Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

SE 5A KONZULTACE

Odeslat odpověď
Příspěvků: 6 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

SE 5A KONZULTACE

Příspěvekod Wodak » 16 črc 2018, 14:50

Přátelé chmelnic,chci požádat o Váš názor.
Začínám stavbu SE 5A NIGHT FIGHTER,chci jej postavit od 61H.D.squadron.
Múj problém a neznalost.V manualu od EDY je motorová část šedá a na NETU téměř všude v barvě kosočtverců.
Mohu Vás odborné forum požádat o názor a radu.
Hledal jsem ve WINDSOCK a jinde,našel jsem 1.foto ale moci mi nepomohlo.
DÍK za pomoc Michal
Wodak
 
Příspěvky: 9
Registrován: 08 srp 2016, 10:40
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SE 5A KONZULTACE

Příspěvekod Honza Kaše » 16 črc 2018, 18:03

Tohle není, stejně jako většina WW I markingů, jednoduchá otázka. Pokud vím, u 61 HD Squadrony létaly dvě SE-5a v "kostkované" experimentální kamufláži. První byla D3459 vyrobená u Vickers Ltd. Weybridge Známé jsou její starty v rámci Anti-Gotha patrol (cpt. E.D.Mason). Kostky, viditené na fotografii, se víceméně shodují s těmi ve stavebnici. Motorový kryt je pak jednobarevný.
Druhá SE-5a B658, rovněž z produkce Vickers, je občas chybně identifikovaná jako B652, která neměla s 61.HD nic společného. Tahle SE-5a má ovšem na fotografiích ty segmenty výrazně kontrastní (světlé), takže by šlo usuzovat na bílou (?). B658 pak byla strojem, na kterém létal mezi lednem a květnem 1918 cpt. A.D.Lewis. 22.5. 1918 na ní zahynul 2/Lt W.M. Burfoot - zatáčka nízko u země po vysazení motoru.
Pokud opravdu toužíš po "kostkované" SE-5a bylo by asi nejjednoduší použít schéma Eduardů a změnit číslo na D3459.
Honza Kaše
 
Příspěvky: 26
Registrován: 09 úno 2009, 21:59
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SE 5A KONZULTACE

Příspěvekod Wodak » 16 črc 2018, 18:36

Honzo dík za odpověd.Ještě mne zajímá proč venkovní kruhy kokard koraspondují s kosočtverci.
Dík Michal
Wodak
 
Příspěvky: 9
Registrován: 08 srp 2016, 10:40
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SE 5A KONZULTACE

Příspěvekod Honza Kaše » 16 črc 2018, 20:43

Řekl bych, že napřed byl fabrický potah a kokardy, kosočtverce se přizpůsobily. Dohad!
Honza Kaše
 
Příspěvky: 26
Registrován: 09 úno 2009, 21:59
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SE 5A KONZULTACE

Příspěvekod Josef Žák » 17 črc 2018, 06:33

Dovolil bych se Vás doplnit. U No.61 HD Sqn. létala v podobné kamufláži ještě SE5a Serial C1061. Zdroj: S.E.5 File Air Britain, p.50 (vč. foto). Dost pravděpodobně existovala ještě jedna další podobná SE5a, která je na foto 33 (str. 15) v RAF SE5a Special Windsock, která je sice uvedena jako C1061, ale umístění čtverců neodpovídá žádné z výše uvedených fotograficky doložených SE5a (B658, C1061 ani D3459).
Co se týče barvy motorového krytu, podle mého názoru měl na B658 podle fotky stejnou barvu jako čtverce, ať už byla jakákoliv; podle mě je modrá, ale nevylučoval bych ani šedou, určitě ale ne NIVO, jak se někde uvádí (NIVO v první polovině 1918 ještě neexistovala). SE5a neměly šedé kovové kryty (battleship gray) na rozdíl od letadel např. fy. Sopwith, nebyl tudíž důvod, aby motorový kryt u B658 zůstal v "původním" zbarvení.
Uživatelský avatar
Josef Žák
 
Příspěvky: 474
Registrován: 20 říj 2014, 13:51
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: SE 5A KONZULTACE

Příspěvekod Wodak » 17 črc 2018, 07:33

Dík za názor,souhlasím.Též mi šedý kryt motoru nedává smysl.A barva kosočtverců je dle mého názoru
spíš modrá podle kokard,ale to je jen múj pocit.
M.
Wodak
 
Příspěvky: 9
Registrován: 08 srp 2016, 10:40
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 6 • Stránka 1 z 1

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY