP s SOP:
K potahům těchto dílů se používaly především zbytky pruhů => poloha i směr jsou velmi různorodé, vždy jde ale o kolmou (spanwise) orientaci.
Přílohy
Fin, elevator upper, ailerons upper.jpg
Fokker D.VII (Fok)
Naposledy upravil Vilem dne 30 lis 2012, 14:34, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Vilem
 
Příspěvky: 495
Registrován: 24 bře 2009, 23:16
Bydliště: Plzenecká 71, 326 00 Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Vilem » 30 lis 2012, 14:04

Fokker D.VII F - 5 barevná lozenge na spodních plochách:
Protože základní pravidla byla pro horní i spodní plochy stejná, přidávám jen komentář k potahu spodní strany trupu - pravděpodobně byl nejprve vystřižen spodní díl v celku, pak byl rozstřižen podélně, jeho poloviny přišity k okrajům a připraveny k šití potahu jako celku na trup.
Přílohy
Top wing lower.jpg
Bottom wings lower.jpg
Fokker D.VII (Fok)
Uživatelský avatar
Vilem
 
Příspěvky: 495
Registrován: 24 bře 2009, 23:16
Bydliště: Plzenecká 71, 326 00 Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: LOZENGE

Příspěvekod Sláva Vaňous » 14 úno 2013, 21:20

Přátelé,
chci navázat na Vilémův výklad o způsobu potahování Fokkerů D VII plátnem s tištěným vzorem Lozenge. V současné době pro Vás připravujeme celkem šest obtiskových sad na potah Fokkerů od firmy Wingnuth Wings. Obtisky budou řešeny obdobným způsobem, jako obtisky ve stavebnicích - budou mít přesný tvar a budou rovnou opatřeny porty. Jako bonbónek navíc, bude jemné předstínování okolo port. Sady budou řešit způsob potahování používaný u jednotlivých výrobců ( Fokker, Albatros, OAW ) budou, jak ve čtyřbarevném, tak v pětibarevném provedení. Způsob kladení jednotlivých pruhů vychází přesně z trojice speciálů Windsock o Fokkerech. Barevnost vychází ze studií Dan San Abotta a Alana Toelle. Barvy jsou mírně utlumeny vetknutou strukturou plátna.
Pro informaci o vzhledu jsem přiložil pár fotek z prvotního testování rozměrové správnosti obtisků. Obtisky jsou položeny přímo na plast, bez jakýchkoli usazovacích vodiček. přesto poměrně dokonale okopírovaly detaily na povrchu. Bohužel včetně jednoho kočičího chlupu. ](*,)
Pro doplnění, jedná se o čtyřbarevný potah, způsob provedení dle továrny OAW.

l03.JPG

l04.JPG

l05.JPG

l08.JPG

L06.JPG

l07.JPG

Přílohy
l02.JPG
Uživatelský avatar
Sláva Vaňous
 
Příspěvky: 649
Registrován: 17 kvě 2006, 19:56
Bydliště: Praha 5, Lužiny
  • WWW
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 40 • Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY