Šrám píše:A tady na těch dvou fotkách je to velmi dobře patrné,
rozdíl je viditelný okem, nemohlo se jednat o dva tři centimetry..
Za odpověď si vezmu tenhle dvojobrázek..: No právěže tam není patrné vůbec nic.. Ty éra jsou podle mě stejně dlouhý a to konkrétně 7,25m. Dokonce jsou na obou vidět i ta obdélníková inspekční dvířka v zadní části trupu, která krátké trupy neměly. A lhostejno, jestli šlo o J.7, nebo J.9..prostě na krátkém trupu nebyly.. Znova opakuju, že délkové rozměry jsou známé jen dva. Krátký je 6,7m a je to délka "Jé-sedmičky" a minimálně jednoho prototypu J.9, druhý rozměr "dlouhý" má hodnotu 7,25m. A to je délka Dé-jedniček. Jestli tedy existoval nějaký "extra long" s délkou dejme tomu 7,9m jako je na kresleném přehledu výše, tak ať hledám, jak hledám nikde o něm není ani slovo...! Natož pak o "NICH".. Kdyby se mě někdo zeptal, jak tedy to tvrzení o dlouhých a krátkých Dé jedničkách vzniklo, napadá mě jediná odpověď. Prostě se to někdy někde splácalo dohromady s typem Cl.I (J.10), nebo možná už s J.8. Jé osmička se totiž zúčastnila únorové soutěže stíhaček v roce 1918. A na základě této soutěže Idflieg (v rozporu s názorama pilotů) nechává vypsat objednávku na 100 Junkersů..(s odůvodněním, že se hodí jako protibalónový stíhači). Tuto bjednávku plnil jak "mateřský" Junkers, tak fi. Junkers-Fokker tak, že by se to dalo přirovnat snad jen ke sraní kozy..! Tu dodaly 30 strojů..tu zase dvacet..pak 40..atd.. A ve všech případech to byla směs obou typů najednou..tedy D.I + J.10.. A totéž platí i o druhé objednané stovce letadel, kterou obě továrny dosplňovávaly až v roce 1919. Nebylo by poprvé, kdy si různí úředníci přebírající zboží, při zapisování zjednodušují práci. V tomto případě například takhle..: Junkers 7,25m a jedna fajfka za druhou, nebo prostě numero s počtem přebraných strojů. Druhá kolonka.: Junkers 7,9m..a totéž, co v předešlém případě.. Já vím, že je to spekulace. Ale jako vysvětlení vzniku neexistujícího typu mi to stačí..
